Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، گروه تواشیح میعاد خوزستان رتبه نخست چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را از آن خود کرد.

باقر سواری سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه مسابقات در سطح خوبی برگزار شد‏ گفت: تاثیر نمره فینال کمتر از نیمه نهایی بود و جبران فاصله نمره نیمه نهایی در فینال بسیار سخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به اثری که آماده کرده بودیم و اعتماد به نفسی که طی سالها کسب کرده بودیم مطمئن بودیم و می‌دانستیم که می‌توانیم اختلاف نمره نیمه نهایی در فینال را جبران کنیم. فقط گروه ما توانستیم این تفاوت نمره را جبران کنیم و دیگر گروه‌ها در همان رتبه‌های قبلی خود باقی ماندند.

سواری با اشاره به اینکه اختلاف ما با دیگر گروه‌ها در نیمه نهایی بسیار اندک بود و هفت دهم بود، افزود: ما باید سه برابر این نمره را در فینال کسب می‌کردیم تا اول می‌شدیم. با توجه به توانایی و عزم گروه و کیفیت اثری که آهنگسازی شد این فاصله جبران شد. همچنین ما نسبت به آثار دیگر گروه بی اطلاع نبودیم و می‌دانستیم چه آثاری قرار است خوانده شود. البته همه اینها در حد اشاره لفظی است اما اجرا در صحن علنی مسابقات مطلب دیگری است و اگر گروه نتواند آنچه را می‌خواهد اجرا کند همه این پیش‌بینی‌ها برهم می‌خورد همانطور که نتوانستیم آنچه را می‌خواهیم در قم و مرحله نیمه نهایی اجرا کنیم. اما در فینال خدا کمک کرد و توانستیم خوب اجراکنیم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان درباره شیوه تاثیر نمره نیمه نهایی و فینال در نتیجه نهایی مسابقات گفت: من با این شیوه موافق نیستم. من می‌گویم باید به نمره فینال بهای بیشتری داده شود تا گروه‌ها با انگیزه بیشتری در مسابقات بیایند. وقتی گروهی در نیمه نهایی سوم شود و اختلافش هم با گروه اول یک نمره باشد باید در فینال سه و نیم نمره بیشتر بگیرد تا اول شود. جبران این نمره در فینال با توجه به رقابت تنگاتنگ و ممتاز خواندن گروه‌ها خیلی مشکل است چون کیفیت کار گروه‌ها در فینال خیلی به هم نزدیک است.

وی درباره آثار خوانده شده این گروه در مرحله نیمه نهایی و فینال توضیح داد: اثر نیمه نهایی از جمله آثاری بود که ما شعرش را در اختیار حاج ناصر دغاغله قرار دادیم تا آهنگسازی شود. شعرش از جمله اشعار ماندگار در تاریخ تشیع است برگرفته از قصیده معروف دعبل خزاعی است. همان قصیده طائیه که در مدح اهل‌بیت(ع) سروده شده و در محضر امام رضا(ع) خوانده شده و ایشان بسیار از این قصیده متاثر می‌شود. آنجا که دعبل از قبور مطهر ائمه(ع) می‌گوید امام رضا(ع) دو بیت به این قصیده اضافه می‌کند که مربوط به مزار ایشان است و محل قبر خودشان را توس معرفی می‌کنند. همچنین در مرحله فینال اثری که در سال گذشته خواندیم با یکسری تغییرات اجرا کردیم که مورد توجه داوران قرار گرفت و توانست امتیاز لازم را کسب کند.

سواری عنوان کرد: ما رتبه‌های مختلفی در مسابقات سالهای گذشته به دست آوردیم‎؛ طی این سالها سخت کوشی و مداومت و صبوری کردیم. از همه سلایق استادان فن تواشیح استفاده کردیم. از حاج مهدی دغاغله‏، ناصر دغاغله‏، رضا شریفی، حسن خانچی، سیدکریم موسوی، قاسم مقدمی و استاد آل‌کثیر تقدیر می‌کنم به ویژه از استاد عباس حزباوی که از اشعار بسیار زیبای ایشان در این سالها بهره بردیم. از تمامی دوستان قاری قرآن که در شبکه‌های اجتماعی ابراز لطف کردند و به ما تبریک گفتند تشکر می‌کنم. 

وی افزود: از همه اعضای گروه میعاد که در سالهای گذشته با ما بودند و اعضای فعلی تقدیر می‌کنم. به آنها و خانواده‌هایشان سخت گذشت. تمرینات واقعا برای مسابقات طاقت‌فرسات. از همه قدردانی می‌کنم به جز مسئولان که متاسفانه ما فراموش شدگانیم و هیچ کاری برای تواشیح نکردند. از روزی که اول شدیم هیچ کدام از مسئولان سازمان‌های فرهنگی استان خوزستان حتی یک پیام تبریک هم برایمان ارسال نکردند. فقط خانواده‌هایمان به استقبال ما آمدند. هزینه سفر به اراک هم از جیب خودمان دادیم. ما هم هیچ انتظار تبریک و کمک و همراهی از مسئولان نداریم.

سرپرست گروه تواشیح میعاد خوزستان عنوان کرد: نباید از کار بسیار بزرگ دیگر گروه‌های خوزستانی غافل بود و نباید فقط به گروه اول بسنده شود. کار گروه آل یاسین، الانوار، العباد و انوارالزهرا قابل تقدیر است و من مطمئنم در سال‌های آینده حتما رتبه‌های برتر را از آن خود می‌کنند به شرط آنکه استقامت و کار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، تیم غزاله آذر پرست و مارال چریکی با نتایج شش بر سه و شش بر چهار تیم سعیدیان و سوگند ضمیرزاده را شکست دادند.

خانم‌ها ساره هژبر و فاطمه سرسنگی نیز تیم فاطمه حجازی و پریا پارسیان را شکست دادند.

رقابت یاسمن حیدری با شیرین سیدیان نیز با نتایج شش بر دو و شش بر یک سوگند اسدی و فریماه نورینانی را شکست دادید. 

تیم نیکی ثابتی با نیکو شیرازی‌فر نیز شش بر یک و شش بر دو به پایان رسید و زوج نیلوفر قنودی نیز درنا یگانه را مغلوب کردند.

 تیم فرهان اهرزاد و امیرعلی بنده نژاد با نتایج شش بر یک توانستند زوج کاوه ادیبی و خان‌محمدی را از پیش رو برداشتند.

مهدی بازگیر و علی رییسی نیز با نتایج هفت بر پنج زوج مانی منصوری و سینا یگانه را شکست دادند.

سالار ریاحی و ملک محمدی هم با نتابج هفت بر شش و شش بر دو و تیم کامبیز درویش نژاد و سامی داوطلب را بردند و در نهایت تیم شهریار اهرزاد و مسعود پیروزی با نتیجه دو بر یک تیم نوید آبیاری و امیر حسین آسودی را شکست دادند.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی نیز مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد.

لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی نیز به عنوان سرداور و مدیر مسابقات در بخش بانوان حضور دارند.

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • لیگ برتر بسکتبال: شهرداری گرگان به فینال رسید
  • لیگ برتر بسکتبال| شهرداری گرگان به فینال رسید
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی