Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیرکبیر از طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه فضا در این دانشگاه خبر داد و گفت: ماهواره "پیام" مراحل نهایی تست سازگاری پرتاب را طی می‌کند و با نهایی شدن آن توسط ماهواره‌بر "سیمرغ" پرتاب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود مانی امروز در نشست تخصصی ماهواره "پیام" امیرکبیر ارتباط با صنعت را از وظایف دانشگاه صنعتی امیرکبیر از زمان تاسیس نام برد و افزود: بر این اساس یکی از وظایف اصلی این دانشگاه سهیم شدن در رفع چالش‌های بخش صنعت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پژوهشکده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیرکبیر با همکاری سازمان فضایی تاسیس شده است، ادامه داد: با مطالعاتی که در بخش فضایی صورت گرفت توانستیم بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه‌های احتراق، ایرودینامیک و پرواز را در این پژوهشکده طراحی کرده و بسازیم.

مانی همچنین اضافه کرد: در این پژوهشکده موفق به طراحی و ساخت میز تعیین مقاومت اینرسی اجسام با همکاری دانشکده هوا فضای این دانشگاه شدیم. ضمن آنکه با همکاری صنایع مختلف شبیه سازهای مختلفی را پیاده‌سازی کردیم.

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری فضای دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تفاهم‌نامه این دانشگاه با سازمان فضایی، گفت: بر این اساس طراحی و ساخت ماهواره "پیام" به این دانشگاه واگذار شد که ما برای اجرای آن از محققان پنج دانشکده دیگر این دانشگاه استفاده کردیم.

وی از پایان تست‌های این ماهواره تا هفته آینده خبر داد و گفت: با پایان یافتن این تست‌ها این ماهواره آمادگی پرتاب و قرار گرفتن در مدار مورد نظر را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر تربیت نیروی انسانی در رشته‌های فضایی و ماهواره‌ای را از دیگر دستاوردهای اجرایی این پروژه فضایی نام برد و گفت: همچنین در این دانشگاه آزمایشگاه‌های ارتعاش، خلأ حرارتی، کنترل وضعیت و اتاق تمیز ساخته و پیاده‌سازی شده است.

این محقق همچنین خاطرنشان کرد:‌ مدل مهندسی ماهواره "پیام" در سال 89 و مدل کیفی این ماهواره در سال 96 اجرایی شد و در حال حاضر مدل نهایی ماهواره "پیام" و همچنین انجام تست‌های سازگاری برای پرتاب به‌زودی به اتمام می‌رسد.

مانی اضافه کرد: این ماهواره با استفاده از ماهواره‌بر "سیمرغ" در مدار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه اميركبير ماهواره پیام ماهواره بر سیمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت