Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس اداره آبفاي شهري کامياران گفت: با نصب يک دستگاه الکترو پمپ جديد در ايستگاه پمپاژ آب شرب شهرک بعثت اين شهر، ظرفيت استحصال و پمپاژ اين ايستگاه از محل پاياب سد گاوشان، 10 درصد افزايش مي يابد.

يدالله اسدي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با اجراي اين پروژه، توان توليد آب مورد نياز شهر کامياران به 120 ليتر در ثانيه مي رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با تقويت و افزايش پمپاژ آب شرب از 108 ليتر به 120 ليتر در هر ثانيه از پاياب سد گاوشان، ظرفيت تامين آب شرب اين شهر از محل اين سد به 70 درصد افزايش مي يابد.
اسدي با بيان اينکه در گذشته آب شرب شهر کامياران بوسيله 6 حلقه چاه آب عميق تامين مي شد، تاکيد کرد: با تاسيس ايستگاه آب شرب بعثت و بهره برداري از سد گاوشان در حال حاضر اين شهرستان حدود 60 درصد از آب شرب اين شهر از اين سد تامين مي شو که 2 حلقه چاه تامين آب از مدار بهره برداري خارج شده است.
وي در خصوص مزاياي اجراي اين طرح يادآور شد: خارج شدن يکي ديگر از چاه هاي تامين آب شرب شهر از مدار، موجب کاهش استفاده از منابع آب زيرزميني مي شود که مهمترين مزيت اجراي طرح است.
اسدي اضافه کرد: طراحي، مهندسي، نصب همه مراحل بهره برداري از اين طرح توسط اکيپ تاسيسات آبفاي کامياران با نظارت و همکاري دفاتر آب و انرژي ستاد شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اجرا و براي راه اندازي آن به صورت کامل از امکانات داخلي شرکت استفاده شد.
رئيس آبفاي شهري کامياران گفت: بسياري ديگر از کارهاي فني و مهندسي اين اداره قبلا در خارج از استان انجام مي شد که در حال حاضر بومي سازي شده و توسط نيروهاي متخصص بومي در حال انجام است.
وي افزود: از جمله مهمترين اين موارد مي توان به تعمير تاسيسات چاه هاي آب توسط مهندسين اين اداره اشاره کرد که موجب کاهش هزينه هاي سنگين در اين بخش شده است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته حجم آب توليدي در شهر کامياران چهار ميليون و 642 هزار و 402 مترمکعب بود و تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب 17 هزار و 930 فقره است که از اين تعداد 724 فقره پارسال به مشترکان واگذار شده است.
کامياران با 102 هزار نفر جمعيت در 65 کيلومتري جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است