Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ ضیایی در نشست خبری که عصر شنبه  به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار شد ضمن تشریح فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقوله مهارت آموزی در سرلوحه همه فعالیت ها در آموزش ابتدایی مورد تاکید قرار گرفته که در کانون پرورش فکری نیز به این مهم توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای فعالیت های مهارت آموزی، برگزاری کارگاه های تخصصی کودک ، نوجوان و والدین با شعار "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد " از برنامه های کانون پرورش فکری استان گیلان است.

ضیایی با بیان اینکه کانون پرورش فکری امروز پنجاه و دومین سال تاسیس خود را جشن می گیرد گفت : در طول مدت تاسیس کانون فعالیت های بسیار زیادی برای پرورش و آموزش نسل ها انجام شده است و بزرگترین ابزاری که امروز در کانون در اختیار داریم اعتمادی است که مردم به ما دارند .

وی با اشاره به هدف از برگزاری مراسم روز جهانی کودک در دنیا خاطر نشان کرد : همه ی روزها اشاره به یک رخداد است اما روز جهانی کودک به این دلیل تبیین شده که به حوزه ی کودکان توجه ویژه شود و نگاه تمامی عالمان و کارشناسان تعلیم و تربیت جهان  نیز اهمیت دولت ها و مردم به مسایل کودکان است.

وی در بخش دیگری از نشست خبری با تشریح برنامه های کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک بیان داشت: 14 تا 20 مهرماه با شعار (آینده را باید ساخت) هفته‌ ملی کودک نام گرفته که برنامه های مختلفی در مراکز کانون و در شهرستان های مختلف برای کودکان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اظهار داشت: برگزاری مسابقه های نقاشی و کتابخوانی، عضویت رایگان کودکان در مراکز کانون ، دیدار با کودکان بستری در بیمارستان ها و اهدای کتاب به کودکان روستایی و کم برخوردار با همکاری اعضای کمیته هفته ملی کودک از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد : شاید در بسیاری از موارد حقوق کودکان نادیده گرفته شده است و شاید در برخی مواقع باید به کودکان کمک می شد اما کاری صورت نگرفت نمونه ی آن جنگ ها و خونریزی هایی که در جهان انجام شده است و بزرگترین صدمات روحی و جسمی را کودکان متحمل شدند لذا کنوانسیون ها به این موارد توجه دارند که باید به حقوق کودک نگاه خاصی شود .

ضیایی ادامه داد : از نعمات جمهوری اسلامی ایران این است که روز جهانی کودک جایگاه ویژه ای دارد .

ضیایی به لزوم توجه به آداب و سنن بومی و فرهنگ و زبان در پرورش نسل های جدید پرداخت و در زمینه ی فعالیت های انجام شده در حوزه ی فولکلور افزود : نگاه ما شاید ملی باشد اما در همان نگاه ملی برش استانی را مد نظر قرار می دهیم . این برش استانی به زبان و فرهنگ و روابط اجتماعی ما برمی گردد و  در این مقوله برای اینکه از زبان های گیلکی و تالشی و .. غافل نباشیم در همه ی برنامه ها از این زبان ها استفاده می کنیم . چاپ آثار به صورت دو زبانه برای کودکان را در برنامه داریم  .

وی ادامه داد : مهرواره های مختلفی امسال برگزار شد که مهرواره استانی ما در شهرستان فومن اجرا شد و در این مهرواره آثار فاخری از موسیقی فولکلور گرفته تا لباسهایی که بر تن داشتند و اجرای مجریان به زبان های مختلف بود و صنایع دستی که در اختیار کودکان قرار داشت مربوط به فرهنگ گیلان بود .

ضیایی توجه به تکنولوژی های روز را در جهت ایجاد جذابیت برای نسل نو موثر خواند و گفت :در سال گذشته برنامه ی مدونی را برای ساخت انیمیشن تدوین کردیم و چند مرکز کانون را مجهز خواهیم کرد تا از انیمیشن نهایت بهره را ببریم .

وی اضافه کرد : سایت کودک و نوجوان را در 5 شهرستان راه اندازی کرده ایم و به حول و قوه الهی با همتی که همه ی مسوولین دارند ان شاالله سایت های کودک و نوجوانی که ایمن است را عرضه کنیم و در این سایت بازیهای رایانه ای نیز عرضه شده است و اولین لیگ بازیهای رایانه ای را در سطح استان برگزار خواهیم داد .

وی ادامه داد : در حال مطالعه یک فیلم 30 دقیقه ای در استان گیلان هستیم تا این فیلم را با مجوز تهران و ارشاد استارت بزنیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان ادامه داد : کانون پرورش فکری با توجه به رسالت خود در بسیاری از حوادث حضور فعال دارند . کانون پرورش فکری در زلزله ی کرمانشاه حز اولین ها بود و حرکت های بسیاری خوبی را برای کودکان زلزله زده انجام داد .

وی در خصوص ارتباط کانون با صدا و سیما گفت : در زمینه برنامه های شبکه باران ارتباط ما با مرکز صدا و سیمای گیلان ارتباط بسیار خوبی داریم و در برنامه های شاخص دقایقی در اختیار کانون قرار دارد .

وی با اشاره به فعالیت 31 مرکز کانون پرورش فکری در مناطق مختلف استان گیلان گفت: سیاست کلی کانون پرورش فکری در کشور ، توسعه مراکز ثابت نیست اما دغدغه ماست تا از منابع مختلف احداث و تجهیز مراکز ثابت کانون را داشته باشیم.

وی افزود : پلاتوی کانون پارک شهر را راه اندازی کردیم و همه از اعتبارات ملی است .

ضیایی همچنین به به فعالیت دو مرکز فراگیر کانون در رشت و رودسر اشاره کرد و گفت: جداسازی کودکان عادی با نیازهای ویژه آثار خوبی به بار نمی آورد بنابراین در این بخش از دو سال گذشته برای راه اندازی مراکز فراگیر در کنار مراکز اصلی اقدام کرده ایم که کودکان با نیازهای ویژه در کنار کودکان عادی از خدمات کانون پرورش فکری بهره مند می شوند.

ضیائی بزرگترین دغدغه خود را بهره مندی همه کودکان از فعالیت ها و برنامه های کانون پرورش فکری عنوان و اظهار امیدواری کرد تا آنقدر فرصت ایجاد شود تا همه کودکان روستایی و مراکز کم برخوردار از خدمات کانون بهره مند شوند.

ضیایی گفت : کانون با تمامی مشکلات مالی که دارد سربلند است .در سال گذشته 35 درصد بودجه عمرانی کانون استان نسبت به سال 95 افزایش یافت.

وی گفت : دغدغه ی ما این است که به کودکان روستایی خدمات بدهیم.

4 مرکز سیار را راه اندازی کردیم .منطقه ی آزاد بندر انزلی به عنوان اولین منطقه ی آزاد دوستدار کودک معرفی شده است .صحبت های اولیه برای شهر دوستدار کودک ، شهر رشت معرفی با شهرداری و شورای شهر انجام شده اما هنوز عملیاتی مشده است.

وی افزود: در راستای فعالیت های مهارت آموزی، برگزاری کارگاه های تخصصی کودک ، نوجوان و والدین با شعار خوب زندگی کردن تمرین می خواهد از برنامه های کانون پرورش فکری استان گیلان است.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه ها، آموزش های مهارت های زندگی در زمینه خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ارتباط میان فردی، تصمیم گیری، حل مسئله، تفکر خلاق ، تفکر انتقادی، کنترل خشم و مدیریت استرس ارایه می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان این که کودکان امروز بایستی تمرین زندگی داشته باشند، تصریح کرد: این ممارست زندگی امروز کودکان، کمک می کند تا در آینده افراد مسئولیت پذیری باشند.

وی در ادامه سخنانش در نشست خبری با اشاره به فعالیت 31 مرکز کانون پرورش فکری در مناطق مختلف استان گیلان گفت: سیاست کلی کانون پرورش فکری در کشور ، توسعه مراکز ثابت نیست اما دغدغه ماست تا از منابع مختلف احداث و تجهیز مراکز ثابت کانون را داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه حقوق زلزله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان