Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی تخصصی موفق شدند یک باند بین المللی قاچاق مواد مخدر با یک تن و هفتاد و پنج کیلوگرم هروئین را که قصد داشتند به اروپا ترانزیت نمایند شناسایی و در حین خروج از کشور در منطقه مرزی بازرگان متلاشی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از قاچاقچیان این باند بین المللی که مواد مخدر مذکور را به صورت ماهرانه ای در کالاهای صادراتی جاسازی نموده بودند دستگیرشدند. این محموله بزرگترین محموله هروئین کشف شده در سال های اخیر است که ارزش تقریبی آن بیش از چند ده میلیون دلار (حدود 400 میلیارد تومان) برآورد شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است

مقام های ایرانی و نروژی در گزارش‌های طالبان از صفر شدن میزان تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز تردید کردند.

امیرعباس لطفی، مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران که به‌ منظور شرکت در اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر، CND، به وین سفر کرده است با مشاور عالی وزارت بهداشت نروژ دیدار کرد.

لطفی در این دیدار ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در کنار افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا گفت: از کاهش کشت در افغانستان استقبال می‌کنیم، اما نتایجی در این رابطه مشاهده نشده و قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرانی عمده‌ای در خصوص وضعیت افغانستان به عنوان تولید کننده عمده متامفتامین دارد و سازمان ملل متحد نیز نگرانی‌ها را در رابطه با افزایش تولید، مصرف و قاچاق مواد روان گردان در آن کشور اعلام داشته است؛ لذا تبدیل افغانستان به تولید کننده عمده شیشه را باید جدی گرفت و علل آن را بررسی کرد که از این موضوع غفلت شده است.

طرف نروژی نیز در این ملاقات با بیان اینکه در بسیاری از مباحث با ایران هم نظر است گفت: غیر قابل باور می‌دانم که تولید موادمخدر در افغانستان به صفر رسیده باشد.

وی در ادامه گفت: اگر هم چنین اتفاقی در افغانستان افتاده باشد، با توجه به شرایطی که آن کشور دارد تضمیمنی برای ادامه این روند در روزها، ماه ها و یا سال آینده وجود ندارد و افغانستان مجدداً به سمت تولید مواد باز خواهد گشت.

طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان اعلام کرده است که در اثر مبارزه آنان با مواد مخدر و با فتوای رئیس این گروه، تولید مواد مخدر در این کشور به صفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • دستگیری زوج قاچاقچی با محموله قاچاق در بابل
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • ضرورت پایبندی اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی
  • ایتالیا کاهش ۹۵ درصدی تولید مواد مخدر در افغانستان را رد کرد
  • کاهش ۲۳ درصدی تصادفات جاده ای/ دستگیری ۴۸ باند سارقان حرفه ای
  • کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • کشف ۵۲ تن مواد مخدر در هرمزگان
  • محموله ۵ هزار کیلویی مواد مخدر در ایران