Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@23:02:15 GMT

متن کامل لایحه الحاق ایران به کنوانسیون "FATF"

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۴۳۱۷

صراط:

وکلای ملت در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 مهر) قوه مقننه، با 143 رأی موافق و 120 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموعه 271 رأی نماینده حاضر در جلسه، با الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم موافقت کردند.

به گزارش تسنیم امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه پارلمان متن لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را به‌شرح زیر قرائت کرد:

ماده واحده ــ به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (مصوب 1378/9/18 برابر با 9 دسامبر 1999 مجمع عمومی سازمان ملل متحد) مشتمل بر یک مقدمه، بیست و هشت ماده و یک پیوست را با اعلام شروط زیر پذیرفته و سند ذی‌ربط را مطابق مقررات تبصره این ماده نزد امین اسناد تودیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت موظف است به‌محض آگاهی نسبت به اعتراض احتمالی سایر اطراف متعاهد، گزارشی جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید:

1 ــ دولت جمهوری اسلامی ایران به‌موجب جزء (الف) بند (2) ماده (2) کنوانسیون، اعلام می‌نماید که مفاد آن دسته از کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های مندرج در پیوست کنوانسیون که به عضویت آنها در نیامده است را به‌عنوان بخشی از کنوانسیون تلقی نمی‌نماید و الزام‌آور شدن مفاد ماده (23) درخصوص اصلاح فهرست موافقتنامه‌های منضم به کنوانسیون برای جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت اصول هفتاد و هفتم (77) و یکصد و بیست و پنجم (125) قانون اساسی است.

2 ــ جمهوری اسلامی ایران با نظر به اصول و هنجارهای حقوق بین الملل تا حین پذیرش کنوانسیون از جمله کنوانسیون 1999 سازمان کنفرانس اسلامی و قطعنامه‌های مرتبط ملل متحد از جمله قطعنامه 2625 و 1514، تعریف عمل تروریستی را مشتمل بر مبارزات مشروع مردمی علیه از جمله سلطه استعماری و اشغال خارجی نمی‌داند و نسبت به اطراف متعاهدی که قلمروی عمل تروریستی را مستند به زیر بند (ب) بند (1) ماده (2) کنوانسیون مشتمل بر این مبارزات می‌دانند، تنها در حدود پیش‌گفته، متعهد می‌داند و اعلام می‌دارد ماده (6) کنوانسیون ارتباطی به این حق ندارد. این مبارزات فارغ از انگیزه آن مجاز و مشروع است و اعمال تروریستی به هر انگیزه‌ای ممنوع است.

3 ــ موضوع بند (1) ماده (24) کنوانسیون در خصوص جمهوری اسلامی منوط به رعایت اصل یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی است و بند (2) ماده (7) کنوانسیون و موضوع ماده (17) کنوانسیون در چهارچوب قوانین داخلی اعمال خواهد شد.

4 ــ صلاحیت مقرر در بند (5) ماده (9) کنوانسیون برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تنها در چارچوب اسناد حقوق بشردوستانه لازم الاجراء برای جمهوری اسلامی ایران، پذیرفته می‌شود.

5 ــ مفاد کنوانسیون در موارد تعارض با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران لازم الرعایه نمی‌باشد.

6 ــ الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون به‌معنای شناسایی و برقراری ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی نیست.

7 ــ دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای بند 4 ماده 11 کنوانسیون تنها صلاحیت کشور محل وقوع جرم را به‌منظور استرداد مجرمین محرز تلقی می‌نماید.

تبصره ــ دولت صرفاً پس از خارج شدن جمهوری اسلامی ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی FATF می‌تواند سند الحاق را نزد امین اسناد تودیع نماید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لایحه ایران کنواسیون مجلس نمایندگان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی از اقشار مختلف مردم مؤمن و متدیّن استان سمنان خواستار استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیأت دولت شدند.

متن پیام به این شرح است:

استان پهناور و ممتاز سمنان خود را آماده می‌کند تا یکبار دیگر میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای محترم کابینه دولت سیزدهم باشد.

مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان که به تعبیر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی به دینداری، دانش پژوهی، برجستگی‌های علمی و نیز هوش و استعداد بالا شناخته می‌شوند در ادوار مختلف بارها و بارها انسجام، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده و در مسیر نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه هزار شهید استان سمنان گام برداشته‌اند.

استان سمنان با وجود مردمانی فداکار و سخت‌کوش و نیز ذخایر طبیعی ارزشمند و کم‌نظیر همواره یکی از استان‌های پیشرو در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که تحقق این مهم را مرهون تلاش آحاد مردم در شهرها و روستاهای مختلف و بصورت خاص فداکاری سه هزار شهید والامقام استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان می‌دانیم.

اینک و در آستانه دومین دور از سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان و دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با مردم این استان و با عنایت به افتخارآفرینی اخیر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» و به منظور حمایت از برنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات ملی و استانی از آحاد مردم شریف، مؤمن و متدین استان سمنان دعوت می‌کنیم با حضور گرم خود در برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

کد خبر 6081307

دیگر خبرها

  • ببینید | مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ آمادگی مقابله با هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی را داریم
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تهدید رژیم صهیونیستی علیه مراکز هسته‌ای ایران، تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای را محتمل می‌سازد
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل/ تجدید نظر و عدول از سیاست‌ها و ملاحظات اعلامی هسته‌ای محتمل است/ مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • رژیم خبیث صهیونیستی با یک تنبیه سنجیده مات و مبهوت شد
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم