Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش - ایرنا - نظام اطلاع رسانی در بخش های مختلف بویژه اخبار اقتصادی با توجه به رشد روزافزون شبکه های اجتماعی و اینترنتی نیازمند مدیریت هوشمندانه، هدفمند و استفاده از قابلیت ها و توانمندی های رسانه های تخصصی و رسمی است.

بررسی و بازبینی رخدادها در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در 2 سال گذشته، بخصوص در حوزه نوسانات ارزی اخیر، بیانگر این نکته است که بسیاری از چالش ها در سایه سار تنش ناشی از خبرهای بی منبع ایجاد می شود که این مسئله ضرورت توجه جدی به مقوله خبر و بهره وری از قابلیت رسانه ها و خبرگزاری های تخصصی در مدیریت جریان های خبری را مورد تاکید قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازبینی و بررسی چالش ها و حتی بحران های سال های اخیر مبین این نکته است که بسیاری از بحران های ایجاد شده در سطوح ملی و استانی ماهیت بحران نداشته اما در سایه اخبار ضد و نقیض و نشر اخبار بی منبع و فاقد اعتبار شکل گرفته است.
این روند نشان می دهد که در واقع نقش رسانه ها در ایجاد، تشدید و فروکش کردن بحران ها و چالش های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نقشی اثرگذار غیرقابل انکار است، بگونه ای که امروزه رسانه ها می توانند عامل بحران یا رکن مدیریت کاهش بحران باشند.
این واقعیتی است که سازمان ها، مسئولان و مدیران باید پذیرای آن باشند و از نقش مثبت و منفی رسانه ها و فضای مجازی در اداره امور غفلت نکنند.
برهمین اساس ضرورت به کارگیری افراد خبره و کارشناس در امور اطلاع رسانی و خبری به عنوان مشاوران مدیران دستگاههای اجرایی و تقویت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و سازمان ها از جمله راهکارهای ساماندهی و جهت دهی به فضای اطلاع رسانی است.
از طرفی رشد قارچ گونه شبکه های اجتماعی و پایگاه های اطلاع رسانی، ضرورت باز اندیشی و توجه به پیوست های رسانه ای را بیش از پیش مورد تاکید قرار می دهد و این پیوست می تواند با بهره گیری از قابلیت ها و توانمندی های همه رسانه های معتبر بویژه خبرگزاری ایرنا به عنوان مهمترین منبع اطلاع رسانی صحیح و هوشمند در همه عرصه مورد توجه قرار گیرد.
در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند: بسیاری از پدیده ها بحران ساز نیست، اما بی توجهی به پیوست های رسانه ای و انتشار اخبار فاقد منبع می تواند این پدیده ها را به بحران تبدیل کند.
بنا براین نقش عنصر خبر و اطلاع رسانی نقشی برجسته در همه این بحران ها است و در این شرایط چنانچه روند اطلاع رسانی مدیریت نشود، برخی پدیده ها ممکن است به بحران تبدیل گردد.
*خبرنگار ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ستون نگاه كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند

همچنین نمایندگان کارگران با نماینده ولی فقیه در استان همدان نشستی صمیمی داشتند.

در این نشست نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تلاش و کوشش کارگران در میدان اقتصادی، موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و موفقیت هر کشوری به میزان مدیریت آن در اقتصاد بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: هر کشوری مدیریت اقتصادی داشت رشد می‌کند و اگر مدیریت اقتصادی نداشته باشد عقب می‌ماند.

او همچنین با اشاره به اینکه خداوند متعال، انسان را برای عبادت خلق کرده است، گفت: از نظر اسلام اگر عبادت ۱۰ جزء باشد ۹ جزء آن کسب حلال یا بخش اقتصاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم گفت: هم اکنون ۷۰ درصد کارگران استان حداقل حقوق را می‌گیرند.

یوسف شعبانی گفت: در استان همدان ۸۴۸ واحد مسکونی کارگری ساخته شده است و برای رفاه کارگران دنبال ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تخصصی کارگران هستیم.

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نام گذاری شده است.

روز‌های هفته کارگر با عناوین ۵ اردیبهشت، کارگر تجدید میثاق با امام راحل ره، رهبری و شهدا، ۶ اردیبهشت، کارگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ۷ اردیبهشت، کارگر تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان، ۸ اردیبهشت، کارگر منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت، ۹ اردیبهشت، کارگر ایمنی سلامت و بهداشت کار، ۱۰ اردیبهشت، کارگر، تشکل‌ها و مشارکت مردم و ۱۱ اردیبهشت، کارگر، ایمان، امید و همدلی نام‌گذاری شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود