Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  افزود: میوه انار با توجه به اینکه ماندگاری زیادی بر روی درخت دارد، معمولا از اوایل اردیبهشت تا آبان که زمان برداشت این محصول است مورد حمله آفات مختلف قرار می گیرد، اما می توان به مدد بکار گیری طرح های تلفیقی مبارزه با آفات، دسترنج کشاورزان سخت کوش یزدی تا حدودی از گزند این آفات در امان بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جوادپور گفت: از آنجا که انار جزء محصولات سالم وارگانیک است؛ بایستی بجای استفاده از سموم شیمیایی تلاش کنیم از شیوه های جایگزینی مانند مکانیکی وزراعی استفاده کرده؛ همچنان که در سالهای گذشته از مواردی مانند نصب تله های فرمونی وتله های جذب کننده استفاده می کردیم و امسال تلاش خواهیم کرد برای اولین بار در کشوربا نصب کاورهایی بر روی میوه های انار، این محصول را از گزند آفات حفظ کرده به افزایش کیفیت وکمیت محصول کمک کنیم.

 

وی در ادامه گفت: با استفاده از این کاور کیسه ای که از یک نوع پارچه بدون بافت تهیه شده علاوه بر جلوگیری از آفات کرم گلوگاه ومگس مدیترانه ای از آفتاب سوختگی محصول انار هم جلوگیری خواهد شد. وکشاورزان ما با هزینه ای معادل ده درصد از تولیدات باغ می توانند 90درصد محصول سالم وبا کیفیت داشته باشند.

 

 امسال پیش بینی شده است حدود80هزارتن انار از سطح6هزار هکتار از باغات استان یزد برداشت بشودکه با اجرای روش کاوری در کنار سایر روشهای مبارزه با آفات انار، می توان میزان خسارت انار را تا حدود90درصد کاهش داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد انار محصول کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری