Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه امروز شورای اسلامی با موضوع پیوستن ایران به کنوانسیون لوایح چهارگانه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان حواشی جالب و خواندنی به دنبال داشت. به گزاش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با محوریت تصویب لوایح چهارگانه حاشیه‌هایی به شرح زیر داشت: نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل یک طرح داخلی به منظور نظارت بر عملکرد بانکی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود این به نظر می‌رسد ایشان ترجیح بر تصویب این لوایح ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




علی لاریجانی در پاسخ به این اعتراض گفت: در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم معظم له نامه دادند و گفتند: در خصوص تصویب لوایح داخلی به طور کلی موضوع را بیان کردم و منظورم در این خصوص این کنوانسیون خاص نبود.


لاریجانی ادامه داد در بیرون از اینجا عده‌ای به ما توهین و فحاشی می‌کنند و فکر می‌کنند تخریب موثر است. این خیلی مهم نیست، اما اینکه موضوع و نظر خاصی را به رهبری منتصب کنند ظلم به ایشان محسوب می‌شود.


وی گفت: خودتان بین خودتان و خدا آنچه را بررسی کردید و به هر نتیجه‌ای رسیدید امروز براساس آن تصمیم بگیرید.


در حوزه پیوستن به FATF هیچ اتفاقی نیوفتاد، اما ارز پایین آمد پس لطفا به مردم دروغ نگویید


پس از نطق لارجانی حاجی دلیگانی پشت تریبون قرار گرفت و در مخالفت با تصویب لوایح چهارگانه گفت: مدام در این خصوص تبلیغ می‌شد که نرخ ارز با CFT و FATF و پیوستن به این لوایح است، اما دیدید که هیچ اتفاقی در این حوزه نیوفتاد، اما نرخ ارز پایین آمد پس چرا به مردم دروغ می‌گویند چرا مثل برجام که آب و نان مردم را به آن گره زدید امروز آب و نان مردم را به FATF گره می‌زنید.


پس از سخنان حاج دلیگانی پژمان فر پشت تریبون قرار گفت و او نیز در مخالفت با تصویب لوایح چهارگانه استناد به حدیث محروف از معصوم کرد که مومن نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود.


آیا بناست FATF به روش برجام حلال مشکلات مردم باشد


وی افزود: عده‌ای عنوان می‌کردند با برجام مشکلات آب و ازدواج مردم حل می‌شود، اما چنین اتفاقی نیوفتاد. امروز در خصوص لوایح چهارگانه نیز حتی خود دولت نگران است، اما دوباره به آن دامن می‌زند آیا قرار است FATF هم به روش برجام مشکلات مردم را حل کند.


برجام سند توفیق ملت بود لطفا آن را به سند ضعف تبدیل نکنید/ انزوای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شاهد این مدعاست


در ادامه سخنان موافقین و مخالفین وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور جلسه امروز مجلس یعنی رای گیری لوایح چهارگانه در مجلس حضور یافته بود پشت تریبون قرار گرفت و در ابتدای سخنان خود برای ایجاد آرامش در صحن مجلس که کمی متشنج شده بود از نمایندگان خواست تا صلواتی بفرستند.


وی سپس در حمایت از برجام گفت: برجام توانست حقانیت ایران ثابت کند و شاهد این مدعا انزوای امسال ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در جلسات شورای امنیت سازمان ملل بود.


وی ادامه داد: اگر برجام به نفع ایران نبود چرا آمریکایی‌ها از آن خارج شدند پس لطفا سند توفیق ملت را به سند ضعف تبدیل نکنید.


در زمان سخنرانی ظریف رایزنی‌ها و گعد‌های نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون و ولایی از جمله مخالفین تصویب FATF شامل پژمان فر و زنور و برخی دیگر با حشمت ا... فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به چشم می‌خورد.


از سوی دیگر زنور نماینده مردم قم که از مخالفین تصویب این لایحه محسوب می‌شود در میان نمایندگان به دنبال جمع آوری امضا برای شفافیت رای نمایندگان در خصوص تصویب لایحه FATF بود.


پس از سخنرانی ظریف و بعد از اینکه وی از پشت تریبون پایین آمد دهقانی فیروزآبادی و حاجی دلیگانی نمایندگانی بود که کنار ظریف رفتند و مکتوباتی را به او نشان دادند.


با وجود جمع آوری امضا شفافیت رای گیری در خصوص FAFT تصویب نشد


در ادامه علی لاریجانی در خصوص رای گیری علنی در خصوص لوایح چهارگانه به صورت علنی گفت: رای گیری به صورت علنی رای نیاورد.


سپس محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر پشت تریبون قرار گرفت و با عصبانیت برگه‌هایی را پاره کرد که مشخص نبود این برگه‌ها لایحه است یا اعتراضی در خصوص رای نیاوردن در خصوص شفافیت تصویب FAFT است.


در ادامه رای گیری به صورت پنهان صورت گرفت و از ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس ۱۶۸ نفر موافق ۱۲۰ مخالف و ۵ نفر به لوایح چهارگانه رای داند و با این حساب FATF نیز در مجلس به تصویب رسید.


گفتنی است مقامات دولتی حاضر در مجلس علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و سید محمود علوی وزیر اطلاعات بودند.



منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لوایح چهارگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به انتقاد آمریکا و غرب از تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی، خواستار طرد سفیر آمریکا در بغداد شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به دخالت‌های آمریکا و غرب در مساله تصویب قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی در عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

پارلمان عراق با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، امروز یکشنبه قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را با یک اصلاحیه که در آن مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر می‌دهد، به تصویب رساند.

طبق گزارش العهد، نمایندگان عراقی که تعداد آن‌ها بیش از ۶۱ نفر است در یادداشتی به وزارت خارجه کشورشان خواستار تغییر سفیر آمریکا در بغداد به دلیل دخالت های آشکارش در امور داخلی این کشور شدند.

آن‌ها تاکید کردند: دخالت‌های آمریکا و برخی نهاد ها و سفارت‌های غربی در امور داخلی عراق را نمی‌پذیریم. از دستگاه قضایی عراق می‌خواهیم که قانون جرم‌انگاری همجنسگرایی که به تازگی تصویب شد را اجرایی کند و تسلیم فشارها نشود.

این نمایندگان عراقی افزودند: تصویب قانون مبارزه با فحشا و همجنسگرایی موضعی شجاعانه از سوی پارلمان است. به محض اینکه این قانون تصویب شد صدای غربی ها در مخالفت با آن بلند شد.برخی سازمان‌های جامعه مدنی در عراق وابسته به آمریکا و غرب هستند و همجنسگرایی را تایید می کنند.

پیش از این «محمد جعفر الصدر» سفیر عراق در لندن در واکنش به اظهارات «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس که از تصویب قانون جرم‌انگاری هم‌جنسگرایی در عراق انتقاد کرده است، در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جناب وزیر شما بهتر است که نگران نسل‌کشی و نقض قوانین انسانی در غزه و خطر واقعی در شیوع چیزی باشید که با ماهیت انسانی و تمام ادیان در تضاد است.

وی نوشت: لطفا نصیحت‌هایتان را برای خودتان نگه دارید؛ ما مردمانی هستیم با هزاران سال تمدن و انسانیت.

دیگر خبرها

  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری