Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور اعضا و با بررسی چهار دستور جلسه ظهر یکشنبه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از روند تسهیلات رونق تولید سال جاری و کمیته‌های بررسی بخش‌های اقتصادی ارائه شد.

در ادامه گزارشی از ممیزی میزان مصرف واحدهای صنعتی شکوهیه و مازاد مورد نیاز واحدها جهت تعیین تکلیف مصرف واقعی برق ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شرکت توزیع برق قم در این زمینه افزود: در شهرک صنعتی شکوهیه ۷۱ مگابایت برق مصرف می‌شود در حالی که ۲۱۲ مگابایت برق به واحدهای شهرک فروخته شده است و در این منطقه برق مازاد داریم.

نماینده پست بانک نیز در خصوص تسهیلات و اشتغال پایدار روستایی و واحدهای گلخانه‌ای عنوان کرد: ۸۶ طرح از سال گذشته تاکنون معرفی شده که ۳۱ طرح را قبول کرده‌ایم.

دستور جلسه دیگر گزارش نماینده جهاد کشاورزی از امور اراضی جهاد کشاورزی و واگذاری زمین مورد نیاز چندین شهرک صنعتی بود که چندین مورد آن مشکلاتی داشت و مقرر شد در جلسه‌ای دیگر بررسی‌های لازم در این باره داشته و به کارگروه اعلام شود.

گزارش دیگری توسط نماینده اداره کل راه و شهرسازی از جاده دسترسی واحدهای پرورش ماهی خاویار جوادالائمه(ع) ارائه شد که بهترین پیشنهاد استفاده از آسفالت تراش شهرداری عنوان شد.

صادرات تخم مرغ از قم

در این جلسه مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان قم نیز در سخنانی با اشاره به خسارت مرغداری ها دراثر آنفلوآنزای مرغی، ابراز کرد: در استان قم هشت میلیون مرغ در ۱۶۰ واحد مرغ تخم گذار وجود دارد. مرغداری‌ها در سال گذشته به دلیل شیوع آنفولانزای مرغی خسارت بسیار زیادی دیدند که توقع این است دولت آنان را حمایت کند.

خداپرست در ادامه افزود: تا قبل از سال ۹۵ در استان قم ۱۵۰ تن تخم مرغ تولید و به کشورهای منطقه صادر می‌شد اما بلایی که سال گذشته به جان مرغداری‌ها افتاد موجب شد تولید را با مشکل روبه رو کرد.

وی افزود: از سوی دیگر سختی تأمین خوراک و مسائل مالیاتی مرغداری‌ها که در سال‌های گذشته وجود نداشت و ارائه نکردن تسهیلات ارزان قیمت کمر مرغداران را شکسته است.

نمایده دیگر مرغداری های استان قم نیز در سخنانی با اشاره به لزوم حمایت از این بخش افزود: یک و نیم میلیون مرغ تخم گذار در قم داریم و بیش از این میزان قم ظرفیت دارد. مسئله مالیات مرغداری‌ها در گذشته مطرح نبود و باید شفاف سای شود.

یکی دیگر از اعضای اتحادیه مرغداران استان قم نیز در سخنانی گفت: نزدیک به ۲۰ میلیون پرنده در قم داشتیم که این میزان در سال ۹۴ به ۹ میلیون و در حال حاضر به چهار میلیون رسیده است. اشتباهات مهندسی و ندیدن درست شرایط حاضر موجب شده همواره مشکلاتی به این بخش وارد شود که نیاز به تأمل دارد. اگر این روند پیش روند صنعت مرغداری با مشکلات بزرگ‌تر روبه رو می‌شود.

گزارش مصوبات کمیته‌های فرعی کارگروه دستور جلسه چهارم بود که یازده بخش مختلف آن بررسی و تعیین تکلیف شد.

کد خبر 4423368

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم قم مرغداری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد اربعین حسینی شیراز شهرکرد یاسوج گردشگری خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه ضمن بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد، گزارشی از مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری ارائه شد.


این جلسه به ریاست رئیس‌کل دادگستری استان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و اعضای این ستاد در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.


در این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص مشکلات صادرات غیر نفتی واحد‌های تولیدی استان توسط مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری، مسائل و مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان از قبیل شرکت میعاد سرام سپهر ایساتیس و شرکت تعاونی تولیدی نرگس پلیمر میبد باهدف احیای حفظ اشتغال و ایجاد اشتغال جدید مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع حقوقی و قضایی این واحد‌ها اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • جوجه یک روزه
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است