Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقش برجسته سرباز هخامنشی که حدود نود سال پیش در زمان پهلوی در یک تاراج فرهنگی از ایران خارج شده بود در آمریکا نگهداری می‌شد.

این نقش برجسته به همراه رئیس جمهور در بازگشت از سفر به نیویورک به ایران آمد و هم اکنون در موزه ملی ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقش برجسته قرار است در شهرهای مختلف هم به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: سردیس سرباز هخامنشی به ایران تحویل داده شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   بازگشت مجسمه سرباز هخامنشی با کشور + فیلم  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخته‌بازی باستانی شهرسوخته توسط استاندار سیستان وبلوچستان رونمایی شد

زهره شیرازی  در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از شهرسوخته   اظهار کرد: محمدکرمی با حضور در محل موزه پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته، از مولاژ تخته بازی و جمجمه جراحی شده رونمایی کرد.

وی افزود: استاندار سیستان و بلوچستان به همراه منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حاجی حسینی فرماندار شهرستان هامون و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در پایگاه میراث جهانی شهر سوخته نیز بازدید کرد و به صورت میدانی آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست پایگاه میراث‌جهانی شهرسوخته سیستان ادامه داد: استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در حاشیه بازدید از ایستگاه استقبال مسافران نوروزی از غرفه‌های صنایع‌دستی پایگاه میراث‌جهانی و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرسوخته بازدید کرد.

پیش از این نیز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از رونمایی و تولید بازی باستانی شهرسوخته برای اولین بار در کشور خبر داده و گفته بود: نسخه هیجان انگیز بازی فکری محبوب مردمان جنوب شرق ایران باستان در عصر مفرغ که به چهار هزار و ۶۰۰ سال پیش بر می‌گردد برای اولین بار توسط سام جلوه (میثم جلوه مقدم) رمزگشایی و به مرحله تولید رسیده است.

محمدهادی طهرانی مقدم افزود: نسخه اصلی این بازی از گور شماره ۷۳۱ در قبرستان باستانی شهرسوخته سیستان کشف و چند نسخه محدود آن به تولید رسیده است که یک نسخه به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهدا شد.

به گفته وی؛ نسخه‌های دیگر این بازی نیز در اختیار موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و موزه‌های این استان و شهر سوخته اهدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخته‌بازی باستانی شهرسوخته توسط استاندار سیستان وبلوچستان رونمایی شد
  • رونمایی از قرآن منقش به تذهیب شیعه در مشهد
  • رونمایی از تخته‌بازی باستانی شهرسوخته سیستان
  • عکس| رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • استقبال نوروزی موزه فرش با بزرگترین اثر گنجینه/ فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»