Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@21:28:38 GMT

دنیای سرگردانی‌های انسان معاصر در گالری ژاله

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۵۹۵۶

به گزارش ایلنا، آثار امیرحسین امیرجلالی؛ نقاشی‌های انتزاعی است که به واسطه وجود مؤلفه‌هایی همچون بافت‌هایی اتفاقی با رنگ‌های خام و بی‌هویت و یا حضور بعضی حروف نوشتاری لاتین، می‌توان این آثار را در حوزه پست مدرن بررسی کرد.

در این نمایشگاه ۱۲ اثر به روی دیوار رفته است؛ اینکه نقاش آثاری با ترکیب بندی محکم و رنگ‌های پخته و نقاشانه خلق کرده و گاه طی فرآیندی اتفاقی به واسطه رنگ‌های خام و بی هویت سعی در برهم زدن این ترکیب بندی و زیبایی شناسی داشته یک رفتار معاصر و پست مدرنیستی محسوب می‌شود و امیرجلالی با این فرآیند احساسی ناشی از ترس و تزلزل و گاهی سرگردانی را به مخاطب القا می‌کند که نشانی از رفتار انسان معاصر با تمام تزلزل‌ها و تناقضات و سرگردانی‌هایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در افتتاحیه این نمایشگاه که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان به هنر مواجه بود؛ کیو نوروانتو سفیر فنلاند و همسرش، محمد عنایت اله نظری نوری، هادی فدوی، رضا حسینی، نادر افشاری، صدیق تعریف، رضا هدایت و ... از آثار دیدن کردند.

این نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۴ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، شماره ۳، بر پا خواهد بود.

گالری ژاله شنبه‌ها تعطیل است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گالری ژاله نقاشی های انتزاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی به همت کمیته فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی،  در سالن همایش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهشهر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصاحبه‌ای با بیان اینکه هنر در برگزاری چنین مراسماتی می‌تواند نقش سازنده ایفا کند گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقش موثری را در هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره ایفا کند.

وی گفت شهرستان بهشهر با دارا بودن هنرمندانی با سابقه و برجسته در همه مراحل و برگزاری مراسمات ملی مذهبی تاثیر گذار بود و همچنین این بار هم گوشه‌ای از فعالیت خود را در راستای همین هدف به نمایش گذاشت.

آهنگر افزود: آنچه که باعث شد تا کنگره آیت الله کوهستانی در سطح ملی به خوبی تمام بدرخشد ایفای نقش هنرمندان بود که توانستند آیت الله کوهستانی را به مردم و جوانان دهه هشتادی و نودی معرفی کنند.

وی گفت هنرمندان با ذوق سلیقه‌ای که در هنر ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند تا بازدید کننده‌ها با آثار هنری بیش از پیش به وجود شخصیت‌ها و این بار شهدای روحانی استان به محوریت آیت الله هاشمی نژاد پی ببرند.

گفتنی است: این کنگره قرار است با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» در ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار شود.

دیگر خبرها

  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نویزآف» در گالری بام