Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@08:46:28 GMT

مزارع بادی، گرمای زمین را افزایش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۰۵۵۰

مزارع بادی، گرمای زمین را افزایش می‌دهند

پول‌نیوز -پژوهشگران دانشگاه "هاروارد" ادعا می‌کنند مزارع بادی به‌رغم داشتن مزایای بسیار، می‌توانند گرمای زمین را افزایش دهند.
مزارع بادی، راه حلی برای مبارزه با گرمای جهانی به شمار می‌روند اما پژوهش جدیدی نشان می‌دهد این مزارع می‌توانند گرمای زمین را افزایش دهند.
پژوهشی که در "دانشگاه هاروارد" انجام شده، نشان می‌دهد که اضافه شدن تعداد توربین‌های بادی، دمای مناطقی که توربین‌ها در آنجا مستقر هستند، افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پژوهشگران، زمین مورد نیاز این توربین‌ها، از آنچه پیشتر تصور شده بود، پنج تا 20 برابر بیشتر است. از این گذشته، ممکن است بادهای ناگهانی در زمین‌هایی که توربین‌ها در آنها قرار دارند، هوای گرم و سرد را طوری با هم ترکیب کنند که موجب گرم شدن زمین شود.

در هر حال به رغم وجود مشکلات احتمالی، پژوهشگران می‌گویند هنوز هم ضررهای انرژی بادی، کمتر از سوخت‌های فسیلی است

پروفسور "دیوید کیت"(David Keith)، استاد دانشگاه هاروارد و از نویسندگان این پژوهش گفت: ما باید فورا استفاده از سوخت‌های فسیلی منتشر کننده کربن را متوقف کنیم. برای این کار، باید از فناوری‌های جدیدی که کربن کمتری تولید می‌کنند استفاده کنیم و همه این فناوری‌ها، پیامدهای اجتماعی و محیطی به همراه دارند.

پژوهشگران هاروارد برای مدل‌سازی اثر نیروی باد بر اقلیم، از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای استفاده کردند. آنها به طور خاص، تغییر جو را پس از نصب توربین‌های بادی مورد بررسی قرار دادند.

دکتر "لی میلر"(Lee Miller)، از نویسندگان این پژوهش گفت: توربین‌های بادی، الکتریسته تولید می‌کنند اما جریان جوی را تغییر می‌دهند. این اثرات، گرما و رطوبت را دوباره در جو منتشر می‌کنند و این موضوع، بر اقلیم تاثیر دارد. ما تلاش کردیم مدل این اثرات را در یک مقیاس قاره‌ای ارائه دهیم.

به گفته پژوهشگران، ممکن است نیروی خورشیدی، منبع انرژی بهتری با آسیب‌رسانی کمتر برای مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زمین پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار تلفات فروریختن یک بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر افزایش یافت.
رسانه‌های دولتی چین روز پنجشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان ریزش بزرگراه در جنوب چین به ۳۶ نفر رسیده است.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: تا ساعت ۵:۳۰ صبح روز ۲ می... ۳۶ نفر جان باختند و ۳۰ نفر مجروح شدند.
خبرگزاری دولتی شین هوا گفت: بخشی از یک بزرگراه بین شهر میژو و شهرستان دابو در استان گوانگدونگ حوالی ساعت ۲:۱۰ بامداد روز چهارشنبه (۱۸:۱۰ به وقت گرینویچ) به زمین فروریخت.
به گزارش شینهوا، این حادثه باعث گرفتار شدن بیش از ۲۰ خودرو و در مجموع ۵۴ نفر شد.
رسانه‌های دولتی گفته اند که ریزش یک "فاجعه زمین شناسی طبیعی" ناشی از "تأثیر باران شدید مداوم" بوده است.
گوانگدونگ، یک منطقه صنعتی پرجمعیت، در هفته‌های اخیر تحت تاثیر طوفان باران قرار گرفته و باعث سیل شدید و رانش زمین در برخی مناطق شده است.
بارش‌ها در این فصل از سال بسیار شدیدتر از حد معمول بوده و با تسریع تغییرات آب و هوایی مرتبط است.

دیگر خبرها

  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ‌وحش! + فیلم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند