Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رشیدی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی بیان داشت: دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی است که وظایف مهمی را بر عهده دارد اما مهمترین وظیفه آن حفظ امنیت غذایی است.

وی افزود: از وظایف مهم دیگری که بر عهده این سازمان است نظارت‌های بهداشتی، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و. است.

رشیدی اظهار داشت: مشکلاتی دامی که در سطح کشور وجود داشت از جمله آنفلوآنزای حاد پرندگان با زحمات همکارانمان از ورود آنها به استان جلوگیری کردیم همچنین تب برفکی با اقداماتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته مهار شده است.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته بیماری تب مالت شیوع بسیاری داشت یعنی بیش از ۱۳۰ تا ۱۶۰ در هر هزار نفر، اما با اقدامات صورت گرفته این آمار در سال های اخیر به ۲۵ نفر در هزار نفر کاهش یافته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در زمینه نظارت بر بهداشت هم اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است از جمله پایش آنتی بیوتیک در گوشت مرغ به صورت مرتب انجام می گیرد همچنین کد رهگیری مواد غذایی با منشأ دامی را نیز در استان داریم.

وی یادآور شد: همچنین در استان ما پایش فلزات سنگین را داریم و در این راستا خوراک دام و محصولات دامی مورد آزمایش قرار می گیرد.

رشیدی تصریح کرد: دامپزشکی از جمله دستگاههایی است که به سرعت می تواند مخاطرات را گزارش کند و به موقع کانون بیماری را تشخیص دهد و اقدامات لازم را صورت دهد. به طوری که ما در زمان شیوع بیماری ها به صورت آنلاین در جریان گزارشات قرار می‌گیریم.

وی افزود: استان کرمان از جمله استان‌های پیشقدم و پیشگام در خصوص اصلاح دام است همچنین ما در کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان که موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده شده بود موفقیت‌های چشمگیری را به دست آوردیم.

رشیدی گفت: خوشبختانه با مجموعه اقداماتی که انجام گرفته استان کرمان هر سال نسبت به سال قبل عملکرد بهتری را در مجموعه کارهای خود دارد.

کد خبر 4423305

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی کرمان تب مالت حسین رشیدی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد اربعین حسینی شیراز شهرکرد یاسوج گردشگری خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی