Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@14:51:14 GMT

طنین آخرین تلاوت‌ها در کوه نور

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۴۹۷۷۱

طنین آخرین تلاوت‌ها در کوه نور

به گزارش خبرنگار ایکنا اعزامی به اراک؛ چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آقایان امروز، 15 مهرماه به‌کار خود پایان خواهد داد تا در ادامه و در روز اختتامیه این مسابقات که روز دوشنبه 16 مهرماه خواهد بود، نفرات برتر معرفی و تجلیل شوند.
بر همین اساس، رقابت رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق که از روز گذشته آغاز شده است در نوبت صبح و بعدازظهر امروز نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوبت صبح، حافظان کل قرآن کریم رقابت می‌کنند. در این رشته شرکت‌کنندگان طی دو مرحله به سوالات هیئت داوران پاسخ خواهند داد که تنها یک مرحله از آنها در صحن اصلی مسابقات است. شرکت‌کنندگان این رشته، ابتدا به دو سوال هیئت داوران در بخش «متشابهات» پاسخ داده و در ادامه در هتل محل اسکان متسابقان به سوالات استقامتی پاسخ می‌دهند.
بر‌اساس برنامه‌ای که در نظر گرفته شده است، متسابقی که در روز اول به سوال استقامتی پاسخ دهد در روز دوم، سوالات مربوط به آیات متشابه را پاسخ می‌دهد و بالعکس. بر همین اساس تا نوبت بعدازظهر امروز، 15 مهرماه رقابت‌های رشته حفظ کل قرآن کریم پایان خواهد یافت.
در نوبت بعد از ظهر و از ساعت 15 این روز نیز رقابت‌های رشته قرائت تحقیق آغاز می‌شود. در این بخش شرکت‌کنندگان این دوره که 16 نفر هستند طی دو روز 14 و 15 مهرماه دو تلاوت انجام می‌‌‌دهند. یک تلاوت پنج دقیقه‌ای و یک تلاوت 20 دقیقه‌ای مجموع کار قاریان فینالیست این دوره از مسابقات خواهد بود.
در نوبت بعد از ظهر امروز نیز قاریان، آخرین تلاوت‌های خود را انجام خواهند داد تا به این ترتیب این دوره از رقابت‌ها به‌کار خود پایان دهد.
در روز پایانی این مسابقات، علاوه بر معرفی نفرات برتر، راه‌یافتگان به دو رقابت بین‌المللی ایران و مالزی نیز معرفی خواهند شد.
گزارش ایکنا حاکی است، در روز پایانی رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم، سالن محل برگزاری مسابقات جمعیت بیشتری را به خود دیده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا مسابقات چهل و یکمین دوره قرائت حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۴۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد

توافقات نهایی برای میزبانی یزدی‌ها در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ در جلسه رئیس فدراسیون والیبال با استاندار یزد انجام شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس تقوی در جلسه‌ای با فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت