Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گزارش روز یکشنبه خود از قول مدیر کل این نهاد با بیان این مطلب اظهار داشت: این کار فرهنگی در آستانه هفدهم مهرماه که مصادف با روز جهانی پست است در قالب شبکه نامه رسانان دوستدار کتاب شیراز، انجام می شود.
صابر سهرابی افزود: شهر شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، گام های موثری برداشته و در این مسیر زمینه سازی برای ترویج مطالعه در اقشار اجتماع و صنوف مختلف را مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر اساس طرح شبکه نامه رسانان دوستدار کتاب شیراز، که با مشارکت اهالی فرهنگ و رسانه و مدیران اداره کل پست استان فارس برگزار می شود، پنج نفر از نامه رسانان فرهنگور شیراز به صورت نمادین به عضویت این شبکه در می آیند.
او گفت: در قالب اجرای این طرح و در نخستین گام، ٥٠٠ عنوان کتاب به صورت رایگان به همراه محموله های پستی این شهر، به منازل شهروندان ارسال می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: کتاب های اهدایی به شهروندان شیرازی، همگی از آثار شاخص نویسندگان استان فارس هستند و ممهور به عبارت و نماد شبکه نامه رسانان دوستدار کتاب شیراز و شعار نامه‌رسانان شیراز، حامی کتاب و کتابخوانی است.
سهرابی ادامه داد: این طرح از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل پست فارس و دبیرخانه ستاد هماهنگی جشنواره پایتخت کتاب ایران در این استان اجرا می‌شود، افتتاح شبکه نامه رسانان دوستدار کتاب شیراز نیز، شانزدهم مهرماه جاری ساعت ١٢:٣٠ در سالن اجتماعات اداره کل پست فارس برگزار خواهد شد.
طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال 1393 آغاز شد و تا کنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.
این جشنواره برگرفته از طرح انتخاب پایتخت کتاب جهان است که از سال 2001 میلادی از سوی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) آغاز شده است.
لقب پایتخت کتاب ایران به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی درخور توجه داشته است.
در نخستین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روستای لایزنگان از شهرستان داراب در گروه روستاهای برگزیده کتابخوان بود، همچنین در دوره گذشته، روستای فهلیان شهرستان ممسنی و روستای خواجه‌ جمالی شهرستان نی‌ریز عنوان روستای برگزیده را کسب کردند و روستای امامزاده بزم شهرستان بوانات نیز در جمع برگزیدگان مرحله پایانی روستا‌های دوستدار کتاب ایران قرار گرفت.
در چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال 96، روستای فهلیان شهرستان ممسنی فارس به عنوان برگزیده برگزیدگان انتخاب شد و شهر جدید صدرای شیراز از میان نامزد‌های پایتختی کتاب ایران عنوان شهر خلاق را به دست آورد.
7375 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز جهان سازمان ملل متحد مد مدیرکل فرهنگ و ارشاد آستانه اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، آزاد راه شیراز-اصفهان، به طول ۲۱۲ کیلومتر طولانی‌ترین آزاد راه کشور است که در سفر دوم رییس جمهور به فارس به بهره برداری رسید، اما نبود دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در این آزاد راه موجب تصادفات بسیاری شده است.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای فارس به این آزاد راه رفته و موضوع را پی گیری کرده است.

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • فیلم| ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی از امروز
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست