Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مانی در مراسم معرفی ماهواره پیام دانشگاه امیرکبیر همزمان با هفته جهانی فضا با اشاره به ویژگی های این ماهواره گفت: مدل مهندسی و کیفی این ماهواره طراحی و ساخته شده و هم اکنون مدل نهایی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: ماهواره پیام امیرکبیر در حال تست سازگاری با پرتابگر است و پیش بینی می شود که به عنوان اولین ماهواره با ماهواره بر سیمرغ به فضا پرتاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانی با اشاره به اینکه پژوهشکده علوم و فناوری هوافضا چند ماهی است با این عنوان در دانشگاه امیرکبیر مشغول به فعالیت است، گفت: بسیاری از وسایل آزمایشگاهی مربوط به هوافضا را در این پژوهشکده طراحی و ساخته ایم.

رئیس پژوهشکده علوم فناوری هوافضا با بیان اینکه ماهواره پیام در سال ۸۶ و با توافقی که با سازمان فضایی ایران انجام شد به عنوان یکی از سه ماهواره دانشگاهی به دانشگاه امیرکبیر سپرده شد، اظهارکرد: این کار بزرگی بود که فقط توسط یک دانشکده قابل انجام نبود و به همین دلیل چند دانشکده در دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشگاه های برق، مکانیک، صنایع و نساجی در این پروژه همکاری کردند.

وی تاکید کرد: چند هفته آینده تست نهایی و هماهنگی با پرتابگر این ماهواره انجام می شود و رسماً تحویل سازمان فضایی خواهد شد.

مانی اظهارداشت: تربیت نیروی متخصص و بومی سازی فناوری از جمله اهداف این پروژه بوده است و در کنار ماهواره پیام موفق به تاسیس آزمایشگاه های ارتعاشات، خلاء حرارتی، کنترل وضعیت و اتاق تمیز شدیم که برخی از آنها در کشور تاکنون راه اندازی نشده بود.

رئیس پژوهشکده علوم فناوری هوافضا همچنین از راه اندازی دو رشته کارشناسی ارشد، فناوری فضایی و فناوری ماهواره ای در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

کد خبر 4423494 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر فناوری فضایی ماهواره بر سیمرغ نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی اینترنت فناوری فضایی شرکت دانش بنیان صنعت خودروسازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هوشمندسازی سرطان گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران

رئیس سازمان فضایی ایران از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد که این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران از بهره‌برداری فاز اول پایگاه فضایی چابهار در سال 1403 خبر داد.

سالاریه هدف از ساخت این پایگاه را دسترسی به مدارهای مختلف فضایی عنوان کرد.

وی گفت: نخستین پرتاب از این پایگاه، پرتاب ماهواره خورشیدآهنگ خواهد بود.

سالاریه همچنین از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد.

ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار

به گفته وی، این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند.

رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص آزمایشگاه‌ها و مراکز تست آزمون نیز گفت: تلاش می‌کنیم امسال این مراکز را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی