Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:57:45 GMT

الگوی کنترل چربی مواد غذایی را رعایت کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۹۵۴۴

الگوی کنترل چربی مواد غذایی را رعایت کنیم

اهواز - ایرنا - مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان راهکارهای کاهش چربی در رژیم غذایی را برای داشتن یک زندگی سالم تشریح کرد.

دکتر کوروش نعمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگزینی لبنیات کم چرب (شیر، ماست و پنیر و ...) به جای لبنیات پرچرب، استفاده از گوشت کم چرب به جای گوشت پرچرب( حذف پوست مرغ ، حذف چربی گوشت قرمز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.) از جمله این راهکارها است.
وی گفت:از دیگر روش ها، کاهش استفاده از محصولات گوشتی پرچرب و مصرف روغن در پخت مواد غذایی، استفاده از مواد غذایی آب پز، تنوری، کبابی و پخته به جای مواد غذایی سرخ شده و گوشت سفید (مرغ و ماهی) به جای گوشت قرمز، سوسیس و جگر است.
نعمانی ادامه داد: مصرف مارگارین ها و روغن نباتی جامد یا هیدروژنه شده باید کاهش یابد و استفاده از روغن مایع از جمله روغن زیتون در برنامه غذایی گنجانده شود.
مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: کاهش مصرف غذاهای آماده به ویژه غذاهای سرخ کرده(پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس)، افزایش استفاده از میوه ها، سبزی ها، حبوبات، دانه ها و غلات و نان سبوس دار به جای نان های سفید در برنامه غذایی روانه رعایت شود.
وی اضافه کرد: مصرف نان روغنی، امعا و احشای مرغ و گوسفند و گاو مانند دل، جگر، کله پاچه ، زبان و مغز و قلوه کمتر در برنامه های غذایی مورد استفاده قرار گیرد.
نعمانی بیان کرد: افراد علاقه مند به تهیه سس، تغییر نسبت ترکیب مواد در تهیه سس را رعایت کنند؛ به عنوان مثال روغن کمتر و آبلیمو یا سرکه بیشتر مصرف شود و یا از آب لیمو و آب غوره همراه با روغن زیتون و ماست به جای مایونز در سالاد استفاده کنند.

** استفاده از روغن کمتر، حفظ مواد مغذی بیشتر
مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان گفت: تفت دادن سبزی خام به جای سرخ کردن آنها، استفاده از بستنی میوه ای یا کم چرب به جای بستنی خامه ای، جدا کردن چربی روی سطح سوپ ها و آب خورش ها پس از سردکردن آن نیز از دیگر راهکارهای مفید در کاهش چربی مواد غذایی است.
وی بیان کرد: از خرید گوشت چرخ کرده آماده به دلیل داشتن چربی زیاد خودداری شود.
نعمانی با بیان اینکه بهتر است به منظور تعیین میزان و نوع چربی، برچسب مواد غذایی کنترل شود گفت: برای حفظ مواد مغزی در پختن غذا یک قانون کلی وجود دارد که هر چه در تهیه غذا، آب، زمان و روغن کمتری استفاده شود مواد مغزی کمتری از بین خواهد رفت.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پزشكي چربي الگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی قند پنهان دارند

این مواد غذایی قند پنهان دارند

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند