Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، كوروش زارع، نماینده دادستان شهرستان شیراز امروز، 15 مهرماه در حاشیه برپایی اولین دادگاه متهمان مفاسد اقتصادی در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: یک متهم به احتکار دارو و لوازم بهداشتی امروز در شیراز محاكمه شد.
وی افزود: متهم پرونده یک نفر است که سال‌ها قبل در استخدام دانشگاه علوم پزشکی بوده و در زمان بازداشت دارای داروخانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زارع اضافه کرد: این فرد متهم، فعالیت در زمینه دارو راه‌های ورود و احتکار دارو و لوازم بهداشتی را یاد گرفته و در شرایط کنونی، مقادیر قابل توجهی از دارو و اقلام مورد نیاز مردم را در انباری نگه‌داری می‌کرده است.
وی، حجم کالاهای دارویی و بهداشتی کشف شده از متهم را بیش از 40 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: در این پرونده قاعدتا افرادی با متهم همکاری داشته‌اند که دستگاه قضایی به تمام موارد خواهد پرداخت.
نماینده دادستان شیراز بیان كرد: تحقیقات ضابطان خاص و عام در این پرونده مدنظر قرار گرفت و منجر به کشف یک شبکه دارویی شد که البته یک متهم اصلی دارد.
بنا بر این گزارش، اولین دادگاه رسیدگی به جرائم اخلال‌گران نظام اقتصادی در استان فارس امروز به ریاست سید محمود ساداتی رئیس دادگاه انقلاب شهرستان شیراز و رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی برگزار شد.
همچنین طبق اعلام روابط عمومی دادگستری فارس، ششمین و آخرین جلسه دادگاه محاکمه شهردار سابق و اعضای سابق شورای شهر مرودشت در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز به ریاست علی فرهادی‌پور برگزار شد.
در این جلسه برخی موارد ابهامی که در جلسات قبل ایجاد شده بود با دستور رئیس دادگاه و احضار برخی مطلعین، شهود و مواجهه حضوری برخی متهمین بررسی و آخرین دفاعیات متهمان اخذ شد.
در جلسه مذكور مواردی نظیر موضوع دریافت 10 عدد سکه بهار آزادی، چک های 100 و 150 میلیون تومانی، دریافت وجوهی از تعاونی مرتبط با یکی از اداره‌های شهرستان، اخذ تعدادی کارت هدیه 5 میلیون ریالی، تبانی در خصوص انتخاب شهردار و موارد دیگری بررسی و طرفین به بیان دفاعیات پرداختند.
رئیس دادگاه در این جلسه 8 ساعته را در ادامه 5 جلسه گذشته و برای رعایت اصول دادرسی عادلانه و اجرای امر ابلاغی و تاکیدات مقام عالی قضایی و تاسی از فرامین مقام معظم رهبری، دانست و تأکید کرد که در فرجه قانونی در مورد پرونده اتخاذ تصمیم خواهد شد.
فرهادی‌پور در این جلسه ضمن استماع دفاعیات احدی از متهمان که عضو شورای سابق و مدتی نیز شهردار مرودشت بود و همچنین 4 متهم عضو شورا اعم از رئیس و اعضای اصلی شورای سابق مرودشت، تحقیق و با حضور فعال وکلای مدافع جلسه دادرسی با مواجهه فی مابین متهمان با استناد به سوابق و مستندات کیفرخواست پرونده انجام و پس از دفاع موثر دادستان مرکز استان از مستندات ابراز شده موجبات افشای برخی ابهامات مطرح، فراهم شد.
در پایان رئیس دادگاه براساس محتویات پرونده، کیفرخواست صادره و اظهارات سایر متهمان خطاب به عضو سابق دیگر شورای شهر مرودشت گفت: با توجه به تصدی عضویت در شورای شهر مرودشت در دوره چهارم و پنجم اتهام شما دایر بر ارتشا 409 میلیون تومانی به شکل چک و نقدی و 13 سکه بهار آزادی و تدلیس در معاملات دولتی به نحو مشارکت تفهیم می‌شود.
براساس این گزارش، این پرونده 29 متهم دارد که 9 نفر آنها از اعضای سابق شورای شهر و شهردار سابق مرودشت و مابقی افراد پرداخت کننده رشوه هستند. اتهامات اعضای سابق شورا و شهردار سابق مرودشت در این پرونده، ارتشاء، تبعیض در معاملات دولتی و پولشویی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي مفسدان اقتصادي محاكمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در اولین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی در سال جدید، گفت: پیگیری فشرده تعرفه‌های خدمات سلامت، مشکلات قضائی و حقوقی برخی همکاران در روزهای پایانی سال، پرونده فوت مرحومه بخشی متخصص قلب و عروق طرحی در لرستان) و نیز ارتباط با منتخبین مجلس شورای اسلامی، از کارهای سازمان نظام پزشکی در یک ماه گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری امور بدون تعطیلی و در تمام ایام نوروز ادامه داشته است، افزود: علاوه بر آن تعمیرات اساسی ساختمان نظام پزشکی برای اخذ تائیدیه ایمنی هم در همین ایام در جریان بود و می‌توان گفت که روزهای پایانی سال و ایام نوروز پرکارترین ایام سازمان نظام پزشکی بوده است.

رئیس زاده با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی برای تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها، تصویب آن در اولین جلسه هیأت دولت در ۵ فروردین و ابلاغ جداول آن در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را حرکتی رو به جلو دانست که نتیجه پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و نیز توجه دولت بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن توضیح پرونده فوت مرحومه بخشی، از اشراف کامل سازمان نظام پزشکی به این پرونده و پیگیری جدی آن در مراجع ذی ربط تا حصول نتیجه نهایی خبر داد.

کد خبر 6082311 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال؛ شهره موسوی کیست و چرا بازداشت شد؟
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!