Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جمع اعضای شورای شهرستان و شهرداران منطقه لارستان با بیان اینکه جلسات شورای شهرستان باید ماهی یک مرتبه در مرکز شهر یا در مرکز بخش‌ها و روستاها برگزار شود، افزود: در این جلسات باید به‌صورت تخصصی با حضور کارگروه‌های مختلف شورا، مشاورین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان، مشکلات و محرومیت‌ها پیگیری تا بسیاری از مشکلات و تنگناها که ریشه در محدودیت‌های اعتباری و مسائل کلان کشوری دارد، مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: می‌توان با همفکری، همدلی، همراهی و با تبادل نظر و استفاده از امکانات و اختیاراتی که در شهرستان وجود دارد، مشکلات را به حداقل رساند و حل كرد و یقین داریم که اگر این هماهنگی‌ها و برگزاری جلسات استمرار داشته باشد، می‌توانیم بسیاری از مسائلی که احساس می‌کنیم در شهرستان باعث وقفه در روند امور می‌شود با همین همفکری‌ها و تعامل با یکدیگر پیگیری و حل كنیم.
فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه شهرداری‌ها یک اصالت سازمانی خاصی دارند، گفت: شهرداران نباید فقط به فکر آسفالت کوچه‌ها و معابر و یا ایجاد فضای سبز تنها باشند، بلکه توجه به ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوع نیز ضروری است.
معاون استاندار فارس ادامه داد: شوراهایی که منتخب مردم هستند نیز با در نظر گرفتن تمامی ابعاد عملکردی، رفتاری، اخلاقی و شخصیتی و توانمندی خود، در همه حوزه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، اجرایی و غیره فعال باشند.
وی افزود: درست است که ضرورت اول شهرها، ایجاد مبلمان شهری، روان‌سازی ترافیک، جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، بهسازی و آسفالت خیابان‌ها متناسب با جمعیت، و غیره است، اما این کافی نیست چرا که نیازمندی‌های جامعه ما در ابعاد دیگر هم هست.
فرماندار لارستان با بیان اینکه امروزه نشاط و شادابی یکی از اولویت‌هایی جامعه است که کمتر به آن توجه می‌شود، تاکید کرد: اگر شهرداران و شوراها در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی و ورزشی اقدام به اجرای با کیفیت و قاعده‌مند و نشاط آفرین با حضور مردم كنند، قطعا تاثیرگذار است و یکی از این برنامه‌های مفرح، ورزش همگانی است که برای سلامتی مردم مفید است و باید با همکاری ورزش و جوانان شهرستان در مرکز شهرستان، شهرها و حتی در روستاهای شهرستان برگزار شود، چرا که آرامش، سلامتی و نشاط در مردم ایجاد می‌شود.
معاون استاندار فارس اهمیت كار شوراها را یادآور شد و با بیان اینکه شوراها ایجاد شده‌اند که از مسئولان مطالبه‌گر باشند، گفت: اگر شوراها مطالبه گر باشند، قطعا مسئولان را به کار بیشتر وا می دارند.
حسنی تأکید کرد: شوراها بر شهرداری‌ها نظارت مستمر كنند و خواسته‌های مردم را بیان و منابع درآمدی را ساماندهی کنند، همچنین شوراها با خیرین تعامل کلمل داشته باشند و بسترها را فراهم و برنامه‌های خود را طراحی و به خیرین اعلام كنند تا با همکاری دولت، رشد و توسعه و آبادانی در شهرها شاهد باشیم.
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه یکی از وظایف شوراها و شهرداری‌ها همگرایی و هم افزایی در بین خود آن‌هاست، گفت: با هم‌افزایی و در کنار یکدیگر کار کردن، می شود منابع درآمدی پایداری را در محل حوزه تحت پوشش خود ایجاد نمایند و در راستای ارتقاء سطح تولیدات در شهرستان و ایجاد اشتغال و درآمدی برای شهرداری‌ها حرکت کنند و در این خصوص فرمانداری هم همکاری لازم را خواهد کرد.
وی در خصوص مشخص شدن درآمد ناشی از تفکیک زمین‌ها در روستاها هم گفت: این موضوع از طریق استانداری پیگیری خواهد شد که درآمد ناشی از تفکیک زمین ها به دهیاری ها واریز شود و یا بنیاد مسکن.
فرماندار لارستان ادامه داد: شوراها و شهرداری‌ها نظارت مستمر بر ساخت و سازهای بی رویه در شهرها و روستاها خود داشته باشند و نگذارند افرادی سود جو و زمین خوار، زمین‌های ملی را غصب و برای خودشان ساخت و ساز کنند و مستقیماً در جریان امور باشند و این مهم را توجه جدّی قرار بدهند.
حسنی اظهار كرد: شهرداری یکی از ارگان‌های بسیار حساس است که نحوه عملکرد، برخورد و رفتار شهردار و کارمندان با ارباب رجوع خیلی مهم است و باید با مراجعه‌کنندگان خوش برخورد باشند و در کمال رافت و فروتنی، قانون را لحاظ كنند و در کل اخلاق‌مداری و تسریع در کار مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: شهرداران همچنین بر مسائل مالی خود نظارت کامل داشته باشند چون شهرداری‌ها یکی از مکان‌هایی است که بسیار آسیب‌پذیر است، لذا از شهرداران می‌خواهیم که نظارت مستمر داشته باشند تا شهرداری‌های ما سالم و قانونمند و قاعده‌مند شوند و تأثیر گذاری منفی نداشته باشد و باعث بدنامی مسئولان و نظام نشود.
حسنی با تأکید بر اینکه شهرداران باید به قانون شهرداری‌ها اشرافیت کامل داشته باشند و در خصوص اجرای قوانین و مقررات حساسیت لازم داشته باشند، گفت: شهرداران سعی کنند آگهی‌ها، اطلاعیه‌ها و مناقصه‌های شهرداری را به جراید و نشریات شهرستانی بدهند و شوراها نیز حتماً برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند و مسئولین هم وارد میدان کنند.
فرماندار لارستان در پایان سخنانش از دستگاه‌های ذیربط که مستقیماً با شهرداری‌ها ارتباط دارند هم خواست که سریعاً پاسخ استعلامات شهرداری‌ها را بدهند، تا در کار پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها وقفه نیفتد و فعالیت‌ها سرعت بیشتری بگیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي شوراها اخلاق مداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز افزود: مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسئولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر  در جهش تولید و ایجاد اشتغال  تلاش نمایند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسئولین باید پاسخگو باشند و درخصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد اظهار کرد:جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند و با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در جهت اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحولات و پیروز یهای بزرگی ایجاد شده است و انشالله ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه اهواز با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: باید همه ما از سیره و منش این امام همام الگو بگیریم و ایشان نقش بسزایی در ترویج مذهب آل الله داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح نور اظهار کرد: از طرح نور فراجا باید حمایت شود و بحث حجاب مهم است و مردم و همه  دستگاه‌ها کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی بایستند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران  باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته است و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • مترو حرم مطهرشاهچراغ (ع) مورد توجه مسئولان شهری باشد
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان