Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@09:32:24 GMT

مجتهد اسرار رهگیری منتقد سعودی را فاش کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۵۸۸۰

مجتهد اسرار رهگیری منتقد سعودی را فاش کرد

بین الملل > خاورمیانه - کاربر سرشناس سعودی در صفحه خود در توئیتر نوشت: یکی از 15 نفری که همزمان با ناپدید شدن خاشقجی وارد ترکیه شده، ارتباط بسیار نزدیک با بن سلمان دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجتهد، کاربر سرشناس سعودی در صفحه خود در توئیتر نوشت: « یکی از پانزده نفری که مقامات ترکیه اعلام کردند همزمان با ناپدید شدن جمال خاشقجی وارد ترکیه و سپس از این کشور خارج شده اند، فردی است که ارتباط بسیار نزدیک با محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) دارد و احتمالا او همان کسی است که این عملیات را مدیریت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این احتمال درست باشد، علت شیوه غیرحرفه ای انجام این عملیات همین است زیرا او به حماقت مشهور است. البته وی با اسمی دیگر وارد ترکیه شده است.»

49310

کلید واژه‌ها : محمد بن سلمان - سلمان‌ بن‌ عبدالعزیز - آل سعود - عربستان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد بن سلمان سلمان بن عبدالعزیز آل سعود عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است

 هیئت نظارت بر محتوای شرکت «متا» که مالک شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام است، در گزارش جدید خود اعلام کرد که کلمه «شهید» غالبا در رسانه‌های اجتماعی متعلق به این شرکت سانسور می‌شود و این امر «تاثیر تبعیض‌آمیزی بر بیان محتوا و گزارش‌های خبری» داشته است. 

به گزارش میدل ایست آی، این هیئت که وظیفه تعدیل محتوا را بر عهده دارد توسط متا تامین مالی می‌شود، اما به صورت مستقل فعالیت می‌کند. 

 گزارش هیئت نظارت متا در ادامه نشان می‌دهد رویکرد بسیار محدود کننده این شرکت در مورد کلمه «شهید» که در فیسبوک و اینستاگرام بیش از هر کلمه دیگری سانسور شده است، آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است.

از آن جایی که این کلمه از زبان عربی وارد زبان‌های دیگری نیز شده است (مانند فارسی) کاربران غیر عرب‌زبان اینستاگرام و فیسبوک نیز می‌گویند شاهد سانسور پست‌های‌شان در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

هیئت نظارت متا در انتها از این شرکت خواست به سانسور کلمه شهید پایان داده و پست‌های حاوی آن را تنها زمانی حذف کند که به صورت مستقیم مرتبط با خشونت یا نقض دیگر قوانین باشد.

پیش از این، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده بود که شرکت متا در طول جنگ غزه، «به صورت سیستماتیک» محتوای مربوط به فلسطین را سانسور کرده است. دیده‌بان حقوق بشر اقدام متا را به خاطر سیاست‌های معیوب این شرکت در تعدیل محتوا و نفوذ نابجای دولت دانست.

متا همچنین قبلا حساب‌های کاربری چند فرد فلسطینی و گروه‌های مدافع فلسطین را حذف کرده بود که سبب خشم کاربران شد. بسیاری از افراد، این رویکرد را به خصوص در بحبوحه جنگ غزه «جانبدارانه» توصیف کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • (ویدیو) مسعود فراستی: یک نقد مثبتم برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم
  • اسرار زندگی در ۳۷۰۰ سال قبل؛ زنان عصر برنز چه شکلی بودند؟
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • پویش پیمان محمد(ص)؛ میثاقی برای قطع تجارت نفت و غذا با رژیم اسراییل 
  • اسرار زندگی خاص‌ترین فوتبالیست ایرانی ساکن ایتالیا؛ دیوید قره‌باغی کیست؟
  • گوگل چه چیز درباره ما می‌داند؟