Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه برای پزشکان در بحث دارو هر سه ماه یک بار کارنامه ارسال می‌شود، گفت: بیمه سلامت فقط خرید خدمت انجام می‌دهد و اجازه ساخت مراکز درمانی ندارد. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ اجتماعی پزشکی نظرات

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، طاهر موهبتی درباره تخصیص بودجه ماهانه به استان‌ها برای پرداخت به ارائه دهندگان خدمت اظهار داشت: هزینه‌های اداره‌های کل استانی به صورت یک جا تخصیص داده نمی‌شود، بلکه 70 درصد بخش دولتی و 60 درصد بخش خصوصی را به استان‌ها واریز می‌کنیم و استان‌ها نیز نباید پول را بیش از 48 ساعت نگه دارند و باید بلافاصله به ارائه دهنده خدمت پرداخت کنند، مگر این‌که ارائه کننده خدمت اسناد لازم را به موقع ارائه نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در حال حاضر بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصی به 6 ماه و در بخش دولتی به ٣ ماه رسیده و پرداختی به داروخانه‌ها نیز به روز است.

موهبتی در پاسخ به سوالى درباره امکان ساخت بیمارستان یا سرمایه گذارى سازمان بیمه سلامت در این بخش با بیان این‌که سازمان بیمه سلامت نمی‌تواند مراکز درمانی بسازد، ادامه داد: بیمه سلامت فقط خرید خدمت انجام می‌دهد و اجازه ساخت مراکز درمانی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره درمان دهان و دندان برای بیمه شدگان روستایی اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌هایی که سازمان بیمه سلامت با وزارت بهداشت برای استقرار خدمات بهداشت دهان و دندان در قالب طرح پزشک خانواده دارد به ازای هر 12 هزار نفر جمعیت یک دندان پزشک در روستاها مستقر شده و خدمات دهان و دندان برای همه دارندگان بیمه روستایی و به خصوص جامعه 6 تا 12 سال در حال ارائه است و برند اصلی خدمات پزشک خانواده در سال گذشته و امسال همین بحث دهان و دندان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت بهداشت دهان و دندان روستاییان نسبت به جامعه شهری به مراتب بهتر است.

موهبتی در پاسخ به سوالی درباره حذف دفترچه بیمه گفت: حذف دفترچه در دو بخش اتفاق می‌افتد. اول در سرپایی و دوم در بستری است. در بخش بستری در 6 ماه اول سال جاری این کار عملیاتی شد. نکته‌ای که در بحث الکترونیکی شدن خدمات وجود دارد، رسیدگی الکترونیکی به اسناد است که دو ماه پیش به صورت پایلوت در اصفهان آغاز شد و اگر مشکلات آن برطرف شود می‌توانیم در سایر استان‌ها نیز این کار را شروع کنیم.

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت ادامه داد: حذف دفترچه در بخش سرپایی به صورت پایلوت در کرمان اجرا شد و قرار است تا بهمن ماه در تمام بخش‌های ارائه خدمت اعم از مطب‌ها و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تحت پوشش این موضوع قرار بگیرند. پیش بینی ما این است که اگر نسخه نویسی الکترونیک را تا بهمن ماه به صورت صد در صد در استان کرمان پوشش بدهیم، می‌توانیم طی یک سال بعد با محوریت کرمان، این کار را در استان‌های دیگر نیز شروع کنیم.

موهبتی در پاسخ به سوالی درباره تعداد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت اظهار کرد: همه مراکز درمانی در استان کرمان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند، به جز چند مورد که به دلایلی قراردادشان از طرف بیمه سلامت لغو شده است. از طرفی همکاری بسیار مناسبی بین بیمه سلامت و ارائه دهندگان خدمت در استان کرمان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور مصرف بی رویه دارو است، افزود: مصرف این حجم از دارو در کشور بسیار ضرر دارد و سرانه قلم دارو در هر نسخه 3.5 است. برای پزشکان در بحث دارو هر سه ماه یک بار کارنامه ارسال می‌شود و اگر پزشکی بیش از میانگین و استاندارد، دارو بنویسد با او صحبت می‌کنند و در صورت وجود دلایل علمی این تجویز پذیرفته می‌شود و در غیر این صورت مذاکره مى شود تا رعایت کنند؛ البته پزشکان همراهى خوبى در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین علت این کار، حفظ سلامت مردم است. این یک حرکت علمی است. از طرفی راهنماهای بالینی نیز از طرف وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود که قصد منطقی کردن رفتارها را دارد. به طور مثال این‌که خانم باردار طی دوران بارداری چند بار باید سونوگرافی کند یا چه دارویی را چه پزشکی می‌تواند تعریف کند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد