Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار- ايرنا - مديرجهاد کشاورزي کنارک در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: 730هکتار زمين کشاورزي اين شهرستان به سيستم آبياري قطره اي مجهز شدند.

محمدسعيد اوليايي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: استفاده بهينه از آب با توجه به خشکسالي هاي پياپي بيش از 20 ساله يکي از ضرورت هاي مهم در کشاورزي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: ايران و بويژه سيستان و بلوچستان با کمبود شديد بارندگي مواجه است و بايد آب به صورت بهينه و حساب شده استفاده شود.
مدير جهاد کشاورزي کنارک گفت: پس از تکميل و اجراي 730 هکتار زمين کشاورزي اين شهرستان به سيستم آبياري تحت فشار هم اينک کار مطالعه هزار و 350 هکتار نيز انجام شده است.
وي ادامه داد: 15 پروژه با 2 نفر پيمانکار قرارداد انعقاد شده تا طرح هاي آبياري تحت فشار را اجرا کنند.
اوليايي تصريح کرد: براي هر هکتار زمين کشاورزي 70 ميليون ريال هزينه مي شود که 85 درصد هزينه توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورز پرداخت مي شود.
وي بر صدور پروانه بهره برداري و برقدار کردن حدود هزار چاه کشاورزي، اجراي کامل سيستم آبياري تحت فشار، ساخت جاده دسترسي به تمام مزارع کشاورزي و توجه بيشتر به مشکلات کشاورزان تاکيد کرد.
اوليايي گفت: شهرستان ساحلي کنارک علاوه بر ظرفيت هاي شيلاتي و صيد انواع آبزيان با دارا بودن 10 هزار و 500 هکتار زمين زراعي و باغي به عنوان قطب توليد محصولات گرمسيري از جمله موز، انبه، گواوا، کنار و چيکو در جنوب سيستان و بلوچستان مطرح است.
مديرجهاد کشاورزي کنارک ادامه داد: هزار و 200 حلقه چاه کشاورزي در اين شهرستان سبب توسعه و آباداني اين نقطه از ايران اسلامي شده است.
وي بيان کرد: زمين هاي کشاورزي شهرستان کنارک در بخش زرخيز زرآباد و دهستان کهير واقع شده اند و نقش مهمي در اشتغالزايي حدود 20 هزار نفر از افراد بومي منطقه دارند.
اوليايي افزود: عمده محصولات کشاورزي شهرستان کنارک موز، انبه، چيکو، گواوا، کنار، خرما، مرکبات، سبزي وصيفي جات و جاليزي است.
وي با بيان اينکه بخش زرآباد کنارک بزرگترين توليد کننده موز در کشور است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 100 هکتار موز(هزار و800 هکتار بارور و 300 هکتار غير بارور) با عملکرد در هر هکتار 30 تا 35 تن سالانه بيش از 63 هزار تن موز توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
وي گفت: سالانه از حدود 20 محصول زراعي کنارک در سطح سه هزار و 703 هکتار بيش از 85 هزار و 740 تن توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
مديرجهاد کشاورزي کنارک بيان کرد: سالانه از 11 محصول باغي اين شهرستان در سطح 2هزار و 309 هکتار 66 هزار و 741 تن توليدات انجام مي شود.
به گزارش ايرنا شهرستان کنارک با 2 بخش مرکزي و زرآباد داراي چهار دهستان کهير، زرآباد غربي، جهليان و زرآباد شرقي است.
اين شهرستان ساحلي با 11هزار و 567 کيلومتر مربع وسعت، 98 هزار و 212 نفر جمعيت در 640 کيلومتري جنوب زاهدان مرکز سيستان و بلوچستان و در ساحل درياي عمان (مکران) واقع شده است.
3043**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: برداشت خوشه‌های گندم از سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان توسط کمباین‌های مهاجر در نهرعلیشیر اروندکنار آغاز شده است.
حسن دشتی نژاد با بیان اینکه کشت گندم در ۲ رقم مهرگان و چمران ۲ در مناطق تحت پوشش سه مرکز جهاد کشاورزی اروندکنار، ابوشانک و منیوحی آغاز شده گفت: برداشت گندم تا اواخر اردیبهشت ماه در دهستان‌های نوآباد، نصار، روستای مدن و روستای صیداویه ادامه دارد.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم از این سطح برداشت شود و تاکنون برداشت توسط چهار کمباین جان دیر آغاز شده که در روز‌های آینده به ۶ دستگاه افزایش خواهد یافت. 
با پایان برداشت گندم کشت محصولات تابستانه از جمله کنجد، ذرت علوفه‌ای و سُرگوم آغاز خواهد شد.
آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار