Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@16:18:45 GMT

پرداخت مابه التفاوت حقوق سال ۹۷ بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۹۰۷۲

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت مربوط به افزایش حقوق سال۹۷ بازنشستگان و مستمری‌بگیران به طور کامل و برای تمامی سطوح پرداخت و تسویه شده است.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش اظهار داشت: برای پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوربخش، ارائه خدمات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی به صورت متمرکز را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: بیمه شدگان برای دریافت خدمات کوتاه مدت شامل بیمه بیکاری، کمک هزینه ایام بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، اروتز و پروتز، کمک هزینه کفن و دفن و کمک هزینه ازدواج می‌توانند به تمامی شعب سراسر کشور مراجعه کنند و محدودیت مراجعه به شعبه محل بیمه‌پردازی رفع شده است.
وی با بیان اینکه متمرکز شدن ارائه خدمات کوتاه مدت زمینه ساز غیرحضوری شدن استفاده از این بخش از خدمات سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: به زودی و طی ماه‌های آینده این خدمات به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به شعب نیز قابل ارائه خواهد بود.
نوربخش ادامه داد: یک سوم مراجعات حضوری به شعب تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات کوتاه مدت است و با غیرحضوری شدن این بخش از خدمات پیش بینی می‌کنیم که حجم قابل توجهی از مراجعات کاهش یابد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه با اشاره به صدور دو بخشنامه برای تسهیل بیمه زنان خانه‌دار گفت: زنان خانه‌دار اعم از مجرد و یا متاهل می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.
نوربخش گفت: درصد حق بیمه پرداختی همچنین دستمزد مبنای کسر حق بیمه برای زنان خانه‌دار با رعایت ضوابط قانونی انتخابی است. دستمزد مبنای کسر حق بیمه برای تمامی مشاغل تحت پوشش تأمین اجتماعی بین حداقل دستمزد تا ۷ برابر حداقل دستمزد تعیین می‌شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری

میرهاشم موسوی از کاهش ۱۶ تا ۱۷ درصدی افراد مستمری بگیر بیمه بیکاری خبر داد و گفت: کاهش حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ را شاهد بوده ایم.

به گزارش تسنیم، براساس قانون بیمه بیکاری، تمام افرادی که مشمول قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی هستند، مشمول این قانونند و در صورت بیکاری غیرارادی تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

یکی از نشانه‌های درخواست بیمه بیکاری این است که بیکاران برای مدتی که جویای کار هستند؛ مقرری بیکاری دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به معنی رونق کسب‌وکار‌ها و برگشت به کار افراد و بازگشت مجدد جویندگان کار به اشتغال است.

بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به بیمه‌شدگانی که طبق مقررات این قانون به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت شود. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از ۳۶ ماه برای افراد مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

بهمن ماه سال ۱۴۰۲ میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پرداخت بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: امروز بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت می‌کنیم و به طور متوسط سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بود که در راستای تعدیل در بازار کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده ۹ قانون بیمه بیکاری در زمینه آموزش و بازآموزی بیمه‌شدگانی که به دلایل غیرارادی کار خود را از دست می‌دهند، به توافق رسیدند.

در این تفاهم‌نامه که به امضا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، علی حسن رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رسیده، مقرر شده است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را با هدف فراهم آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

برخی اعتقاد دارند اینکه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در هفته‌های اخیر از کاهش میزان مستمری بیمه بیکاری خبر داده است به دلیل ضرورت آموزش مهارتی برای مقرری بگیران بیمه بیکاری است، چرا که عده‌ای از فرآیند انجام کار منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند مقرری را نگیرند چرا که از فرآیند آموزش و فرصت و وقت گیری که برایشان دارد، رضایت ندارند.

میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی چند روز گذشته در مورد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری بیان کرد، در سال گذشته برای اولین بار روند ایجاد اشتغال از روند بیکاری و قرارگرفتن افراد در شمولیت بیمه بیکاری جلوتر شد، به گونه‌ای که روند ایجاد اشتغال و بیمه تامین اجتماعی مثبت شد و روند قرار گرفتن افراد در مستمری بیمه بیکاری ۱۶ تا ۱۷ درصد کاهش یافت.

موسوی همچنین از کاهش حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومانی پرداخت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: میزان نرخ بیکاری هم کاسته شد. به گفته وی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حدود ۱۵.۵ میلیون نفر رسیده است.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تعداد ۱.۵ میلیون نفر جدید در سال ۱۴۰۲ تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان