Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ‌سیدتقی حسینی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران کشور ایران را پرامنیت ترین کشور دنیا دانست و افزود : هفته ای نیست که مرزبانان ما درگیری با اشرار،داعش، النصره و گروهای تروریستی نداشته باشند اما به فضل الهی کمترین حادثه را در داخل کشور شاهدیم و مردم ما هیچ گونه ناامنی را احساس نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی عمده وظایف نیروهای دریابانی را تامین امنیت آبهای سرزمینی ،تامین امنیت مرزهای دریایی و حفظ مرزها دانست و اظهار کرد: ما در کنار مسئولان در ایام تابستان وظیفه تامین امنیت گردشگران را داشته و به کنترل و ساماندهی شناورها جهت حفظ امنیت گردشگران پرداختیم.

فرمانده دریابانی از ایجاد بزرگترین مرکز درجه داری در استان مازندران خبر داد و افزود: از زمان احداث این مرکز تاکنون از سراسر کشور برای طی دوره ضمن خدمت و ارتقا مهارت علمی آمده و دوران تخصصی می بینند.

وی با بیان اینکه برای سربازان دریابانی دوره مهارت آموزی را ایجاد کردیم ،گفت: هدف از ایجاد این دوره های مهارت آموزی که با کمک اداره کل فنی و حرفه ای تدارک دیده شد این بود که سربازان ما از زمان اوقات فراغت خود برای مهارت آموزی استفاده کنند که تاکنون برای ۸۲سرباز یک هزار و ۴۴۰ساعت آموزشی برگزار کردیم و برای ۲۴۰نفر از سربازان نیز  ۹دوره مهارت اجتماعی تدارک دیدیم.

فرمانده دریابانی مازندران از ۳۲مرحله گشت در پهنه مشترک آبی،۱۳هزار و ۴۵۰مورد گشت دریایی ساحلی،۵۱۱مورد امداد و نجات ، ساماندهی بیش از  ۹۰ ایستگاه شناوری تفریحی در مازندران خبر داد و آن را از جمله عملکرد دریابانی مازندران دانست.

حسینی تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۵۸۰مورد کنترل شناور تفریحی را در سه ماه تابستان داشتیم که حدود ۵۸۴مورد از این موارد تخلف و منجر به توقیف شناورها شد.

این مسئول کنترل یک هزار و ۲۵ شناورهای ورودی و خروجی ،توقیف ۲۰تن دام های صیادی از صیادان غیرمجاز  با احتساب دام های توقیف شده به ۴۳هزار و ۵۷۳رشته دام استخوانی و توقیف۱۴هزار و ۸۴۲مورد دام غضروفی توسط آبزیان را از دیگر اقدامات دریابانی مازندران دانست.

فرمانده دریابانی مازندران خاطرنشان کرد: ۲۷قطعه از ماهیان خاویاری طی این مدت که در دام ها گیر کرده بودند به دریا رهاسازی و ۱۰۷مورد شناورهای صیادی متخلف را شناسایی کردیم.

کد خبر 4423690

منبع: مهر

کلیدواژه: دریابانی مازندران صید و صیادی محمد تقی حسینی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان اربعین حسینی مشهد شیراز شهرکرد یاسوج گردشگری خرم آباد خطبه های نماز جمعه سنندج آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۹۵۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا یک و سه دهم و در فراساحل نیز تا یک و هشت دهم متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان شده است.

در این اخطاریه علاوه بر توصیه به رعایت جوانب احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا نیز ممنوع اعلام شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد