Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگر سیاسی کانادایی می‌گوید تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه موازنه قدرت را به نفع تهران، دمشق و مسکو تغییر داده است.

«کریستوفر اسد»، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه کانادایی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعتقاد دارد اقدام روسیه در تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ به سوریه «نشان‌دهنده تغییر بنیادی در سیاستهای مسکو» در منطقه خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره تصریح کرد: استقرار سامانه اس-۳۰۰ روسی در خاک سوریه در این مقطع زمانی نه‌ تنها عمل به توافق سالهای گذشته بین مسکو و دمشق است، بلکه در عین حال واکنشی به تجاوزهای آشکار و مداوم اسرائیل به سوریه، اشغال غیرقانونی بلندیهای جولان، و همچنین موضع ستیزه‌جویانه این رژیم نسبت به ایجاد دولتی فلسطینی در سرزمین‌های اشغال‌ است.

«اسد» با بیان اینکه بعید است تل‌آویو و واشنگتن موضع تهاجمی علیه سوریه و ایران را کنار بگذارند تأکید می‌کند سامانه اس-۳۰۰ سامانه‌ای دفاعی و با عملکردی بسیار مطمئن است که قدرت مواجهه با اکثر سلاحهای اسرائیلی و سازمان ناتو علیه سوریه را دارد.

به گفته این تحلیل‌گر سیاسی سیاست تهاجمی رژیم صهیونیستی و آمریکا در سوریه بر این فرض اشتباه و خطرناک پایه‌ریزی‌ شده که تهدیدهای روسیه به مقابله را «بلوف» می‌دانند. وی تأکید می‌کند: اما مشکل اصلی اینجاست که روسیه بلوف نمی‌زند، چرا که مسکو و متحدانش سه سال تمام در جنگ مشروع سوریه شرکت کردند و تروریسم را شکست دادند و اکنون هرگز به آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهد داد پیروزی سوریه، ایران و روسیه علیه تروریسم بین‌المللی را به شکست بکشانند.

وی ضمن تأکید بر حق مشروع دمشق در دفاع از تمامیت ارضی خود و مقابله با تهدیدهای مختلف افزود: هم‌اکنون کل جهان منتظر روزی است که آمریکا، فرانسه، اسرائیل و انگلیس از دخالت در خاورمیانه و بدترکردن شرایط این منطقه دست بردارند و اجازه دهند روند حل‌وفصل مسالمت‌آمیز تنشها و پایان بحران  منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت طبیعی خود را طی کند.

به دنبال سرنگونی جنگنده ایلوشین روسیه که به اشتباه توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت، روسیه تصمیم به تامین امنیت حریم هوایی سوریه با استفاده از سامانه‎‌های دفاع موشکی اس-۳۰۰ گرفت. روسیه مسئولیت کشته شدن ۱۵ خدمه این جنگنده را متوجه تل‌آویو می‌داند، زیرا چهار جنگنده اف-۱۶ رژیم صهیونیستی از هواپیمای روسیه به عنوان پوشش در جریان حمله هوایی به استان لاذقیه سوریه استفاده کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه تجهیزات نظامی خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

به گزارش قدس آنلاین،‌ وزارت دفاع روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت که پنج پهپاد را بر فراز منطقه بلگورود که هم مرز اوکراین است و دیگری را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره خسارات احتمالی ناشی از این حمله بیان نکرد.

 رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین