Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، جان کری در گفت‌و‌گو با مایکل سمِرکانیش از شبکه خبری سی‌ان‌ان که روز شنبه، ۱۴ مهرماه منتشر شد، در اشاره به انتقادهای دولت دونالد ترامپ به موضع‌گیری‌های سیاسی خود گفت: «این که آن‌ها [دولت دونالد ترامپ] نمی‌خواهند که من حرف بزنم مسئله جداگانه‌ای است، اما من به شما می‌گویم که من از زمان خارج شدن رئیس جمهور از توافق [هسته‌ای] با هیچ ایرانی‌ای دیدار نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

جان کری ۲۲ شهریور در یک گفت‌و‌گوی رادیویی گفته بود که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ سه یا چهار بار در کنفرانس‌ها و نشست‌های مختلف با محمدجواد ظریف دیدار داشته و سعی کرده است از خلال صحبت‌های وی بفهمد که ایران برای ایجاد تغییرات مثبت در خاورمیانه، از جمله یمن و سوریه، حاضر است چه کارهایی انجام بدهد.

 

به دنبال این اظهارات دونالد ترامپ این اقدام کری را «غیرقانونی» خواند و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز آن را «ناشایست و بی‌سابقه» توصیف کرد.

 

سخنگوی جان کری آن زمان در واکنش به موضع‌گیری پومپئو، گفته بود که وزیر خارجه سابق آمریکا شرح دیدارهای خود با وزیر خارجه ایران را با مایک پومپئو در میان گذاشته بود.

 

جان کری در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن تاکید بر این‌که این دیدارها پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران صورت گرفته، بار دیگر لغو برجام را مورد انتقاد قرار داد.

 

وی گفت که به باور او خروج از این توافق به منزله «از دست دادن بهترین گزینه» بود و توضیح داد که آمریکا می‌توانست از ماندن در برجام به عنوان اهرم استفاده کند و کشورهای دیگر را برای همکاری با خود ترغیب کند.

 

کری ادامه داد که آمریکا با ماندن در برجام می‌توانست با کمک سایر کشورها از ایران بخواهد تا در خصوص برنامه موشکی‌اش و همچنین حمایتش از حزب‌الله پاسخگو باشد و در یمن رفتار بهتری داشته باشد.

 

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «بیرون آمدن [از برجام] و خشمگین کردن همه فکر نمی‌کنم به نفع کشورما باشد و من آزادم ضمن احترام به این تصمیم حرفم را بزنم.»

 

پیش از این، جان کری در نشست اتاق فکر شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود که پس از خروج آمریکا از برجام در ماه مه، دونالد ترامپ «بیش از هر زمانی احتمال وقوع یک درگیری دیگر در منطقه را افزایش داده است. زیرا برخی‌ها رویای بمباران ایران توسط آمریکا را در سر دارند».

 

جان کری همچنین اعلام کرد که ملک عبدالله، پادشاه پیشین عربستان سعودی و حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر هر دو بطور خصوصی به او گفته بودند که آمریکا باید به ایران حمله کند.

 

به گفتۀ او بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز از باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا خواسته بود تا ایران را بمباران کند.

 

جان کری در ادامه نشست روز جمعه اتاق فکر شورای روابط خارجی آمریکا مدعی شد: «واشنگتن در زمان فعالیت او در دستگاه دیپلماسی در تلاش بود تا ایران را به آرامی به انجام برخی کارها از جمله در موضوع درگیری‌های یمن وادار کند و به لطف این تلاش‌ها، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حال هدایت این کشور به سمت مسیر دیگری بود.»

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام جان کری دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم