Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- منابع خبري مي‌گويند که جسد «جمال خاشقچي» روزنامه نگار مشهور سعودي در يکي از مناطق استانبول ترکيه کشف شده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ، خبرهاي اوليه حاکي از پيدا شدن جسد جمال خاشقجي روزنامه نگار مشهور عربستاني در يکي از مناطق استانبول ترکيه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمال خاشقچي روزنامه نگار و سردبير ارشد شبکه خبري العرب و يکي از منتقدان آل سعود و مخالف جدي روابط عربستان با رژيم صهيونيستي بود.
وي پس از آنکه براي ثبت ازدواجش به سفارت عربستان در استانبول رفت ناپديد شد.
مقامات عربستان سعودي مدعي اند خاشقچي از سفارت خارج شده اما نامزد وي اين موضوع را رد مي‌کند.
نام جمال خاشقچي در ليست افراد تحت تعقيب بن سلمان قرار داشت.
مقامات ترکيه اي از جمله سخنگوي رئيس جمهور اين کشور  تأکيد داشتند که خاشقچي در داخل کنسولگري عربستان در استانبول است.
دو منبع آگاه ترکيه اي نيز اعلام کردند مقامات اين کشور معتقدند جمال خاشقجي روزنامه نگار برجسته عربستاني در کنسولگري عربستان سعودي کشته شده است.
خاشقجي چهار روز پيش به دنبال ورود به کنسولگري عربستان سعودي در استانبول ناپديد شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از آنکارا‏، يک مقام ترکيه اي در گفتگو با اين خبرگزاري گفت: «ارزيابي اوليه پليس ترکيه اين است که آقاي خاشقجي در کنسولگري عربستان سعودي در استانبول کشته شده است. ما معتقديم اين قتل از قبل برنامه ريزي شده بود و بدن او نيز به خارج از کنسولگري منتقل شده است.»
اين منابع نگفتند چگونه به اين نتيجه رسيده اند که خاشقجي در کنسولگري سعودي کشته شده است.

ترور خاشقجي پيام وحشتناکي براي منتقدان سعودي دارد
سازمان عفو بين الملل اعلام کرد، ترور جمال خاشقجي پيام وحشتناکي براي منتقدان سعودي دارد، اين اتفاق به اين معني است که منتقدان حتي در خارج از عربستان نيز امنيت جاني ندارند.
در همين حال  «ياسين اکتاي» مشاور رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه شنبه شب در واکنش‌ به ناپديد شدن «جمال خاشقچي» منتقد سياسي رژيم سعودي در کنسولگري عربستان در استانبول گفت که «آنچه عليه خاشقجي صورت گرفته، جنايت است.»
وي در ادامه خواستار محاکمه عاملان ناپديد شدن منتقد سياسي سعودي شد و تاکيد کرد که ورود خاشقچي به کنسولگري عربستان روشن است، اما هيچ نشانه‌اي درباره خروجش از ساختمان کنسولگري وجود ندارد.
اکتاي خاطر نشان کرد که دوربين‌هاي کار گذاشته شده در ساختمان کنسولگري، ورود خاشقجي را ثبت کرده است اما نشاني از خروجش نيست.
مشاور اردوغان افزود: اين احتمال وجود دارد که خاشقچي با خودروي سفارت به مکان ديگر منتقل شده باشد.
«خديجه ازرو»، نامزد خاشقچي چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌هاي ترکيه گفت که نامزدش براي انجام دادن کارهاي ازدواجشان به کنسولگري عربستان سعودي در شهر استانبول رفته و بيرون نيامده است. وي گفت که نامزدش از سوي دولت سعودي «ربوده شده» و اين دولت مسئول جان او است.
سازمان عربي حقوق بشر که مقر آن در انگليس قرار دارد، با صدور بيانيه اي اعلام کرد، دولت سعودي پس از مراجعه خاشقچي به کنسولگري عربستان در استانبول وي را ربوده است.
اين بيانيه با اعلام اينکه مصونيت ديپلماتيک مجوزي براي اقدامات غيرقانوني مانند عمليات ربايش نيست، از دولت ترکيه خواست براي آزادي اين روزنامه نگار و انتقال وي به مکاني امن اقدام کند.

جمال خاشقچي زير شکنجه به قتل رسيد
پايگاه خبري عربي پست نوشت که «جمال خاشقچي» روزنامه نگار مطرح عرب که پنج روز پيش در کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد، زير شکنجه به قتل رسيده است.
عربي پست افزود: يک منبع آگاه به اين پايگاه خبري گفته که از خاشقچي زير شکنجه بازجويي به عمل آمده و از وي فيلم تهيه شده و سپس به قتل رسيده است.
اين منبع گفت که اين ويديو براي يکي از طرف ها در عربستان ارسال شده است.

ارتباط ترور خاشقچي با توهين هاي ترامپ به پادشاه سعودي
شبکه خبري `خبر.ترک` روز شنبه اعلام کرد که محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودي اعلام کرده است که براي رفع ابهام در خصوص سرنوشت روزنامه نگار ناپديد شده در استانبول، ترکيه مي تواند کنسولگري سعودي در شهر استانبول را بازرسي و جستجو کند.
اين رسانه به نقل از وليعهد عربستان نوشت که دولت عربستان در صورت درخواست از طرف دولت ترکيه، علاوه بر صدور اجازه بازرسي، امکان بازرسي از ساختمان را نيز فراهم مي کند.
خاشقچي که از سالهاست خارج از عربستان زندگي مي کند، دو هفته پيش و برخلاف سکوت رسانه هاي عربي در برابر اهانت هاي مکرر `دونالد ترامپ` رئيس جمهوري آمريکا، از آنها انتقاد کرد.
وي پس از سخنراني توهين آميز ترامپ به کشورهاي عربي در توئيتي نوشت: ترامپ هر از گاهي توئيت مي کند که از کشورهاي عربي حمايت مي کند و ما عرب ها بايد براي ادامه اين دفاع، هزينه آن را بپردازيم، اما سوالي که به ذهنم مي رسد، آن است که رئيس جمهوري آمريکا از ما در برابر چه کسي حمايت مي کند؟
وي همچنين گفته بود: بر اين باورم ، بزرگ ترين خطري که کشورهاي عربي و منابع نفتي آنها را تهديد مي کند، خود ترامپ است، چرا که وي، عرب ها را تنها چاه نفت مي بيند.
ترامپ در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به صراحت اعلام کرد: واشنگتن از کشورهاي ديگر (عربستان) انتظار دارد تا سهم منصفانه اي را براي حمايت نظامي آمريکا از خود به واشنگتن بپردازند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور توهين ترامپ پادشاه سعودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟