Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت اعضای کمیسیون خواستار ورود استاندار گیلان به موضوع احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان به منظور سرعت بخشیدن و تسهیل امور مربوطه شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به بارش باران‌های پائیزی طی دو روز اخیر در رشت اظهار کرد: در ابتدا از تمامی همکاران شهرداری رشت که طی دو روز اخیر تلاش های بی وقفه ای برای کنترل و رفع مشکلات ناشی از بارندگی شدید در سطح شهر انجام دادند قدردانی کرده و یقینا شهروندان فهیم رشت شاهد تلاش های آنان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه شیرزاد به تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری رشت و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: طی بارندگی های اخیر مشخص شد که همچنان چند نقطه آبگیر در شهر وجود داشته و انتظار دارم حوزه های مربوطه نسبت به رفع این مشکل در اسرع وقت ورود کنند.
  وی با اشاره به اجرای پروژه روان آب های سطحی در رشت تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای این پروژه طی چند سال اخیر در رشت در زمان بارش باران های فصلی مشکلات آبگرفتگی بسیار اندک بوده و امیدوارم مشکلات موجود در چند نقطه مشخص از شهر نیز به زودی برطرف شده و موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کند.   شیرزاد به هفته بزرگداشت ناجا اشاره کرد و گفت: این هفته را به تمامی سربازان رشید اسلام تبریک گفته و یقینا تلاش های شبانه روزی سربازان انقلاب در مقابله با دشمنان قسم خورده ایران اسلامی طی این سال ها در یاد و خاطر همه ما باقی مانده و ایثارگریهایشان ستودنی است.   وی با تبریک روز دامپزشکی به فعالان این عرصه بیان کرد: با همکاری های مشترک ما بین شهرداری رشت و اداره دامپزشکی اتفاقات خوبی در حوزه ساماندهی سگ های بلاصاحب رقم می خورد.   رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر آتش نشانی رشت را یکی از سازمان های پر تلاش در عرصه خدمات رسانی به شهروندان دانست و افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بسیار پرکار و موفق بوده و در پوشش اخبار و اطلاعات نیز جزو سازمان های موفق است.   شیرزاد با بیان اینکه مسئول روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی‌به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورا نیز فعالیت می کند گفت: از زحمات سید حسن راضی و مجموعه روابط عمومی آتش نشانی به واسطه پوشش خوب و سریع اخبار این سازمان تشکر می کنم.   وی به روند راه اندازی و احداث زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه سراوان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مالی حاکم بر کشور تعهدات دولت در حوزه راه اندازی زباله سوز سراوان ابتر مانده و تا کنون هیچ اتفاقی در راستای احداث زباله سوز توسط ( تی تی اس) شرکت طرف قرار داد با شهرداری انجام نشده است.   شیرزاد با انتقاد از عدم اختصاص زمین مناسب به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان افزود: پس از رانش زباله در سراوان زباله ها وارد جنگل نیز شده و تمامی جنگل را نیز آلوده کرده و درخت سالمی در آن محدوده وجود ندارد.   وی با ابراز نگرانی از خطراتی که سلامت ساکنین سراوان را به مخاطره می اندازد، بیان کرد: انتظار داریم مدیر کل منابع طبیعی درباره اختصاص زمین به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان همکاری بیشتری داشته و با عزمی جهادی به زودی شاهد احداث تصفیه خانه شیرآبه در سراوان باشیم.   رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تاکید بر اینکه احداث تصفیه خانه کارشناسی شده است گفت: زمینی که قرار است برای این منظور اختصاص پیدا کند باید در منطقه مکانی مناسب قرار داشته تا خطراتی از جمله احتمال رانش زباله و غیره آن را تهدید نکند.
  وی خواستار ورود استاندار گیلان و فرماندار رشت به موضوع احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان شد و تصریح کرد: همکاری ها باید در عمل اثبات شود و یقینا تعلل در اختصاص زمین به منظور احداث تصفیه خانه شیرآبه در سراوان توسط منابع طبیعی سلامت ساکنین آن منطقه را بیش از گذشته مورد تهدید قرار می دهد.   شیرزاد به وضعیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه حق شارژ این کارخانه بابت خدماتی که به شهرداری ها ارائه می کند توسط برخی از شهرداری های شهرهای گیلان پرداخت نمی شود و این موضوع موجب بروز مشکلات متعددی شده است.   وی با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت بیان کرد: متاسفانه این طرح در رشت به خوبی اجرایی نشده و انتظار دارم نسبت به این مهم توجه بیشتری معطوف شود.   شیرزاد با ابراز گلایه از میزان واریز ارزش افزوده به حساب شهرداری رشت گفت: انتظار داریم اداره کل امور مالیاتی گیلان همکاری بیشتری در این حوزه با شهرداری رشت انجام دهد.   رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به جانمایی مخازن زباله در رشت تصریح کرد: بارها و طی جلسات مختلف این مهم به سازمان پسماند شهرداری رشت تاکید شده و امیدوارم به زودی شاهد جانمایی مخازن ۶۰۰ لیتری زباله در نقاط مختلف رشت باشیم.   وی با اشاره به جمع آوری سگ های بلاصاحب در رشت گفت: حضور سگ‌های بلاصاحب در رشت مشکلات و نگرانی های فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده و به زودی و در راستای ساماندهی به این مهم نشستی با اداره دامپزشکی گیلان برگزار خواهیم کرد.
  رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تاکید بر حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان رشت و گیلان بیان کرد: در شرایطی که مصالح مرغوب و استاندارد و مورد نیاز در داخل شهر و گیلان تولید می‌شود، ضرورتی برای خرید لوله از دیگر استان ها در راستای اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی وجود نداشته و شهرداری رشت ملزم به رعایت این مهم است. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استاندارد خدمات رسانی روابط عمومی زباله سازمان آتش نشانی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

به گزارش جام جم آنلاین لرستان یاسر اکبریان اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه ها در مراحل نهایی کار می باشد که از مهمترین آن ها می توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.
وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره مند شده اند و مابقی طرح ها نیز طی ماه های آینده به بهره برداری خواهند رسید.
اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت های تامین آب و بالا بردن ظرفیت های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: با تلاش های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن ها تصفیه خانه های فاضلاب در پنج شهرستان استان می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی های به عمل آمده و حمایت های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می شود سرعت ساخت این تصفیه خانه ها افزایش یابد.
اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن ها نیز از همه ظرفیت های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص های بخش فاضلاب ارتقا یابد.
 

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد