Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:45:16 GMT

برای سفر به مریخ باید متحد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۲۲۳۶

برای سفر به مریخ باید متحد شد

کارشناسان فضایی روسیه معتقدند با توجه به سنگینی هزینه و پیچیدگی فنی کار, برای پرتاب سفینه‌ای سرنشین‌دار به طرف مریخ باید همچون ایستگاه فضایی بین‌المللی, سازمان‌های فضایی روسیه, آمریکا و اروپا متحد شوند.

به گزارش ایسنا، ویتالی سمینوف معتقد است تسخیر سیاره سرخ باید مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی طرحی بین‌المللی به شمار آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طولانی‌ترین سفر فضایی، یعنی پرواز 437 روزه والری پولیاکف فضانورد روسی در ایستگاه فضایی میر می‌گوید: روسیه تجربه ارزنده‌ای در پزشکی فضایی دارد.

نیکلای آنفیموف یکی دیگر از کارشناسان فضایی روسیه می‌گوید روسیه در حال توسعه پرتاب کننده سنگین آنگارا با قابلیت پرتاب 5/28 تن است که برای این پروژه مناسب به نظر می‌رسد.

کارشناسان حدس می‌زنند پرواز سرنشین‌دار به مریخ حدود 20 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد. براساس طرح اولیه این سفر به دو پرتاب نیاز دارد: یکی برای سفینه حامل تجهیزات و وسایل مورد نیاز و دیگری برای فرستادن سفینه سرنشین‌دار.

این سفینه 6 خدمه خواهد داشت. سه نفر از آنها در مداری در اطراف مریخ باقی می‌مانند و سه نفر دیگر برای مدت 30 تا 60 روز به سطح مریخ خواهند رفت. فضانوردان باید از یک مریخ نورد، برای حرکت روی مریخ و تفحص درباره سطح آن استفاده کنند.

ایگور متروفانف از موسسه تحقیقات فضایی مسکو با اشاره به این که آب بخش حیاتی برای سفر انسان به مریخ بشمار می‌رود می‌گوید، اکتشافات جدید کاوشگران بدون سرنشین که حاکی از وجود آب در مریخ است اعتقاد کارشناسان به کارآیی این برنامه را راسخ‌تر کرده است.

آناتولی گریگوریف متخصص پزشکی فضایی در موسسه بررسی‌های پزشکی و زیست‌شناسی می‌گوید اگرچه انتظار نمی‌رود که فضانوردان در سیاره سرخ با موجودات خارق‌العاده فضایی مواجه شوند ولی کسی امکان روبرو شدن آنها با نوعی از حیات را منتفی نمی‌داند. وی می‌افزاید اطلاعات اخیر مبنی بر وجود آب در سطح مریخ به معنی آن است که امکان حیات حداقل برای موجودات ذره‌بینی ممکن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام روسيه فضا مريخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، زباله‌های فضایی شامل قطعات کوچک و بزرگی از تجهیزات دست‌ساز بشر است که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها می‌توانند با سرعت‌های باورنکردنی حرکت کنند و به ماهواره‌ها و فضاپیماها آسیب برسانند.

زباله‌های فضایی شامل ماهواره‌های شکسته، قطعات موشک‌های دورانداخته شده و سایر قطعات کوچک و  بزرگ فلزی است که اغلب سرعت زیادی در اطراف سیاره ما دارند. این زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه فضایی چین را تهدید می‌کنند و حتی برای ساکنان زمین نیز خطرناک است چراکه اخیراً شاهد فرود آمدن یک زباله فضایی بر سر یکی از ساکنان خانه‌ای در ایالات متحده بودیم.

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد

یک شرکت ژاپنی به نام Astroscale سیستمی را برای تصویربرداری از زباله‌های فضایی توسعه داده است. این تصاویر به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه حرکت زباله‌ها را درک کنند و راه‌هایی برای پاکسازی آنها از مدار زمین بیابند.

ماهواره Astroscale's Active Debris Removal by Astroscale-Japan (ADRAS-J) تصویر بالا را از مرحله بالایی یک موشک دور انداخته شده از فاصله چند صد متری گرفته است. ایده سیستم ADRAS-J بازرسی قطعات زباله و گرفتن عکس از آنها برای تعیین حرکات و وضعیت آنها است تا به درک چگونگی حرکت زباله برای عملیات حذف آتی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس