Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:52:24 GMT

373 بارگاه بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی مجوز دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۸۰۲۳

373 بارگاه بهداشتی زرشک در خراسان جنوبی مجوز دارد

عبدالرضا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اسمی این بارگاه ها 37 هزار و 462 تن زرشک و ظرفیت عملی آنها هفت هزار و 856 تن پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در بارگاه های بهداشتی زرشک، خشک کردن محصول از حالت خرمنی به نیمه صنعتی تبدیل و نسبت به خشک کردن آن با کیفیت مطلوب و مناسب اقدام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین 10 کارخانه فرآوری محصول زرشک با ظرفیت 11 هزار و 348 تن در استان فعال است.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال 19 هزار و 100 تن زرشک از سطح 15 هزار و 563 هکتار باغات این محصول در خراسان جنوبی برداشت شود.
رضایی گفت: برداشت محصول زرشک در استان از نیمه مهرماه آغاز می شود و تا اواخر آذر با توجه به شرایط آب و هوایی استان ادامه دارد.
وی تعداد بهره برداران محصول زرشک در خراسان جنوبی را 25 هزار نفر اعلام و تصریح کرد: زرشک به عنوان یکی از محصولات استراتژیک خراسان جنوبی یکی از منابع درآمدی کشاورزان محسوب می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: بیش از 98 درصد زرشک ایران در این استان تولید و زرشک تولیدی علاوه بر مصرف داخل کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر می شود.
بیشترین سطح زیرکشت زرشک در خراسان جنوبی با چهار هزار و 233 هکتار مربوط به شهرستان قاینات است.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز ایران جهاد کشاورزی حاشیه خلیج فارس خراسان جنوبی شرایط آب و هوایی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد