Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:34:50 GMT

جامعه باید به حقوق کودکان آگاه باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۲۵۴۳

جامعه باید به حقوق کودکان آگاه باشد

یزد- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی اردکان با گرامیداشت هفته ملی کودک (14 تا 20 مهر) بر ارتقای آگاهی جامعه به حقوق کودکان تاکید کرد.

'امیرولی عضدزاده' روز یکشنبه به ایرنا افزود: امسال هفته ملی کودک با شعار 'آینده را باید ساخت' برگزار می شود و هدف از گرامیداشت آن برجسته ‌سازی اهمیت دوران کودکی و نقش آموزش ها در شکل گیری شخصیت اجتماعی و آینده آنها بعنوان آینده سازان کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی توجه به نیازها و خواسته ‌های کودکان امروز، ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان در مهدهای کودک و مراکز توانبخشی بهزیستی از دیگر اهداف است.
وی با بیان اینکه از جمله اهداف سازمان بهزیستی ایجاد نشاط در مهدهای کودک است افزود: دوران کودکی یکی از مهمترین دورانی است که ما نسبت به آن مسئولیت ویژه ای داریم و هرچه در این دوران سرمایه گذاری بهتر و بیشتری صورت گیرد نتایج آن در آینده بیشتر به ثمر خواهد نشست .
وی وجه تمایز برنامه ملی کودک در سال جاری را تمرکز بر فرهنگ سازی و گسترش حضور کودکان دارای نیازهای ویژه در محیط های اجتماعی و تشویق تعامل بیشتر این گروه از کودکان با همسالان خود عنوان کرد .
این مسئول یادآور شد: منظور از کودک با نیازهای ویژه کودکی است که در روند آموزش، به توجه، امکانات و یا تدابیر ویژه‌ای علاوه بر آنچه برای همه کودکان موجود است نیاز دارد.
عضد زاده افزود: آنچه مهم است باور به اهمیت حضور این کودکان به مانند سایر کودکان در جامعه و در کنار دیگران و احترام به تفاوت‌ های آن‌ها، مثل همه تفاوت‌های انسانی دیگر است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان، برگزاری کارگاه آموزش ایمنی و آتش نشانی توسط کارشناسان در مهدهای کودک، آغاز اجرای طرح یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، برگزاری کارگاه های نقاشی و هنرهای دستی و پرورش خلاقیت کودکان، اجرای بازی های بومی و محلی را از جمله برنامه های هفته کودک نام برد .
وی در ادامه از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برای کودکان با نیازهای ویژه اعم از نابینایان، ناشنوایان و کم شنوایان و کودکان مهدهای کودک در محل پارک سرپوشیده گل نرگس و برنامه دیدار با کودکان بی سرپرست و کودکان با نیازهای ویژه تحت پوشش بهزیستی خبر داد.
16 مهد کودک شهری و روستایی و یک آدینه مهد تحت نظارت بهزیستی اردکان فعالیت دارند که در این مهدها بیش از 420 کودک و نوباوه ثبت نام شده اند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي هفته كودك شهرستان اردكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تلاش برای شاد کردن کودکان غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از غزه، مهدکودک سراج الاقصی در شمال نوار غزه با وجود تخریب ساختمان آن و مشکلات ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود را، دوباره آغاز کرد.

در این هفت ماه، فعالیت های آموزشی در مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه ها متوقف شده بود. در حالی که کودکان غزه شاهد مصیبت های جنگ، ویرانی و حملات گسترده هستند و دچار اختلالات روحی شده اند، این مهدکودک بر آغاز مجدد فعالیت های آموزشی و سرگرم کننده خود برای کودکان اصرار دارد.

 

اظهارات:
مصاحبه ها
مربی مهد کودک
کودک

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند