Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت- ايرنا- معاون مديريت اداره کل بحران استانداري گيلان گفت: بارش هايي که در گيلان طي 24 ساعت (9:30 جمعه تا 9:30 شنبه اتفاق افتاد، طي 55 سال گذشته در استان بي سابقه بوده است.

کاظم يوسفي روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينکه از زمان شروع بارش ها تا ساعت 10 صبح امروز، 318 ميليمتر در رودسرباران باريده است، افزود: فقط در عرض 24 ساعت در رودسر 301 ميليمتر بارندگي داشتيم و در بيش از 12 نقطه استان در همين مدت افزون بر يکصد ميليمتر باران باريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيشترين مشکل را در حال حاضر در استان آبگرفتگي عنوان و بيان کرد: بايد آب فروکش کند تا در جاهايي که آب و برق و گاز مردم قطع شده ، بتوانيم براي رفع مشکل و خدمات رساني شتاب دهيم.
وي يادآور شد: بارش شديد باران به تاسيسات زير بنايي 12 شهرستان خسارت جدي وارد کرده است.
سرپرست اداره پيش بيني و هشدار سريع اداره کل هواشناسي گيلان نيز گفت: از زمان شروع بارش ها ( جمعه) تا ساعت 10 صبح امروز( يکشنبه) رودسر با 318 ميليمتر رکورد داربارش باران در استان بوده است.
مازيار غلامي به ايرنا افزود: دومين شهرستان از لحاظ ميزان بارش در چابکسر با 309 ميليمتر در ايستگاههاي هواشناسي استان ثبت شده است.
وي اضافه کرد: رشت مرکز استان گيلان نيز طي اين مدت شاهد 108 ميليمتر بارش باران بود.
وي با بيان اينکه اين آمار فقط مربوط به نقاطيست که ايستگاه هواشناسي دارد، تصريح کرد: در بعضي شهرستان ها که ايستگاه هواشناسي نداريم، باران قابل توجهي داشتيم.
غلامي با اشاره به اينکه بارش ها در استان تداوم دارد، پيش بيني کرد: سامانه بارشي از امروز بعدظهر و عصر ضعيف و طي عصر و امشب قطع شود و طي امشب قطع بارش ها را در استان داشته باشيم.
وي تصريح کرد: براساس نقشه هاي هواشناسي از فردا( دوشنبه) روند کاهش ابر و افزايش نسبي دما پيش بيني مي شود و تا پايان هفته گاهي با گذر امواج کم و بيش ناپايدار در بعضي نقاط دور از انتظار نيست .
بارش شديد باران که از بعد ظهر روز جمعه در استان شروع و با شدت و ضعف به تناوب تا کنون در استان ادامه داشته ، موجب آبگرفتگي در شهرها و روستاها و واحدهاي مسکوني و وقوع سيلاب و آسيب به راهها و تخريب چندين دهنه پل و دشواري هايي براي مردم استان شده است.
7296 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای الخلیج الآن، در پی بارش شدید باران در شهر مدینه منوره، سیل در برخی از نقاط این شهر جاری شده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آبگرفتگی شدید معابر و زیرآب رفتن خودروها است.

سازمان هواشناسی عربستان سعودی عصر دوشنبه برای شهر مدینه منوره بارش شدید باران پیش بینی و هشدار قرمز هواشناسی صادر کرده بود.

طی روزهای گذشته نیز در برخی از مناطق عربستان سعودی و کشورهای امارات متحده عربی و عمان طوفان‌های موسمی همراه با بارش شدید باران و تگرگ به وقوع پیوست که منجر به جاری شدن سیل شده بود.

دیگر خبرها

  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان