Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشیر حاجی‌بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: از اول سال 97 تا به امروز یک میلیون و 371 هزار و 299 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده‌اند و 1 میلیون و 80  هزار و 200 نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آمار اهداکنندگان خون از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز انتقال خون نسبت به سال 96 با رشد 0.35 درصدی همراه بوده است.

مشارکت 43 درصدی بانوان در کار اهدا خون

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار کرد: بانوان آمار 43 درصد اهداکنندگان خون در سراسر کشور را به خود اختصاص داده‌اند و طی 6 ماه اول سال 965 هزار و 164 واحد گلبول قرمز فشرده، 477 هزار و 435 پلاکت و 324 هزار و 509 واحد پلاسما در بیمارستان‌های سراسر کشور توزیع شده است.

ذخیره هفت روزه خون و فرآورده های خونی در کشور

وی ادامه داد: بیشترین اهدای خون مربوط به استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، ایلام است و بانوان استان‌های زنجان، اردبیل و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین رشد را در اهدای خون داشته‌اند.

حاجی‌بیگی اظهار کرد: خوشبختانه نیاز بیمارستان‌های سراسر کشور تأمین می‌شود و ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در حدود 7 روز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: پلاسما و پلاکت خون به دلیل عمر کوتاه، بیشترین نیاز بیماران است و داروهای بیماران خونی و حتی سرطانی از پلاسما و پلاکت خون تهیه می‌شود، به همین دلیل من به مردم توصیه می‌کنم که در صورت داشتن شرایط جسمانی اقدام به انجام این کار خداپسندانه و خیرخواهانه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی