Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، مهناز فتاحی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از نگارش کتاب جدید خود خبر داد و گفت: از جمله آثاری که در آستانه انتشار دارم، کتابی است ویژه گروه سنی کودک و نوجوان که قرار است انتشارات سوره مهر آن را به چاپ برساند.

وی به ارائه جزئیات بیشتری از کتاب جدید پرداخت و ادامه داد: این اثر که با عنوان «گمبی» منتشر خواهد شد، ماجرای دختربچه‌ای در هشت سال جنگ تحمیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در زمانی که پناهگاه پارک شیرین کرمانشاه بمباران می‌شود، خانواده خود را گم می‌کند. این دختربچه چند سال به تنهایی زندگی می‌کند تا اینکه خانواده‌اش مجدداً او را می‌یابند. «گمبی» در زبان کرمانشاهی به معنی گم‌شده است. هنوز هم این خانم را با این نام صدا می‌زنند.

نویسنده کتاب «باغ مادربزرگ» با بیان اینکه «گمبی» برگرفته از خاطرات یکی از همشهریانم در کرمانشاه است، اضافه کرد: خاطره پایه داستان است، شما با خاطره‌نویسی به دنیای داستان ورود می‌کنید، اما داستان شما را پخته می‌کند. کسانی که داستان‌نویس بودند و بعد وارد خاطره‌نویسی شدند، به این حوزه کمک کردند.

به گفته فتاحی؛ در حال حاضر ما شدیداً به تقویت بخش داستان و رمان در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیازمندیم؛ برای این امر می‌توان از خاطرات دفاع مقدس بهره برد؛ به ویژه خاطراتی که سوژه مناسبی دارند و قابلیت پرداخت داستانی در آن نیز احساس می‌شود. من دو خاطره داشتم که می‌خواستم در بخش خاطره کار کنم، اما تصمیم گرفتم که این دو موضوع را در حوزه داستان کار کنم. خیلی از مخاطبان ما شاید ژانر خاطره را نپسندند، اما به داستان و خواندن رمان علاقه داشته باشند. جای کار در حوزه داستان و رمان دفاع مقدس بسیار است. در سال‌های اخیر احساس می‌شود که وزنه کار بیشتر به سمت خاطره‌نویسی متمایل بوده نه داستان.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، امروز(۲۶ اسفند) در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، برگزاری این کنگره را گام مهمی در جهت زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا عنوان کرد و گفت: برگزاری کنگره ملی شهدا به عنوان یک حرکت انقلابی و ولایی می‌تواند منشأ برکات فراوانی برای استان باشد، لذا باید این فرصت را برای معرفی شهدای استان به جامعه خصوصا جوانان غنیمت بشماریم.

غفوری با بیان اینکه باید شخصیت، سیره، منش، گفتار و رفتار شهدا را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کنیم، تاکید کرد: نسل جوان سالهای دفاع مقدس را درک نکرده و شناختی از شهدا ندارند، لذا وظیفه داریم برای ادامه راه شهدا، جوانانمان را با شهدا و آرمان های آنها آشنا کنیم تا از این طریق زمینه الگوگیری نسل جوان از شهدا را در جامعه فراهم کنیم.

 امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه شهدا وسعت تاثیرگذاری نامحدود دارند، گفت: هرچه برای بزرگداشت مقام شهدا کنگره و یادواره برگزار کنیم باز هم کم است، لذا باید به طور مستمر برای برگزاری یادواره های شهدا تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور، گفت: استان کرمانشاه یک ویژگی مهم داشته و آن اینکه جنگ در این استان شروع و در همین استان خاتمه پیدا کرده است.

غفوری با بیان اینکه همه مردم این استان در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ بوده اند، گفت: مردم استان کرمانشاه تمام صور جنگ تحمیلی را از حضور مستقیم در جبهه گرفته تا بمباران و پشتیبانی از رزمندگان سایر استان ها را به چشم دیده اند، لذا حق بزرگی بر گردن انقلاب، کشور و مسئولین دارند.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد سعید علامیان برای خوانش دو کتاب در نوروز+ فیلم
  • پیشنهاد مترجم پیشکسوت برای نوروز 1403
  • امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد
  • انتشار چاپ بیست و سوم از به اثر رضا امیر خانی
  • درخشش رمان گوتیک «زن سیاهپوش» در آثار اقتباسی
  • علی داودی: مطمئنم در پاریس مدال می‌گیرم
  • کتاب «حماسه خوان خمینی» منتشر شد
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • هرچه برای بزرگداشت شهدا کار کنیم، باز هم کم است ‌
  • افزایش اشتیاق به کتابخوانی با تحلیل و بررسی کتاب‌ها در کتابخانه‌های اشکذر