Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

برابر بند (ب) ماده 52 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد که محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده خدمات حمل‌ونقل ریلی (باری و مسافری) با نرخ صفر صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار  تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی شرکت‌های ریلی ضمن اعلام این خبر افزود: با شروع برنامه ششم توسعه در سال 96 درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ صفر و یا معافیت بخش ریلی، بین راه‌آهن، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و سازمان امور مالیاتی همواره اختلاف‌نظر وجود داشت که خوشبختانه با پیگیری مستمر بخش ریلی، شرکت راه‌آهن و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی از مراجع مختلف و نهایتا تشکیل جلسه مشترک بین شرکت راه‌آهن، انجمن صنفی شرکت‌های ریلی و سازمان امور مالیاتی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری در مورخ 97/05/21 ، رای مثبت به نفع بخش ریلی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید بابایی ادامه داد: این رای برای هر دو حوزه ریلی یعنی حوزه‌های باری و مسافری صادر شد و به این ترتیب، اعتبار مالیاتی هر دو بخش توسط سازمان امور مالیاتی قابل استرداد تشخیص داده شد.

بابایی افزود: رای صادره خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی و مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا ابلاغ شده است.

دبیر انجمن ریلی ضمن تبریک کسب این موفقیت به فعالان بخش ریلی، تصریح کرد: انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته امید دارد سایر ظرفیت‌های قانونی بخش ریلی نیز با تعامل و مشارکت همه ذی‌نفعان هر چه سریع‌تر به ثمر بنشیند.

متن ابلاغیه:

 

زهرا ایرانشاهی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین