Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عربی از قتل جمال خاشقجی خبر داده و جزئیات آخرین ساعات زندگی این فعال رسانه‌‌ای مشهور مخالف سعودی را منتشر کرده‌‌اند. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جمال خاشقجی، نویسنده 59 ساله سعودی روز سه شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) به هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، خاشقجی که در گذشته مشاور دولت عربستان بوده، سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکنون بارها به سیاست محمدبن سلمان و همچنین تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده بود.

طی ساعات اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره این فعال رسانه‌‌ای منتقد سعودی منتشر شده است،‌خبرگزاری معتبر رویترز در گزارشی از قتل خاشقجی خبر داده است.

الخلیج الجدید به نقل از یک منبع آگاه نوشت جزئیات ساعات پایانی عمر روزنامه‌نگار مشهور سعودی فاش شده است، جمال خاشقجی که هنگام بازگشت به کنسولگری عربستان در دوم اکتبر(دهم مهر) در استانبول ناپدید شد و منابع ترکیه‌ای گفته‌اند داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

این منبع گفت خاشقجی در داخل کنسولگری تحت بازجویی شدید و شکنجه قرار گرفت که مقامات سعودی هم آن را زیر نظر داشتند، مقاماتی که با هواپیمای اختصاصی به استانبول آمده بودند و تقریبا همان زمانی که خاشقجی وارد کنسولگری شده بود، آنها هم رسیدند.

این منبع افزود خاشقجی زیر شکنجه به قتل رسید، آنگاه جسدش قطعه قطعه شد و عملیات بازجویی و مثله کردن جسدش فیلمبرداری شد و فیلم آن را یکی از مقامات سعودی با خود با عربستان برد و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را در جریان این ویدئو قرار داد.

شامگاه شنبه(14 مهر) خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در ترکیه اعلام کرد خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسیده و عملیات قتل وی هدفمند و برنامه‌ریزی شده بود و جسدش هم به خارج از کنسولگری منتقل شد.

منابع امنیتی ترکیه همچنین از ورود 15 سعودی به استانبول با دو فروند هواپیمای خبر دادند که همزمان با حضور خاشقجی در کنسولگری، خود را به آنجا رساندند، این مسئولان بعدا به کشورهایی که از آن بازگشتند، برگشتند، بدون اینکه خاشقجی ساختمان کنسولگری را ترک کرده باشد.

الخلیج الجدید آورده است انتظار می‌رود طی ساعات آینده روابط عربستان و ترکیه در پی این حادثه با تیرگی روبرو شود به ویژه با توجه به اظهارات یاسین اقطای مشاور رئیس جمهوری ترکیه که گفه بود حادثه ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، حمله به ترکیه قلمداد می‌شود، وی از دولت ترکیه خواست این مسئله را مورد توجه قرار  دهد.

مجتهد فعال توئیتر مشهور که هر از چند گاهی اخبار پشت پرده آل سعود را فاش می‌کند، در این باره توئیت کرده است : منابع ترکیه‌ای اصرار می‌کنند که جمال خاشقجی شکنجه شده و بر اثر شکنجه به قتل رسیده است، آنگاه جسدش تکه تکه شده و از این صحنه‌ها فیلمبرداری شده و فیلم آن برای محمد بن سلمان فرستاده شده تا خود آن را مشاهده کند،‌اگر این مسئله مورد تایید قرار گیرد، به نظر می‌رسد که خبر منتقل کردن آن از ترکیه صحت نداشته باشد، گمان می‌رود که ترکیه جزئیات کامل‌تری را اعلام کند.

واکنش کنسولگری سعودی در استانبول به خبر کشته شدن خاشقجی

یک منبع مسئول در کنسولگری رژیم سعودی در استانبول، گزارش رویترز را که به نقل از مسئولان ترکیه از کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی خبر داده بود، تکذیب کرد. این منبع مدعی شد این اتهامات صحت ندارد. این منبع ادعا کرد که پادشاهی سعودی به سلامت و امنیت شهروندانش در هر کجا که باشند، پایبند است.

تکمیل می‌شود

 

R36355/P36355/S8,90,1115/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزئیات تعرض به کنسولگری ایران در پاریس

آفتاب‌‌نیوز :

گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است پلیس هنگام جستجو هیچ ماده منفجره‌ای از این مرد کشف نکرد. 

یک منبع پلیس به رویترز گفت که این مرد ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۹ به وقت گرینویچ) وارد ساختمان کنسولگری شد، در حالی که به نظر می‌رسید نارنجک و جلیقه انفجاری دارد. 

او اندکی بعدتر ساختمان کنسولی را ترک کرد و توسط پلیس دستگیر شد. تلویزیون BFM فرانسه گزارش داد این مرد موادی شبیه نارنجک با خود حمل می‌کرد. 

یک منبع پلیس گفت که عامل تعرض همان مظنونی است که سپتامبر گذشته هم تلاش کرده بود کنسولگری ایران را آتش بزند. 

روزنامه فرانسوی «لی پاریزن» به نقل از شاهدان عینی گزارش داده این مرد پرچم‌هایی را روی زمین کنسولگری کشید و گفت هدفش گرفتن انتقام برادرش است. 

با وجود این هنوز انگیزه‌های این فرد مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حزئیات تعرض به کنسولگری ایران در پاریس
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • رکوردشکنی جدید فرودگاه استانبول
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است