Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
محبوب‌ترین نقاشی مردم بریتانیا چند لحظه پس از فروخته شدن به قیمت یک میلیون پوند از دستگاه کاغذخردکن قاب تابلو رد و مقابل دیدگان حیرت‌زده هنردوستان و دلالان هنری برای همیشه نابود شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايران‌آرت، آنچه روز شنبه در سالن اصلي حراج‌خانه ساثبيز در لندن اتفاق افتاد، از عجيب‌ترين رويدادهاي تاريخ هنرهاي تجسمي و شبيه بخشي از يك فيلم علمي تخيلي بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتي مجري ساثبيز چكش را به نشانه فروخته شدن «دختر با بادكنك» بنكسي به عنوان آخرين قطعه حراجي فرود آورد، هنوز خيلي‌ها داشتند به تابلوي روي ديوار نگاه مي‌كردند، غافل از اينكه شايد در بخشي ديگر از لندن مشهورترين نقاش خياباني دنيا نقشه‌اي شيطاني براي تابلوي خود كشيده است.

بنكسي كه گفته مي‌شود اهل بريستول بريتانياست و خيلي‌ها دنبال يافتن هويت اصلي‌اش هستند، همزمان با حركت نقاشي رو به پايين و ورود به دستگاه كاغذخردكن تعبيه‌شده در قاب تابلو، در صفحه اينستاگرام خود نوشت: «مي‌رود، مي‌رود، رفت...» تابلوي «دختر با بادكنك» كه سال 2017 در يك نظرسنجي به عنوان محبوب‌ترين نقاشي مردم بريتانيا معرفي شد، با يك ميليون پوند ركورد مشترك گران‌ترين تابلوي بنكسي را در اختيار دارد.

بنكسي در اينستاگرام 3.4 ميليون فالوئر دارد و نكته اينكه هيچ‌كس را فالو نمي‌كند. پست روز جمعه او با عنوان «مي‌رود، مي‌رود، رفت...» با تصويري از نقاشي تكه‌تكه‌شده بيش از 743 هزار لايك خورد و حدود 18 هزار كامنت داشت. او يك روز بعد فيلمي 59 ثانيه‌اي از روند كار گذاشتن دستگاه كاغذخردكن در قاب تابلوي «دختر با بادكنك» مربوط به چند سال قبل منتشر كرد و در آن توضيح داد كه طبق برنامه دستگاه به محض فروخته شدن نقاشي در حراجي به كار مي‌افتد.

ويدئوي كوتاه بنكسي با اين جمله پابلو پيكاسو كه «انگيزه نابود كردن هم يك انگيزه خلاقانه است» حالا ديگر بيش از چهار ميليون بار فقط در صفحه هنرمند بريتانيايي ديده شده و ميليون‌ها نفر هم آن را در سايت‌هاي ديگر تماشا كرده و شگفتزده شده‌اند. صحنه‌اي كه كاغذخردكن ناگهان به كار مي‌افتد و حاضران در حراج‌خانه ساثبيز ناگهان متوجه خرد شدن نقاشي يك ميليون پوندي مي‌شوند، بي‌ترديد از شگفتي‌هاي تاريخ هنر خواهد ماند.

الكس برنتسيك، مدير ارشد حراج‌خانه ساثبيز و رئيس هنر معاصر اين حراجي در اروپا درباره آنچه شامگاه جمعه به وقت لندن براي «دختر با بادكنك» اتفاق افتاد، گفت: «به نظر مي‌رسد همه ما بنكسي‌زده شديم.» دفتر ساثبيز هم بيانيه‌اي در اين باره در روزنامه فايننشال تايمز منتشر كرد و بدون اشاره به هويت خريدار نوشت: «ما با خريدار تابلوي بنكسي كه از ماجرا غافلگير شده مذاكره كرديم و در پي برداشتن گام‌هاي بعدي هستيم.»

از سوي ديگر، كارشناسان سايت ماي‌آرت‌بروكر (فروشنده كارهاي بنكسي) معتقدند با ريزريز شدن يكي از محبوب‌ترين تابلوهاي او و مردم بريتانيا از اين پس ارزش كارهاي بنكسي دست‌كم بيش از 50 درصد بيشتر خواهد شد. «دختر با بادكنك» در سال‌هاي اخير بيش از 20 درصد گران‌تر شده بود و انتظار مي‌رود خريدار خوشبخت بتواند نسخه پاره‌پاره را در حراجي‌هاي بعدي حدود دو ميليون پوند به ديگر علاقه‌مندان بفروشد.

نسخه اصلي «دختر با بادكنك» نخستين بار حدود 16 سال پيش روي پايه‌هاي پلي در ساوث‌بنك لندن خلق شد و چند سال بعد نسخه گالري آن در قالب يك تابلوي آكريليك روي بوم و اسپري به نمايش درآمد. تازه‌ترين نقاشي‌هاي ديوار مشهورترين و در عين حال گمنام‌ترين نقاش خياباني دنيا اواخر تابستان سال گذشته در باربيكن سنتر در مركز لندن پديد آمد كه بنكسي آنها را با الهام از نمايشگاه آينده ژان-ميشل باسكيا، نقاش فقيد آمريكايي خلق كرده است.

در همین زمینه: بازسازی نمایشگاه هنری منفور نازی‌ها پس از ۸۰ سال شاهکار ونگوگ کپی از آب درآمد | تاثیرپذیری استاد از نقاش نامدار ژاپنی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد

سازمان امور مالیاتی در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش سازمان امور مالیاتی، به ‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تامین منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹% به ۱۰%) افزایش یافته است.

بنابراین مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده در موارد عرضه کالا و خدمات مشمول (به استثنای کالاهای خاص موضوع ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده که دارای نرخ های جداگانه ای هستند) مکلف اند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در زمان صدور صورتحساب مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ده (۱۰) درصد در صورتحساب درج و از خریدار دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد
  • افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹٪ به ۱۰٪
  • ده نمکی چگونه مخاطبان را با رستگاری غافلگیر کرد
  • افتتاح خط تغذیه ۳۵۰ پوندی گاز میانکوه شرقی شهرستان معمولان
  • نتایج زنده دیدار‌های هفته ۲۱ لیگ برتر فوتبال/ سپاهان، گل‌گهر را غافلگیر کرد
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+جدول)
  • فرایند تولید میلیون‌ها بادکنک در کارخانه (فیلم)
  • چگونه عمر ماهی‌ های قرمز عید را افزایش دهیم؟
  • چگونه عمر ماهی‌های قرمز عید را افزایش دهیم؟