Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  موسی علیزاده، معاون سفیر ایران در بغداد در گفت‌وگو با شبکه المربد گفت: کنسولگری ایران در بصره به زودی فعالیت‌های خود را از سرمی گیرد تا برای شهروندان عراقی که تمایل به سفر به ایران را دارند ویزا صادر کند.

وی افزود: کنسولگری ایران در بصره کاملا آماده است و تنها برخی امور ساده اداری مانده است تا فعالیت خود برای صدور ویزاها را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون ایرج مسجدی همچنین اعلام کرد که مسئولان ایرانی با همکاری دولت عراق در تلاش هستند تا ویزای سفر ایران و عراق را لغو کنند و طی ماه های آینده استان های ایران را برای ورود و خروج مسافران عراقی همانند مناطق آزاد کنند.

وی گفت: ایران گفت‌وگو با دولت عراق در این رابطه را آغاز کرده است و ما آمادگی کامل داریم که این مساله را اجرایی کنیم.

ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره پیش از این در روز سه شنبه 20 شهریور با حضور سفیر ایران در بغداد ، استاندار بصره و جمعی از نمایندگان مجلس عراق و سران قبایل و علمای شیعه و سنی افتتاح شد و پرچم ایران بر فراز آن به اهتزاز درآمد.

پیش از این عصر روز جمعه 16 شهریور تعداد از معترضان عراقی در بصره در اقدامی مشکوک و خرابکارانه به کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و آن را به آتش کشیدند موضوعی که با محکومیت گسترده مقامات ایرانی و عراقی همراه شد.

در رابطه با مساله لغو ویزا نیز سید صدر الدین قبانچی،امام جمعه نجف پیش از این گفت: از مسئولان عراقی درخواست داریم که ویزای زائرین ایرانی در زیارت اربعین را لغو کنند و این امر خدمت به امام حسین(ع) خواهد بود. از دولت انتظار داریم که موضعی همانند موضع ملت عراق اتخاذ و به زائران خدمت کند.

وی با بیان اینکه لغو ویزای زائران اربعین به معنای همدلی و همبستگی با ملت ایران است، از کسانی که زائرین ایرانی را از مرزها به کربلا و نجف بطور رایگان منتقل می کنند تقدیر و تشکر کرد.

براساس این گزارش، اخیرا شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر یک دلار شدن ویزای عراق منتشر شد که وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای این شایعات را تکذیب کرد.

احمد محجوب، سخنگوی وزارت‌خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: هزینه ویزا برای تمامی اتباع دیگر کشورها جهت سفر زیارتی همچنان ۴۰ دلار است و شایعات در خصوص کاهش یا لغو این هزینه نادرست است. مسأله‌ای که در برخی شبکه‌های اجتماعی آمده است مربوط به ۱۰ دلار هیأت گردشگری است و هزینه رسمی روادید نیست.

دبیر ستاد اربعین نیز با رد شایعه ویزای یک دلاری اربعین امسال گفت: ویزای اربعین امسال ۴۱ دلار برای زائران ایرانی تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امیر احمدی در بازدید از پروژه تفرجگاهی نالشکینه که با همراهی فرماندار شهرستان بوکان انجام شد، اظهار کرد: نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است و تمام اقدامات انجام گرفته باید طبق طرح‌های از قبل کارشناسی شده و هدفمند باشد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در سال‌های پیش در نالشکینه بر لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز در این مکان در سریع‌ترین زمان ممکن توسط بخش‌های مختلف شهرداری تاکید کرد.

سرپرست شهرداری بوکان گفت: فعالیت‌های عمرانی و توسعه فضای سبز در نالشکینه توسط بخش‌های مختلف شهرداری آغاز شده است.

احمدی همچنین در بازدید از پروژه احداث بخش جنوبی خیابان سی متری نالشکینه با بیان اینکه به زودی بخش جنوبی سی متری نالشکینه آسفالت و زیر بار ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: این معبر مهم در هدایت خودروهای عبوری به بخش شمال و جنوب شهر بوکان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی در این راستا ادامه داد: ساماندهی، اجرای فضای سبز و همچنین آسفالت آن در دستور کار قرار گرفته است و به‌زودی این معبر به بخش شمالی خود واقع در دامنه نالشکینه متصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • تاکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی