Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@09:18:38 GMT

لباس شهری برتن کالبد فیزیکی روستا‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۷۴۱۹

لباس شهری برتن کالبد فیزیکی روستا‌ها

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد صابری زارع رئیس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: طرح‌های هادی روستایی در روستا‌های هدف و چه بسا در همه روستا‌ها همسو و هم نظر با میراث فرهنگی باشد، همچنین توسعه و تغییر کالبد روستا‌ها نباید یک روستا را تبدیل به یک شهرک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه استفاده از مصالح بومی و نگاه به گذشته و آداب و سنن روستایی در مطالعات طرح‌های هادی روستایی باید مورد نظر باشد ادامه داد: روستا را باید روستایی توسعه داد تا جذابیت‌های روستایی و آرامش زندگی روستایی کم رنگ نشود، که اگر چنین شود روستا‌ها را تنها در آلبوم خاطرات خواهیم یافت.
صابری زارع بیان کرد: با شناسایی و انتخاب یک روستا برای مقصد گردشگری سعی در حفظ و احیا اصالت‌های روستایی می‌شود و در واقع اشتغال و درآمدزایی نیز به دنبال این طرح و ایده منظور می‌گردد و غفلت در شناسایی و معرفی روستا‌ها منجر به کم توجهی به آن مناطق می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن بیان کرد: این شهرستان دارای روستا‌هایی از این حیث است و تاکنون روستا‌های کبودان و باب‌الحکم به عنوان روستا‌های هدف گردشگری انتخاب شدند و البته روستا‌های دیگری نیز وجود دارند که قابلیت این را دارند چراکه روستای کاسف، فیروزآباد، کشمر از توابع شهرستان بردسکن هستند که پیگیر آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری، زیر ساخت‌های لازم اعم از اقامتی و پذیرایی در جهت خدمات به گردشگران روستایی و توسعه صنایع دستی و عرضه و فروش این صنایع و سوغات محلی روستا‌ها زمینه را برای اشتغال و درآمد روستاییان فراهم می‌کند و روستاییان باید آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و معنوی و نیز آداب و رسوم خود را ارج نهاده و در حفظ و احیا آن ادارات مرتبط را یاری نمایند تا از برکات آن نیز بهره ببرند.

انتهای پیام//آ. ف
استفاده از مصالح بومی لازمه اجرای طرح‌های هادی روستایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به ظرفیت مهم دریاچه گیلارلو این شهرستان در راستای جذب گردشگر اظهار کرد: فرمانداری شهرستان باید با همکاری سایر نهادهای دولتی یک جشنواره بزرگ در راستای معرفی این ظرفیت بزرگ برنامه‌ریزی و تدوین کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها نقش مهمی در دیده شدن و جذب سرمایه‌گذار برای منطقه دارند، افزود: لازم است که در شهرستان گرمی نیز جشنواره‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های منطقه تعریف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین لازم است که از اعتبارات شهرستانی برای آموزش صنایع‌دستی، تولید محتوا برای معرفی ظرفیت‌ها و کاوش محوطه «تپه دیگه‌ور» نیز اعتبار تخصیص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات مهمی را در این شهرستان انجام دهیم.

محمدی ادیب خاطرنشان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید جز اولویت‌های اول در شهرستان گرمی باشد و اعتبارات ویژه برای این حوزه تخصیص داده شود.

کد خبر 6097075

دیگر خبرها

  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • در جنگ قهرمانی و بقا؛ پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!
  • پرسپولیس لباس قهرمانی را برتن نمی‌کند!
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود