Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:46:13 GMT

قتل و ارعاب، هدیه زمین‌خواران برای روستاییان پرو

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۸۶۲۸

قتل و ارعاب، هدیه زمین‌خواران برای روستاییان پرو

رئیس دیوان عالی پرو می‌گوید: پرونده منطقه چاپاری اخیرا بسیار پیچیده شده چرا که متعرضان درمیان انجمنهای اجتماعی که بر تنظیم دستورالعملها نظارت دارند نفوذ کرده‌اند. حالا دیگر آنچه چاپاری را به کام مرگ می‌کشاند دستورالعملی است که توسط سودجویان صادر شده. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ اجتماعی محیط زیست نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، در امتداد یکی از خروجی‌های بزرگراهی در ال‌میرادور واقع در پرو، دهکده‌ای غبارآلود واقع شده که هر شامگاه، یک گروه 5 نفره از کشاورزان خسته با جلیقه‌های شبرنگ و تازیانه‌هایی سنتی که در دست دارند نگهبانی شبانه را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گشت روستایی خودمختار پس از قتل وحشیانه معاون فرماندار که 5 ماه پیش اتفاق افتاد آغاز به کار کرد و هر شب به صورت نوبتی ادامه دارد.

یکی از این روستاییان می‌گوید: در طول سال‌هایی که در این دهکده زندگی می‌کنیم هرگز اوضاع تا این حد خطرناک نبوده. قتل وحشیانه معاون فرماندار سبب شد تصمیم بگیریم خودمان برای حفاظت از خودمان برنامه‌ریزی کنیم.

ال‌میرادور و سرزمین‌های اطرافش در پی قتل‌های سال گذشته و رعب و وحشتی که زمین‌خواران در منطقه ایجاد کرده‌اند کاملا متحول شده. چرا که زمین‌خواران طی یک سال گذشته، زمین‌های بیشتری را تصرف کرده و حالا در حال تصرف زمین‌های ذخیره‌گاه اکولوژیکی چاپاری هستند. منطقه‌ای که در میان جنگل‌های پرو، از بهترین تنوع زیستی برخوردار است.

همسر معاون فرماندار با ابراز تاثر از قتل همسرش می‌گوید: همسرم تنها کسی بود که داشتم. او به محیط زیست، جنگل، حیوانات و این سرزمین بسیار علاقه داشت و برای حفاظت از آن می‌کوشید.

حدود 6 سال پیش بود که ذخیره‌گاه اکولوژیکی چاپاری، زمین‌خواران را برای گسترش کشاورزی وسوسه کرد. طی این سال‌ها 28 نفر از کسانی که با تعرض زمین‌خواران به این منطقه حفاظت شده مخالفت کرده‌اند تهدید شده‌اند و طی یک سال گذشته دستکم 10 مورد آتش‌سوزی عمدی در منطقه رخ داده است. به گفته رئیس دیوان عالی پرو، تا کنون بیش از هزار هکتار از این منطقه توسط زمین‌خواران به آتش‌ کشیده شده و پس از سوختن و از بین رفتن پوشش گیاهی به صورت غیرقانونی زیر کشت رفته است.

رئیس کمیسیون محیط زیست کنگره پرو، انفعال دولت در برابر زمین‌خواران را فساد می‌داند و مدیر یکی از انجمن‌های محیط زیستی پرو با ابراز تاسف از اینکه ایستادگی بومیان در برابر زمین‌خواران در این منطقه تا کنون 4 کشته به جا گذاشته می‌گوید: علاوه بر معاون فرماندار، سه پلیس هم طی دو سال گذشته توسط متعرضان کشته شده‌اند. اما این جنایات تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته و مجرمان مجازات نشده‌اند. متاسفانه با افرادی قدرتمند روبه‌رو هستیم که شبکه‌ای از جنایت و تخلف تشکیل داده‌اند و این، کار را دشوار کرده است.

دوبرلی رودریگز، رئیس دیوان عالی پرو می‌گوید: پرونده منطقه چاپاری اخیرا بسیار پیچیده شده چرا که متعرضان درمیان انجمن‌های اجتماعی که بر تنظیم دستورالعمل‌های مربوطه نظارت دارند نفوذ کرده‌اند به گونه‌ای که طی 6 سال گذشته، 500 عضو به این انجمن‌ها اضافه شده که عموما فاقد صلاحیت لازم هستند. حالا دیگر، آنچه چاپاری را به کام مرگ می‌کشاند دستورالعملی است که توسط سودجویان و دشمنان این منطقه صادر شده است.

 


بخشی از ذخیره‌گاه اکولوژیکی چاپاری که هنوز از تعرض سودجویان در امان مانده

 

انتهای پیام/

R7856/P1014142/S1392,2,23/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • هدیه به بارسا: دروازه‌بان والنسیا بدل تراشتگن شد