Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجموعه فرهنگی و بوستان «دراک» شیراز از راه اندازی هر هفته یک رویداد فرهنگی، ورزشی و تفریحی در پارک کوهستانی «دراک» خبر داد و گفت: سابقات دوچرخه سواری «پیام آوران عاشورا» در آستانه محرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهندس عبدالحمید اسدپور، رئیس مجموعه فرهنگی و بوستان «دراک» شیراز امروز (15 مهر)  با اشاره به اینکه این پارک به پارک «580 هکتاری» هم شناخته می شود اما یک هزار و یکصد هکتار وسعت دارد، گفت: این پارک بزرگترین پارک کوهستانی خاورمیانه محسوب می شود و دومین پارک کوهستانی دنیا و نهمین پارک جهان است و به لحاظ گونه های درخت و جانوران منحصر بفرد بوده و پرنده ای مختص همین منطقه به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در ارتفاع یک هزار و 850 متر وزش باد به 70 تا 80 کیلومتر برساعت می رسد، عمده کارشناسان مدیریت شهری اعتقاد دارند که در آن منطقه ساخت و سازهای بلند، ریه شیراز را خفه می کند، اضافه کرد: این منطقه تنها منطقه بکر در اطراف شیراز است و از لحاظ خاک این منطقه هم نمی توان ساخت و ساز کرد.

 

مهندس اسدپور با تاکید بر اینکه شهرداری شیراز در گذشته با تلاش خوب، این منطقه یک هزار و یکصد هکتاری را از منابع طبیعی گرفتند تا از ساخت و سازهای بلند مرتبه جلوگیری شود، یادآور شد: این زمین به سه فاز تقسیم بندی شده است و هرکاری در این پارک می خواهد اجرا شود، باید با مطالعه دقیق علمی باشد و در بحث ساخت و ساز در این پارک باید مطالعه دقیقی شکل می گرفته و شهرداری نباید خودش کارهای غیر اصولی انجام دهد، در مطالعاتی قبلی مقداری مشکل وجود داشته است.

 

رئیس مجموعه فرهنگی و بوستان «دراک» شیراز با اشاره به اینکه در ایجاد جنگل مصنوعی به مسئله آب باید توجه شود، افزود: هرجا زمین های کلان را به خرد تبدیل کردیم آسیب دیده است، هرگاه باغی به دستگاه دولتی واگذار شده، باغ بعد از چند مدت خشک می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خوش بینانه ترین حالت فاصله چاه ها با درختان هشت کیلومتر است، یادآور شد: کاشت درخت چنار در آن منطقه اشتباه بوده است چرا که این درخت نیاز به آب فراوان دارد و 2 نوع درخت باغی و وحشی نمی توان کنار هم گذاشت، چون 2 مقوله متفاوت را می طلبد.

 

وی با اشاره به اینکه طبیعت باید با چرخه خودش کار کند، افزود: آتش سوزی هایی که در دراک رخ می دهد به یک چالش جدی تبدیل می شود و اگر این گیاهان موجود، توسط جانوران چرا نشود، این انباشت گیاهان باعث می شود با یک کبریت و ته سیگار آتش می گیرد و در مرداد ماه هم همین اتفاق افتاد.

 

مهندس اسدپور با یادآوری این مطلب که نبود زیرساخت ها باعث شده تا چالش برای این پارک روی دهد، تاکید کرد: در پارک کوهستانی نباید خودرو وارد شود و قرار بوده که ماشین برقی تهیه شود که خودرو به پارک وارد نشود اما متاسفانه چنین نشده است.

 

وی با اشاره به تعطیلی چند روزه این پارک و جنجال در فضای مجازی هم گفت: برخی از اتفاقات فضاهای مجازی دست ما را بست.

 

رئیس بوستان «دراک» با اشاره به اینکه آبرسانی به این درختان بسیار سخت و هزینه بر است، باید روی این پارک مطالعه شود، اضافه کرد:‌ شهردار دستور داده تا کار با مطالعه پیش برود و 22 پیمانکار در این منطقه کار و 40 میلیارد ریال هزینه کردند و هیچ قراردادی هم وجود ندارد، برخی پیمانکاران حتی قرارداد هم ندارند من می دانم مدیران قبلی، مدیران سالمی بودند ولی همین نبستن قرارداد باعث شده مشکل روی دهد.

 

وی از راه اندازی هر هفته یک رویداد فرهنگی، ورزشی و تفریحی در پارک کوهستانی «دراک» خبر داد و تاکید کرد: باید مطالعه کنیم و طبق نظرات علمی کارشناسان به منطقه گردشگری مناسب تبدیل شود و مسابقات دوچرخه سواری «پیام آوران عاشورا» در آستانه محرم برگزار شد و نمایشگاه های عشایری در آنجا هم ایجاد شد که مورد استقبال قرار گرفت.

 

مهندس اسدپور با اشاره به اینکه کل پارک را باید بررسی کنیم که شهربازی داشته باشد یا خیر؟، اضافه کرد: تله کابین هم مطالعات آن انجام شده است که اگر سرمایه گذار وارد شود می توان تله کابین را راه اندازی کرد و تاکنون گروه فنی مامور شده است که نقاط آسیب پذیر را مشخص کند و تابلوهای هشدار برای مردم نصب شود.

 

وی بر لزوم توجه به جانوران برای حفظ چرخه طبیعی تاکید کرد و گفت: مردم از کشتن جانوران این منطقه خودداری کنند و ما در پارک افرادی را آموزش داده ایم تا این جانواران را گرفته و در جای دیگری که مزاحم مردم نباشد رها کنند، متاسفانه 60 تا 70 عقرب و مار را مردم کشتند و بالغ بر هفت نمونه عقرب در این منطقه دیده شده است.

 

اسدپور در مورد «زیپ لاین» هم گفت: پل معلق و زیپ لاین پارک از نقاط تفریحی پارک است و دومین زیپ لاین خاورمیانه و ایمن ترین زیپ لاین ایران محسوب می شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنگره بین المللی امام سجاد ع سیل در گیلان اردبیل شیراز رزمایش اقتدار عاشورایی کانون های مساجد بارش باران در گیلان تعطیلی مدارس شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از معضلات و مشکلات ترافیکی، افزایش تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه و توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی از یک سو و تاکید و سیاست پلیس مبنی بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی و کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات از سوی دیگر، ساز و کار به کارگیری اولین خودرو پلیس مجهز به دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن در قرچک را فراهم کرد.

وی در بیان ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مانند توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه جانبازان و معلولین، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن، جلوگیری از پارک خودروها در محل نامناسب در سطح شهر، از جمله مزایای این سامانه است.

سلیمانی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان قانونمند گفت: امیدواریم با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

وی در پایان با تاکید بر هوشمند سازی و نقش آن در انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث ترافیکی، خواستار توسعه شبکه هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی در جهت ارتقا فرهنگ رانندگی در سایر شهرستان‌های استان شد.

کد خبر 6091901

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل