Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:58:55 GMT

جاده اي با طعم تلخ مرگ در شهرستان طارم

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۵۶۳۷

جاده اي با طعم تلخ مرگ در شهرستان طارم

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - بالا بودن شمار سوانح رانندگي دلخراش طي چند سال اخير در جاده آستاکل به آب بر به علت ايمن نبودن اين جاده، موجب شده است تا بسياري از رانندگان و سرنشينان خودروها و موتورسيکلت هاي عبوري طعم تلخ مرگ را در اين مسير بچشند.

به گزارش ايرنا، جاده آستاکل به سمت شهر آب بر يکي از پرترددترين و در عين حال حادثه خيزترين مسيرهاي داخلي شهرستان طارم است که خودروهاي سبک و سنگين زيادي در آن بواسطه حضور در مرکز شهرستان و همچنين به دليل وجود مجموعه اداره هاي شهرستان و نواحي صنعتي تردد مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين جاده به دليل کم عرض بودن، پيچ هاي تند و موجهاي فراوان و از بين رفتن زيرسازي جاده و از طرفي نبود شانه راه در 2 طرف آن شاهد تصادفات رخ به رخ و حادثه‌آفرين تلخ زيادي است.
حوادث رانندگي خونين، تصادف و کشته شدن چندين نفر در اين جاده و چندين مورد ديگر از سوانح رانندگي که طي سالهاي اخير رخ داده است، بسياري از خانواده هاي طارمي و حتي مسافراني که قصد عزيمت به مرکز شهرستان از ضلع غربي داشته اند را داغدار کرده است.
اصلاح اين جاده و برخي ديگر از نقاط حادثه خيز رانندگي در طارم نياز به يک عزم و حرکت انقلابي از سوي مسئولان شهرستاني دارند تا ديگر شاهد حوادث تلخ و خونين رانندگي نباشند.
جليل جعفري، عضو شوراي شهر آب بر و نماينده شوراي استان در شوراي عالي استانها، به عنوان شاهد عيني سانحه تلخ برخورد يکدستگاه خودروي سواري پرايد با يک دستگاه موتور سيکلت در شامگاه جمعه،/ 13 مهر جاري/، به خبرنگار ايرنا گفت: با توجه به گزارش مواصلاتي از سوي مردم و پيگيري ها و مکاتبات فراوان جهت اصلاح و بهسازي اين جاده با مسئولان امر، متاسفانه هيچ اقدامي در جهت اصلاح اين مسير پرخطر صورت نگرفته است.
جعفري با اشاره به مهم بودن اين جاده در بين جاده هاي شهرستان طارم اظهار کرد: چون اين جاده محل ورود و خروج خودروهاي عبوري از ضلع غربي مرکز شهرستان(شهر آب بر) مي باشد، شاهد تردد بسيار بالايي از انواع خودروها در اين جاده هستيم و به علت سوانح متعدد و تردد بالا اين جاده نياز به اصلاح دارد.
عضو شوراي شهر آب بر همچنين از دير رسيدن اورژانس به محل حادثه گلايه کرد و افزود: به رغم فاصله اندک و نزديکي محل حادثه به مرکز فوريت هاي پزشکي شهر آب بر و وخيم بودن حال عمومي مصدومان، بلافاصله بعد از مشاهده صحنه تصادف با 115 تماس حاصل شد که متاسفانه بعد از نيم ساعت خودروي اورژانس در محل حاضر شد و مصدومان با کمترين اقدامات اوليه به بيمارستان منتقل شدند.
وي ادامه داد: از آنجائيکه اين وضعيت را مشاهده کردم، همراه با خودروي اورژانس در بيمارستان شهداي طارم حاضر شدم که متاسفانه به دليل ازدحام بيماران پذيرشي، فرصت رسيدگي براي بيماران اورژانسي براي تنها پزشک حاضر در بيمارستان وجود نداشت.
جعفري ناوگان آمبولانس بيمارستان شهداي طارم را فرسوده و اندک عنوان کرد و افزود: بعد از انجام مراقبت هاي اوليه جزئي با توجه به شلوغي بيمارستان و نبود پزشک متخصص اورژانس و همچنين کمبود خودروي آمبولانس، در يک اتفاق نادر سه نفر ار بيماران اورژانسي با يک خودروي آمبولانس به مرکز استان جهت انجام خدمات درماني منتقل شدند.
نماينده شوراي استان در شوراي عالي استانهاي کشور بيمارستان شهرستان طارم را فاقد امکانات مهم و اوليۀ درماني توصيف کرد و گفت: متاسفانه طي چند ماه اخير گزارش هاي متعددي از طرف مردم شهرستان به دستمان رسيده است که خدمات درماني مناسبي از طريق اين بيمارستان صورت نمي گيرد.
وي سهم طارم از طرح تحول نظام سلامت را فقط اعزام بيماران به مرکز استان و ساخت و تجهيز خانه هاي بهداشت متعدد در کنار بازسازي خانه هاي بهداشت قبلي با هزينه هاي فراوان عنوان کرد و تصريح کرد: متاسفانه شهرستان طارم با جمعيتي نزديک به 48 هزار نفر در حال حاضر فاقد يک بيمارستان، با امکانات تخصصي و طب اورژانس است و بسياري از بيماران از اين قضيه رنج مي برند و لازم است که مسئولان امر فکري به حال تجهيز تنها بيمارستان شهرستان طارم کنند.
**اصلاح و بهسازي جاده آستاکل به آب بر در اسرع وقت صورت خواهد گرفت
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان طارم در خصوص اصلاح جاده آستاکل به شهر آب بر گفت: با توجه به فرسوده بودن اين جاده پيگيري ها و هماهنگي ها با پيمانکار مربوطه صورت گرفته و در هفته هاي آينده اين مسير اصلاح و بهسازي خواهد شد.
علي نجفي علت بسياري از حوادث رخ داده در اين مسير را عوامل انساني عنوان کرد و افزود: متاسفانه با توجه به شرايط موجود جاده، بسياري از رانندگان عبوري سرعت مطمئنه را رعايت نکرده و عامل بروز حوادث دلخراشي در اين مسير شده اند.
رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم نيز در خصوص دير رسيدن خودروي اورژانس در صحنه حادثه گفت: وظيفه خودروهاي فعال در مراکز فوريت هاي پزشکي حضور به موقع در صحنه تصادف، انجام اقدامات اوليه درماني و انتقال بيمار و مصدوم به اولين مرکز درماني است و براي اعزام بيماران اورژانسي به مرکز استان به حتم بايد از خودروهاي آمبولانس بيمارستان استفاده شود.
فرامرز اسکندري خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تعداد کم و فرسوده بودن ناوگان آمبولانس بيمارستان شهداي طارم، جهت اعزام بيماران اورژانسي به مرکز استان با کمبود خودرو مواجه هستيم و به ناچار در شرايط اضطراري از خودروهاي فوريت پزشکي براي اعزام بيماران استفاده مي شود و اين موجب شده تا فوريت هاي پزشکي به موقع در صحنه تصادف ها حاضر نشود.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعيت (حدود 5 درصد جمعيت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کيلومتري شمال شرقي زنجان واقع شده است و با استانهاي قزوين، اردبيل و گيلان همسايه است.
9886/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از برنامه کاربردی خودمراقبتی مبتنی بر تلفن هوشمند برای کنترل آسم در کاشان
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد