Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@11:13:09 GMT

قاضی پرحاشیه دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۰۴۷۸

قاضی پرحاشیه دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد

پس از رأی اعتماد سنای آمریکا به برت کاوانا، نامزد ترامپ برای دیوان عالی، این قاضی در مقام جدید خود سوگند یاد کرد. مراسم ادای سوگند برت کاوانا برای قرار گرفتن در پست جدیدش روز شنبه ۱۴ مهر (۶ اکتبر) در سکوت کامل در دیوان عالی آمریکا برگزار شد. در برابر ساختمان دیوان عالی اما شمار زیادی از شهروندان آمریکا که بخش زیادی از آنها را زنان تشکیل می‌دادند دست به تظاهرات زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان بدین‌وسیله اعتراض خود را علیه این قاضی مناقشه‌برنگیز اعلام کردند.

حدود دو ساعت پیش از مراسم ادای سوگند، سنای آمریکا با ۵۰ رأی در برابر ۴۸ رأی عضویت برت کاوانا در دیوان عالی این کشور را تأیید کرده بودند. پیش از رأی اعتماد سنا به کاوانا و در جریان آن، حدود دو هزار نفر از شهروندان آمریکایی در برابر ساختمان کنگره شعارهایی را علیه کاوانا سر دادند. حدود ۱۵۰ تن از تظاهرکنندگان توانستند با شکستن سد پلیس وارد ساختمان کنگره شده و جریان رأی‌گیری در سنا را با وقفه‌های کوتاهی مواجه کنند.

زنان خشمگین بارها در جایگاه تماشاچیان شعار "شرمت باد" سر دادند. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، از نیروهای امنیتی خواست تا کسانی را که در روند رأی‌گیری اخلال ایجاد می‌کنند از صحن مجلس خارج کنند. در جریان اعتراض‌ها در مجموع ۱۶۴ تظاهرکننده بازداشت شدند.

برت کاوانا از طرف سه زن از جمله کریستین بلازی فورد، استاد روانشناسی در یک دانشگاه شمال کالیفرنیا، متهم به آزار جنسی شده است. بلازی می‌گوید، ۳۶ سال پیش برت کاوانا در نوجوانی و زمانی که هر دو آنها محصل دبیرستان بودند، در حالی که مست بوده، تلاش کرده به او تجاوز کند. کاوانا اما این ادعا را بی‌اساس خوانده است.

اشغال سمتی در دیوان ۹ نفره عالی آمریکا حادثه‌ای بسیار پراهیمت است. قضات این دیوان مادام‌االعمر در مقام خود قرار می‌گیرند. با تأیید کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی، وزنه محافظه‌کارانه این دیوان سنگین‌تر می‌شود. با قرار گرفتن کاوانا در این مقام، جبهه لیبرال چهار نفره قضات دیوان عالی آمریکا در برابر جبهه‌ای پنج‌نفره از محافظه‌کاران قرار می‌گیرد. این اکثریت محافظه‌کار می‌تواند در آینده‌ای قابل تصور از جمله در این مورد تصمیم‌گیری کند که آیا می‌توان رئیس جمهوری آمریکا را در برابر دادگاه مجبور به پاسخگویی کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برت کاوانا دیوان عالی کشور دیوان عالی امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «کانال ۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی، در اسرائیل این نگرانی وجود دارد که در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه علیه مقامات ارشد اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر) حکم بازداشت بین المللی صادر شود.

«نتانیاهو» نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای او و دیگر مقامات اسرائیل به علت جنگ در غزه برگزار کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • نتیجه عالی برابر صنعت نفت کسب کردیم/ با تمام قوا در جام حذفی شرکت می‌کنیم
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • جنجال ایکس در هند
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد