Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: محمدجواد ظریف در مصاحبه ای با شبکه الجزیره انگلیسی که جمعه شب مشروح آن پخش شد، تأکید کرد: ما آن قدرها هم مشتاق نیستیم که با او (دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا) دیدار کنیم زیرا آمریکا یک شریک مذاکراتی قابل اعتماد نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تصمیم آمریکا برای  خروج از پیمان مودت ۱۹۵۵ افزود: آن ها همیشه می گفتند که خواهان یک پیمان با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی از تنها پیمانی که با آمریکا داشتیم خارج شدند زیرا دیوان بین المللی دادگستری علیه آن ها رای داد. این نشان می دهد که با این رئیس جمهوری و این دولت درباره هر چیزی مذاکره کنید، آن ها به آن پایبند نخواهند بود.

وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش مجری که آیا حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هرگز با ترامپ طی دو سال آینده دیدار نمی کند، اظهار کرد: در سیاست هرگز نگویید هرگز. امابه نظرم به انجام تغییری جدی در دولت آمریکا نیاز است. از دیدگاه من، دیالوگ مستلزم اعتماد متقابل نیست. دیالوگ معمولا بر مبنای اعتماد متقابل انجام نمی شود.
اما دیالوگ به احترام متقابل نیاز دارد. احترام متقابل این گونه شروع می شود که هر یک از طرف ها به خود و امضایش احترام بگذارد. تا زمانی که این را در دولت فعلی آمریکا مشاهده نکنیم دیالوگ را امری غیرضروری می کند که به هیچ نتیجه مطلوبی منجر نمی شود.

مصاحبه کننده الجزیره انگلیسی بیانات حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نقل کرده و از وزیر خارجه ایران پرسید که آیا او (ظریف) مذاکره با آمریکایی ها را اشتباه می داند؟ ظریف پاسخ داد: چیزی که ایشان گفتند این بود که گفت وگو با آمریکایی ها اشتباه بود. دفتر ایشان این را روشن کردند. توافق هسته ای یک اشتباه نبود. گفت وگو با آمریکایی ها اشتباه بود. به نظر من، آمریکایی ها مخصوصا دولت فعلی نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به حرف آن ها اعتماد  و به امضا و تعهدات آن ها در توافق اتکا کرد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟