Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تعاونی زنجیره تولید و عرضه محصولات باغی مازندران، گفت: برای صادرات نارنگی و پرتقال در حال رایزنی با مشتریان عراقی و روسی هستیم و انتظار داریم حدود یک هزار تن مرکبات شامل نارنگی و پرتقال از این واحد به کشورهای یاد شده در سال جاری صادر شود. به گزارش بلاغ، محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پیش‌بینی تولید مرکبات استان در سال جاری 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن است، اظهار کرد: از این میزان یک هزار و 800 هزار تن تامسون و حدود 650 هزار تن نارنگی و سایر مرکبات است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی و آموزش‌هایی که به باغداران استان توسط مدیریت باغبانی و ترویج کشاورزی داده شد دانش علمی باغداران به سطح قابل قبولی رسیده است که این کار سبب افزایش میزان تولید در واحد سطح نسبت به چند سال اخیر شده است، لذا می‌بایست به‌دنبال بسترهای عرضه جدیدی باشیم که مهمترین آن صادرات و شناسایی بازارهای کشورهای هدف عرضه آن است.

زمینه عرضه مستقیم محصولات باغی در شهرها فراهم شود

مدیرعامل شرکت تعاونی زنجیره تولید و عرضه محصولات باغی مازندران خاطرنشان کرد: در بازار داخلی باید با ایجاد سکوهای عرضه مستقیم که مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است و با همکاری سازمان تعاونی روستایی و شهرداری‌ها هر چه زودتر سکوهای عرضه اجرایی شود.

احمدزاده با تاکید بر اینکه باید ارتباط منطقی بین تولید در مزرعه و عرضه و مصرف ایجاد شود به عبارتی بایستی زنجیره تولید و عرضه ایجاد و تقویت شود، تصریح کرد: با این کار عرضه محصول به‌طور مستقیم و بدون واسطه و با هزینه تمام شده کمتر در دسترس مصرف کننده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: هر چند سرانه مصرف در داخل کشور نسبت به کشورهای بیشتر توسعه یافته زیادتر است ولی با این حجم تولید میزان سرانه مصرف باید افزایش پیدا کند تا عرضه و تقاضا با هم هم‌خوانی داشته باشد و از افت قیمت محصول در مزرعه کاسته شود.

دولت مشوق صادراتی در نظر بگیرد

احمدزاده با بیان اینکه در بحث صادرات باید هدفمند بود و مشوق‌های لازم در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد، گفت: این مشوق‌ها می‌توانند به‌صورت نقدی یا غیرنقدی توسط دولت برای حمایت از تولید و رقابت‌پذیر کردن مرکبات در کشورهای هدف با رقبای ما نظیر ترکیه، قبرس، چین و... ارائه شود.

عضو اتاق بازرگانی مازندران یکی از دلایل عدم توسعه صادرات را تعرفه‌های در نظر گرفته شده برای مرکبات از سوی کشورهای هدف دانست و افزود: در این خصوص نیاز به همکاری دولت و رایزنی و ایجاد تفاهم نامه کاهش تعرفه با کشورهای هدف مورد نظر است.

کیفیت و کمیت بسته‌بندی از دلایل عدم توسعه صادرات

وی یکی دیگر از دلایل دیگر عدم توسعه صادرات را کیفیت و کمیت بسته بندی‌های ارائه شده توسط واحدهای درجه‌بندی و بسته‌بندی مرکبات دانست و گفت: عمده واحدهای بسته‌بندی و سورتینگ‌هایی که در استان وجود دارد خرد هستند به همین دلیل سرمایه گذاری آنها محدود است و به‌علت نداشتن نقدینگی و فصلی بودن کار نمی‌توانند همه تجهیزات و ماشین‌آلات روز بسته‌بندی را خریداری و به‌کارگیری کنند لذا با ایجاد واحدهای بزرگتر نظیر پایانه‌های صادراتی که در مازندران در حال شکل گیری است امیدواریم بتوانیم توفیق بیشتری در صادرات داشته باشیم.

احمدزاده ادامه داد: دولت برای کمک به بخش خصوصی می‌تواند در کشورهای هدف مکان‌هایی را برای ارائه محصولات ایران شناسایی و مهیا کند تا بتوان بدون واسطه مرکبات تولیدی استان را ارسال و به کشورهای هدف عرضه کرد.

وی بیان کرد: در استان نیاز به افزایش واحدهای بسته بندی و سورتینگ احساس نمی‌شود اما تجهیزات همین واحدهای موجود جهت کارایی بهتر از اهمیت خاصی برخوردار است.

احمدزاده اظهار کرد: انتظار داریم دولت و متولیان تولید از تشکل‌های بخش خصوصی استان که در زمینه میوه و مرکبات فعالیت می‌کنند خصوصا شرکت تعاونی زنجیره تولید و عرضه محصولات باغی که در برگیرنده مجموعه سورتینگ داران استان است توجه و حمایت‌های لازم را به‌عمل آورد و در رفع موانع تولید گام‌های موثری بردارد.

وی یکی از موانع موجود بر سر راه سورتینگ داران استان را تعرفه‌های آب و برق مصرفی دانست که باید در بخش کشاورزی محاسبه و دریافت شود نه صنعت.

احمدزاده درباره فعالیت واحد سورتینگ خود در شهر سورک، گفت: درخصوص صادرات از ابتدای فصل برداشت هلو و شلیل از واحد درجه بندی و بسته‌بندی من تنها 20 کانتینر به وزن تقریبی 430 تن به مقصد عراق، روسیه و قطر بارگیری انجام شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنجیره تولید و عرضه محصولات باغی مازندران، گفت: برای صادرات نارنگی و پرتقال در حال رایزنی با مشتریان عراقی و روسی هستیم و انتظار داریم حدود یک هزار تن مرکبات شامل نارنگی و پرتقال از این واحد به کشورهای یاد شده در سال جاری صادر شود.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ ناظر گمرکات مازندران گفت فروردین ماه امسال بیش از ۷۰ قلم کالا  با وزن ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن، به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد.

امیرجمشیدی ، اقلام صادراتی را ؛ فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و... عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جمشیدی افزود:  فروردین ماه ، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

وی مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران را عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلاربعنوان  اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلاراعلام کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد:  در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از پنج کشور مقصد صادراتی محصولات مازندران به گمرکات مازندران وارد شد که ۹۴ درصد به لحاظ وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داد.

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴