Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:59:39 GMT

نگاه ویژه یک ناشر به مناسبت‌های مذهبی+عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۰۷۵۶

نگاه ویژه یک ناشر به مناسبت‌های مذهبی+عکس

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ترنجستان سروش که تازه‌های نشر انتشارات سروش در موضوعات مختلف اجتماعی، فلسفی، ادبی، فرهنگی و هنری را عرضه و به فروش می‌رساند این روزها به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ماه محرم و صفر اقدام به اختصاص بخش ویژه‌ای به‌منظور عرضه مستقیم و موردی برخی از کتاب‌های عاشورایی که بیشترین درخواست را از سوی مراجعان دارد، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر قفسه‌های موضوع‌بندی شده در ترنجستان سروش برمبنای موضوعات مختلف و از جمله دینی و مذهبی که در این بخش با قفسه‌هایی همچون عرضه مجلدات قرآنی و ادعیه، کتاب‌هایی درباره نهضت عاشورا، حکومت اسلامی، ولایت فقیه، سیره معصومان، اخلاق و عرفان روبرو هستیم، این نمایشگاه و فروشگاه کتاب در بخشی از فضای کانتر خود را به گونه‌ای تعبیه کرده  است که در آن مجموعه‌ای از کتاب‌های عاشورایی از ناشران مختلف که بیشترین مطالبه و درخواست را دارند، موجود است.

 

ناشران مختلفی در این بخش از ترنجستان سروش به عرضه مهمترین کتاب‌های خود با مضمون و موضوع عاشورا پرداخته‌اند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به کتاب نیستان، علمی و فرهنگی، لب‌المیزان، جام طهور و عهد مانا اشاره کرد.

 

اما از جمله مهمترین کتاب‌های عرضه شده در این بخش می‌توان به «سقای آب و ادب»، «پدر، عشق، پسر» و «آفتاب در حجاب» اشاره کرد که هر سه را سید مهدی شجاعی به نگارش درآورده و در هر کدام از آن‌ها به یکی از شخصیت‌های حاضر در واقعه کربلا پرداخته شده است، اشاره کرد؛ «سقای آب و ادب» در منقبت عباس بن علی(ع)، «پدر، عشق و پسر» در رثای علی بن حسین(ع) «علی اکبر(ع)» و «آفتاب در حجاب» در ستایش و توصیف زینب کبری(س) در جریان واقعه کربلا.

کتاب نیستان همچنین در این بخش کتاب دیگری نیز عرضه کرده است، «ای کاش با تو بودن» به نویسندگی حسین درگاهی با الهام از عبارت معروف «یالیتنی کنا معک» که کتاب ادبی در رثای شهید دشت کربلاست.

 انتشارات لُب‌المیزان اما در این بخش از ترنجستان سروش به عرضه دو کتاب جامع و البته نظریه‌پردازانه پیرامون عاشورا پرداخته است، یکی کتاب «کربلا؛ مبارزه با پوچی‌ها» و دیگری زیارت عاشورا؛ اتحاد روحانی با امام حسین(ع)» که هر دوی آنها را اصغر طاهرزاده به رشته تحریر درآورده با این تفاوت که اولی به چاپ نهم رسیده است و دومی چاپ چهاردهم خود را نیز پشت سر گذاشته است.

در این میان انتشارات علمی و فرهنگی در راستای تعمق‌بخشی به سنت عزاداری امام حسین(ع) کتاب «آسیب‌شناسی آئین عزاداری» را عرضه کرده است به نویسندگی ابراهیم ابراهیمی که در آن به مجموعه از اعمال و کردار در حین عزاداری  که متأسفانه عرف شده و چندان وجهه موجهی ندارد اشاره شده است.

شاید یکی از کتاب‌های عرضه شده در این بخش که بتواند مجالس عزاداری امام حسین(ع) را از گزند آفات و برخی تحریفات مصون دارد، کتاب«فرهنگ و کنایات و اصطلاحات مداحی» تألیف سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی باشد که انتشارات خیمه آن را منتشر کرده است و تا حدود زیادی بتواند در زمینه آسیب‌شناسی آئین عزاداری مثمرثمر باشد ضمن آنکه کتاب «سرآغاز اصلاح عزاداری» به ترجمه و تحقیق مهدی مسایلی از نشر آرما را نیز می‌توان در زمره کتاب‌های عرضه شده در این بخش به حساب آورد که به دنبال جلوگیری از بروز تحریفات در جریان عزاداری امام حسین(ع) است.

 

کانتر ویژه ترنجستان سروش در ارائه آثار مکتوب عاشورایی ویژه این ایام از کتاب مقاتل نیز بی‌نصیب نبوده است؛ «کتاب آه» به تصحیح یاسین حجازی از نشر جام طهور که بازخوانی مقتل‌الحسین(ع) براساس کتاب «نفس‌المهموم» شیخ عباس قمی است و «المصارع» که مقتل کوتاه اباعبدالله الحسین(ع) را براساس تاریخ طبری نقل می‌کند و سید محمدیحیی غیاث علوی آن را به نگارش درآورده و  انتشارات عهد مانا آن را منتشر کرده، از این جمله است. ضمن آنکه از این دست کتاب‌های عاشورایی می توان به کتاب «وقعة‌الطف» اشاره کرد که ترجمه و بازنویسی از مقتل‌الحسین ابی مخنف به شمار می‌رود.

کتاب «بیان خصایص حضرت سیدالشهدا(ع)» که ویرایش دوم این کتاب براساس آرا و نظرات آیت‌الله العظمی بهجت است نیز توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت(ره) در این بخش عرضه شده است.

 

انتشارات بهجت «کلمات قصار سیدالشهداء(ع)» را با ترجمه و نگارش به فارسی ابوالقاسم حالت در این بخش عرضه کرده است و در بخش دیگری از آن نیز کتاب «همرزمان حسین(ع)» تألیف آیت‌الله خامنه‌ای که به تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(ع) پس از واقعه کربلا می‌پردازد از سوی مؤسسه علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی عرضه شده است.

«فتح خون» اثر جاوید و متفاوت شهید مرتضی آوینی در ذکر مقاتل عاشورا به شکلی که فارغ از اسلوب مقتل‌نویسی معمول و رایج بوده است توسط نشر واحد در این بخش عرضه شده است که در اصل چاپ یازدهم آن محسوب می‌شود.

 

این بخش از ترنجستان سروش حتی از عرضه کتاب‌هایی که به حال و هوای پیاده روی اربعین حسینی می‌پردازند نیز غافل نبوده است و دو کتاب «پادشاهان پیاده» که چاپ سوم آن عرضه شده است و «سفر عشق» هر دو از انتشارات عهد مانا اشاره به پیاده روی اربعین و بیان فضایل آن دارند.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی ترنجستان سروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت آذریار افزود: گونه درنای معمولی از گونه های شاخص زیستگاه های آبی چالدران که تنها محل جوجه آوری این گونه در کل کشور بوده و تندیس درنا به ارتفاع ۱۰ متر در پهنای ۲/۷۰ در ۲/۷۰ در راستای توجه ویژه به محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی ساخته شده است.

آذریار گفت:درنای معمولی یکی از تنها چهار گونه پرنده درنا است که به عنوان درنای اوراسیا هم شناخته می‌‌شود، این گونه از درنا، پرنده ای بزرگ و با شکوه به رنگ خاکستری است که پیشانی و لورهای سیاه رنگی دارد و سر آنها دارای یک لکه قرمز کوچک در پشت پیشانی سیاه است.

شهرستان چالدران دارای ۳ تالاب مصوب در حوزه زیستگاه های آبی بوده که با توجه به داشتن تغذیه مناسب و امنیت حاکم در تالاب‌های این شهرستان بیش از ۳۰ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به ویژه گونه نادر ارک سرسفید و گونه درنای معمولی به این تالاب ها مهاجرت و این میراث های طبیعی بعنوان تنها محل جوجه آوری گونه درنای معمولی در کشور می باشد.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2