Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:37:42 GMT

سیلاب رامسر در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۹۵۹۲۰۵

سیلاب رامسر در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بود

فرماندار رامسر با تاکید بر توجه مسئولان ملی و استانی به توسعه زیرساخت‌های عروس شهرهای ایران، گفت: وقوع سیلاب رامسر در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، محمد آزاد عصر در جلسه مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: طبق پیش بینی‌ها و اطلاعیه ستاد بحران استان مازندران، در شهرستان رامسر با تشکیل ستاد بحران و آماده باش به نیروهای امدادی اقدامات پیش از بحران را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه بارشی ساعت 14:30 روز جمعه با وزش باد 70 کیلومتری و کاهش دمای 12 درجه ای وارد منطقه شد که بارشی شدید را به همراه آورد به طوری که در فاصله زمانی سه ساعته بسیاری از معابر و خیابان‌ها دچار آبگرفتگی شدند.

آزاد با بیان اینکه اگر در زمان شروع بحران اقدامات اولیه صورت نمی‌گرفت حجم خسارات بالا می رفت، گفت: نگرانی مدیریت بحران طغیان رودخانه‌های صفارود و چالکرود بود که این نگرانی درست از آب در آمد و سبب خسارت شد.

فرماندار رامسر گفت: شدت بحران به حدی بود که تمام تلاش و هدف اعضای این ستاد عدم آسیب جانی بوده است. خوشبختانه در شهرستان رامسر هیچگونه فوتی در سیل نداشتیم اما در سطح استان 5 نفر در اثر سیل جان خود را از دست دادند.خسارت‌های مالی نیز بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش بینی می‌کردیم.

فرماندار رامسر با بیان اینکه از زمان شدت گرفتن بارش باران با اطلاع رسانی‌های پیاپی و حضورا مردم را از مناطق حاشیه رودخانه تخلیه کردیم، گفت: طبق پیش بینی‌ها تا ساعت 5 صبح مردم را در مسجد میدان شهید رجایی، مسجد روستای گالش محله و سالن چند منظوره شهرداری رامسر اسکان دادیم.

وی افزود: در اثر این بارش شدید و ایجاد سیل 10 واحد مسکونی به طوری تخریب شد که حتی ساکنین آن فرصت نکردند وسایل داخل منزلشان را جمع کنند و همه خانه و وسایل را آب برد.

آزاد با بیان اینکه از ساعت 6 تا 10 صبح روز شنبه 14 مهر شدت بارش افزایش داشت، گفت: در کنار نگرانی‌های جانی و عمرانی، بار روانی بسیار سنگینی بر شهرستان حاکم شده بود که باید این بار روانی مدیریت می‌شد تا مورد سو استفاده قرار نگیرد.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه بارش باران در مناطق ییلاقی یک پنجم پایین دست بود، گفت: اگر در ییلاقات مانند داخل شهر باران می‌بارید یک فاجعه ملی در رامسر رخ می داد.

وی گفت: در شهر رامسر گوشواره‌های پل صفارود و دیواره حفاطتی آن، مبلمان شهری و برخی واحدهای مسکونی حاشیه رودخانه، دیواره باغ 33 هکتاری و بلوارها آسیب وارد شد.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود