Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@09:08:56 GMT

۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۵۱۰۳

۱۵۰ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در لرستان شناسایی شد

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه ۱۲۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تابستان امسال در آتش سوخت گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی در بحث آتش‌سوزی در لرستان شناسایی شد. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، غلامرضا آقا میرزایی ظهر امروز در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در راستای اطفا حریق جنگل‌ها و مراتع نسبت به سنوات گذشته وضعیت خوبی داشته‌ایم و امسال در چهار شهرستان خرم‌آباد 44 هکتار، دوره چگنی 32 هکتار، پلدختر 45 هکتار و در شهرستان رومشکان هشت هکتار از سطح جنگل‌ها و مراتع استان دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه درمجموع 129 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تابستان امسال در آتش سوخت افزود: حدود 150 نقطه بحرانی در بحث آتش‌سوزی در استان لرستان وجود دارد که باید اقداماتی در راستای خرید تجهیزات انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: همه مدیران استان تلاش کردند تا تنش آبی که در استان وجود دارد به بحران تبدیل نشود؛ متأسفانه کشاورزان الگوی کشت جهاد را رعایت نکردند ولی بااین‌وجود از بحران عبور کردیم ولی باید از هم‌اکنون برای سال آینده تنش آبی استان را در اولویت قرار دهیم.

وی بیان کرد: در سطح استان سه زلزله بیشتر از چهار ریشتر رخ داد که مشکل خاصی ایجاد نشد و دستگاه‌های خدمات رسان استان آمادگی داشتند و خوشبختانه اتفاق خاصی ایجاد نشد و در استان کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را داشتیم.

آقا میرزایی با اشاره به ایجاد سامانه پیامکی مدیریت بحران تصریح کرد: با جهاد دانشگاهی استان قرارداد بسته‌شده تا در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی همکاری لازم را داشته باشد، تهیه بانک اطلاعاتی در راستای میزان تجهیزات دستگاه‌های استان آغازشده تا بانک اطلاعاتی ایجاد و نیازمندی‌های شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اقدام به فعال کردن کارگروه‌های 14 گانه مدیریت بحران می‌شود همچنین با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد و در راستای تخلیه حاشیه‌نشین‌های حریم رودخانه‌ها و مکان‌های پرخطر اقدام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: اعتبارات مدیریت بحران استان 47 میلیارد تومان بوده که تنها 38 درصد از آن تاکنون نهایی شده است، 17 میلیارد تومان تخصیص‌یافته که با این اوضاع معلوم است نمی‌توانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم.

وی اظهار داشت: در راستای اعتبارات سال 97 مشکل جدی داریم و از کل اعتبارات تاکنون 12 میلیارد به نام پروژه‌ها، یک میلیارد و 200 میلیون تومان تخصیص‌یافته و دو میلیارد و 600 میلیون تومان در راستای آبفای روستایی استان اختصاص‌یافته است.

آقا میرزایی افزود: طی نامه‌ای که به وزیر داشتیم مبلغ 10 میلیارد تومان جهت پروژه‌ها و 79 میلیارد تومان تسهیلات بانکی است که 208 میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای است ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی عنوان کرد: هیچ کاری در هیچ شهرستانی بدون هماهنگی فرمانداران انجام نمی‌شود و تمام‌کارها از صفرتا صد با همکاری فرمانداران انجام می‌شود و کارهای مدیریت بحران به کارشناسان و رابطان محول شده تا کارها به بهترین نحو انجام شود.

انتهای پیام/ ع

R41450/P1494/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

جواد تقوی از اجرای طرح آرامش محله محور پلیس خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ نقطه از شهر اردبیل که آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی بودند توسط پلیس شناسایی و با اولویت‌بندی درحال پاکسازی است.

او با اشاره به یکی از این نقاط آلوده گفت: پاکسازی پارک ملت اردبیل به عنوان اولین نقطه آلوده به ناهنجاری‌های اجتماعی در دستور کار پلیس قرار گرفت و امروز شاهد انجام عملیات مذکور در این پارک بودیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل تاکید کرد: براساس این طرح، محله‌ها و پارک‌های آلوده به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شناسایی شده و پلیس ضمن پاکسازی و حضور مستمر، غرفه‌های مشاوره اجتماعی و حقوقی در آن محل دایر می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • یک روستا در کوهدشت از بیم رانش زمین تخلیه شد
  • شناسایی ۱۴ نقطه آلوده به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل
  • آماده‌باش مراکز درمانی لرستان در پی اعلام هشدارهای هواشناسی
  • احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان در پی بارش شدید باران
  • آماده‌باش مدیریت بحران شرکت فرودگاه‌ها به ۵ فرودگاه
  • احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان و اعلام آماده‌باش به همه شهرها
  • احتمال طغیان رودخانه‌های لرستان؛ اعلام آماده‌باش به همه شهرها
  • تمهیدات مدیریت بحران فارس و لرستان درپی هشدار سیلاب
  • هشدار قرمز مدیریت بحران/ احتمال بارش بالای ۲۰۰ میلی‌متری بصورت نقطه‌ای در لرستان
  • هشدار قرمز مدیریت بحران و احتمال بارش۲۰۰ میلیمتری در لرستان