Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@03:14:37 GMT

​نخستین شماره فصلنامه «سفید» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۲۶۰۶

​نخستین شماره فصلنامه «سفید» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری تقریب، در بخش «یادداشت سردبیر» این مجله آمده است: سفید، یک مجله/کتاب است و انتظارمان این است که هر شماره‌اش با محوریت یک واژه یا یک موضوع خاص برای گمانه‌زنی باشد، چنان‌که همین شماره با فیلتر فانتزی و علمی‌تخیلی، جغرافیای شهر و زیستن در شهرهای هیولایی را می‌کاود.

از عناوین شماره پاییز این مجله، «شهرهای تسخیرشده» نوشته آن‌لی نویتز است که در آن به جایگاه مفهوم شهر در ادبیات وحشت، علمی‌تخیلی، فانتزی و رمان‌های گرافیکی و چگونگی بازنمایی آن در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترجمه داستانی از مجموعه «ویریکونیوم»، نوشته ام. جان هریسون نویسنده علمی‌تخیلی، فانتزی و منتقد ادبی انگلیسی از دیگر بخش‌های خواندنی این شماره سفید است.

«داستان سه شهر» نیز عنوان یادداشتی از محمد سوری است که در آن هویت سه شهر لندن، هنگ‌کنگ و برلین در آینه آثار نویسندگانی همچون نیل گیمن و نیز در کمیک استریپ‌ها و انیمشین‌هایی که داستان‌شان در این سه شهر می گذرد، بررسی شده‌اند.

ترجمه دو داستان‌ از «ویلیام گیبسون» نویسنده امریکایی رمان‌های علمی‌تخیلی و فانتزی به همراه ترجمه آثاری از «توماس پینچون» و «فریتز لایبر» از دیگر نویسندگان داستان‌های فانتزی که تاکنون کمتر در ایران به آنان پرداخته شده، از دیگر بخش‌های جذاب و خواندنی این شماره سفید است.

همچنین ضمیمه نخستین شماره سفید، لوح‌فشرده‌ای با عنوان «موسیقی برای شهرها»ست که شامل منتخبی از موسیقی‌های امبینت‌شهر به انتخاب تحریریه نشریه است. 

فصلنامه «سفید» با صاحب امتیازی «انتشارات پیدایش»، مدیر مسئولی مریم طائب و سردبیری محمدرضا ایدرم در ۱۳۲ صفحه، با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از داخل کاخ سفید، با توجه به بررسی تغییرات رسمی در متن سخنرانی‌ها و نظرات کاخ سفید که از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است، وی بیشتر از تعداد سخنرانی‌ها و اظهار نظرات عمومی خود، در طی سخنانش تپق زده یا سخنان نادرست گفته است.
در این گزارش آمده است رونوشت‌های بایدن ۱۴۸ بار در ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی یا اظهار نظر که وی امسال تا ۲۴ آوریل انجام داده است، به طور رسمی ویرایش شده اند.
ناتوانی بایدن در باقی ماندن در موضع خود گاهی اوقات به سردرگمی در مورد موضع رسمی کاخ سفید منجر شده است. وقتی صحبت از اطلاعات نادرست به میان می‌آید، مقامات بایدن متوجه می‌شوند که دشمن از آنچه فکر می‌کنند به آنها نزدیک‌تر است.

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید: از حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانیم
  • از بازیگوشی در رشد کودک تا بیزبیز فراموش‌کار در رشد نوآموز
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • ۱۴۸ گاف بایدن در سال جاری میلادی
  • شیرآلات سفید بهتر است یا شیرآلات طلایی؟
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • (ویدئو) راننده خوش‌شانس یک گوزن سفید کمیاب را دید